• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052416209
  • خبرنگار : 50627

توصیه‌های طب سنتی برای انجام پیاده‌روی اربعین

توصیه‌های طب سنتی برای انجام پیاده‌روی اربعین

ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس طب سنتی، توصیه‌هایی را برای شرکت‌کنندگان در پیاده روی اربعین ارائه کرد.

جمال پورفرج در گفت‌وگو با ایسنا، به پیاده‌روی زائران در ساعات خنک روز تاکید کرد و افزود: اولین مرحله برای جلوگیری از گرمازدگی، پیاده روی زائران در ساعتهای خنک شبانه روز بوده و بهتر است در ساعات گرم روز استراحت کنند.

وی نسبت به نوشیدن آب یخ هنگام پیاده‌روی هشدار داد و گفت: زائران نباید هنگام پیاده‌روی و استراحت از آب‌یخ برای نوشیدن استفاده کنند چون موجب وارد شدن آسیب شدید به کبد، ایست قلبی، گرفتگی گلو و سرماخوردگی می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از غذاهای آبکی تاکید کرد و ادامه داد: راهپیمایی‌کنندگان باید از غذاهای آبکی استفاده کنند و در غیر اینصورت هنگام استفاده از غذاهای خشک و چرب باید از روغن زیتون، انجیر و خرما برای تعدیل معده بهره ببرند.

پورفرج توصیه هایی برای رعایت بهداشت فردی کرد و ادامه داد: زائران باید هنگام استراحت جوراب های خود را برای تهویه مناسب کفش و عدم خستگی تعویض کنند و در صورت امکان آنها را شست‌وشو دهند و حتما قبل از صرف وعده های غذایی دستهای خود را با آب‌وصابون بشویند.

وی تصریح کرد: پیادروی کنندگان باید در طول روز پاهای خود را در سطح بالاتری از بدن برای رفع خستگی و گردش مناسب خون در بدن قرار دهند.

وی به انتخاب کفش مناسب پیاده‌روی تاکید کرد و ادامه داد: کفش مناسب از کمر درد، پادرد، سردرد و خستگی جلوگیری می‌کند.

کارشناس طب سنتی، شربت خاکشیر را بهترین دارو برای جلوگیری از گرمازدگی دانست و گفت: عرق های گیاهی پونه، آویشن، بارهنگ، نوشیدنی های گیاهی خاکشیر، تخم ریحان، سکتجبین، تخم‌شربتی و شربت های طبع سرد همچون آلبالو برای جلوگیری از گرمازدگی و کم‌آبی بدن بسیار مفید و تاثیرگذار است‌ و در حد امکان این گیاهان را باید صورت دمنوش استفاده کنند.

وی به استفاده از کرم های سنتی برای جلوگیری از گرمازدگی تاکید کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از گرمازدگی و عرق سوختگی از کرم های کالاندولا و همیشه بهار  قبل از شروع به پیاده‌روی حتما باید استفاده شود.

وی به راهکار های درمان گرمازدگی در مسیر پیاده‌روی اشاره کرد و گفت: دراز کشیدن در سایه و استفاده از ملافه‌ای خنک و مرطوب، دوش آب ولرم برای بهبود وضعیت بدن و شربت آبلیمو برای درمان گرمازدگی بهترین راهکار است و همچنین مصرف میوه های تابستانی و هندوانه برای تامین آب بدن توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha