• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403052416649
  • منبع : قوه قضاییه

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۳۳۲ نفر در ملاقات مردمی دادگستری تهران/ فراهم شدن زمینه‌ آزادی یک زندانی

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۳۳۲ نفر در ملاقات مردمی دادگستری تهران/ فراهم شدن زمینه‌ آزادی یک زندانی

مسئولان قضایی استان تهران در برنامه ملاقات مردمی با بیش از ۳۳۲ نفر از مراجعان دیدار و ضمن استماع مشکلات و در خواست‌های مطروحه، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات مطرح شده و در چارچوب قوانین صادر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه جمعی از مدیران و معاونین قضایی دادگستری استان تهران ضمن حضور در برنامه ملاقات مردمی هفته جاری با بیش از ۳۳۲ نفر از مراجعان دیدار و ضمن استماع مشکلات و در خواست‌های مطروحه، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات مطرح شده و در چارچوب قوانین صادر کردند.

در جریان برنامه ملاقات مردمی هفته جاری، ۲۳ نفر از مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران به مدت ۴ ساعت در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی (ره) حضور یافتند و به مشکلات حقوقی و قضایی بیش از ۳۳۲ نفر از مراجعان رسیدگی کردند.

درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تخفیف در مجازات‌ها، تسریع در اجرای احکام صادره و درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط و پابندالکترونیک برای زندانیان اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران بود.

یکی از زندانیان که از سال ۱۳۸۸ به دلیل بدهی به میزان ۷۶ میلیون تومان در زندان حضور دارد، ضمن اخذ مرخصی از زندان در محل برگزاری برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضایی دادگستری کل استان تهران حضور یافت و با توجه به پایان مدت حبس بدل از جزا، از رئیس کل دادگستری استان تهران برای استخلاص از زندان و ادای دین تقاضای مساعدت کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران پس از استماع اظهارات این زندانی ۷۷ ساله دستور داد تا با مساعدت خیرین بدهی این فرد پرداخت و زمینه آزادی وی از زندان فراهم شود.

القاصی همچنین در خصوص یکی دیگر از زندانیان که به‌دلیل عجز از پرداخت بدهی مدت ۲۱ سال در زندان حضور داشت و بدهی ۳۹ میلیون تومانی وی به‌دلیل خسارت تاخیر تادیه به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تبدیل شده بود، دستور داد تا به درخواست اعسار وی به‌طور ویژه و به‌صورت خارج از نوبت رسیدگی شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha