• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052416920
  • خبرنگار : 50444

رسانه‌های خراسان شمالی مطالبه‌گر رفع مشکلات استان از مسئولان باشند

رسانه‌های خراسان شمالی مطالبه‌گر رفع مشکلات استان از مسئولان باشند

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بر ضرورت مطالبه‌گری رسانه‌ها برای رفع مشکلات استان تاکید کرد.

سردار اسماعیل فرجی امروز، ۲۴ مردادماه در آیین گرامیداشت هفته خبرنگار که امشب برگزار شد، اظهار کرد: نقش رسانه نسبت به گذشته در جامعه شفاف‌تر شده است و همه می‌دانند که چه قدرتی در رسانه وجود دارد.

وی مهندسی فرهنگی و مهندسی افکار عمومی را از جمله توانمندی‌های رسانه دانست و افزود: نگاه مردم از اخباری که رسانه‌ها بیرون می‌دهند شکل می‌گیرد. همه ما در این خصوص تکلیف داریم و کار رسانه نیز باید هدایت جامعه و مردم به سمت خیر باشد.

سردار فرجی ادامه داد: پس به دنبال اخبار امیدبخش باشیم که انگیزه مثبت ایجاد کند و از رواج ناامیدی پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هنر رسانه و خبرنگار، بیان مطالبات مردم و پیگیری مشکلات برای حل آن‌ها است، گفت: رسانه می‌تواند بحران‌ها را پیش‌بینی و از وقوع آن‌ها جلوگیری کند. قدردان تمام تلاش‌های اصحاب رسانه در استان هستیم و انتظار داریم رسانه‌ها به دنبال وحدت باشند و با رعایت اصول خبرنگاری و انقلابی، مطالبه‌گر کمبودهای استان باشند و آگاهی مردم را افزایش دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، جز با قلم و نگاه تیزبینانه اصحاب رسانه رقم نمی‌خورد.

سرهنگ حاتمی در این جلسه اظهار کرد: رسانه با نگاه منصفانه، نقادانه و آسیب شناسی‌های توأم با نگاه کارشناسی می‌تواند در توسعه استان نقش موثری داشته باشد.

وی تأکید کرد: برای کمک به حل مشکلات مختلف استان، باید بُعد کارشناسی در محتوای رسانه‌ای افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی اصحاب رسانه بتوانیم در دفاع از انقلاب، توسعه و بست فرهنگ انقلاب گام برداریم.

سرهنگ حاتمی تصریح کرد: لازمه فعالیت رسانه، پختگی اخبار و گزارش رسانه‌ها است تا برمخاطب اثرگذاری مطلوب داشته باشد و سبب رفع مشکلات و اندیشیدن شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: رسانه و هنر باید در کنار یکدیگر باشد و خروجی آن در کنار عقل قرار گیرد نه آنکه تحت تأثیر احساسات و مطامع شخصی و جناحی قرار گیرد.

واعظی بیان کرد: اگر رسانه و هنر اینگونه در کنار یکدیگر قرار گیرند و به سمت تعهد در قبال ارزش‌ها و باورهای انسانی حرکت کنند، رسانه و هنر متعالی شکل می‌گیرد که لازمه انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از پوستر کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی رونمایی و از خبرنگاران فعال این حوزه تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha