• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403052416174
  • خبرنگار : 71967

درخشش دانشجویان دانشگاه استنفورد در المپیک پاریس

درخشش دانشجویان دانشگاه استنفورد در المپیک پاریس

با پایان بازی‌های المپیک پاریس و قهرمانی کاروان ورزشی آمریکا، سهم برخی از دانشگاه‌ها در کسب مدال در نوع خودش جالب است. طبق آمار رسمی، دانشگاه استنفورد سهم بسزایی در موفقیت کاروان ورزشی ایالات متحده داشته است.

به گزارش ایسنا، دانشجویان این دانشگاه در مجموع ۳۹ مدال برای کاروان ورزشی ایالات متحده کسب کردند که شامل ۱۲ طلا، ۱۴ نقره و ۱۳ برنز بود. این آمار بیشترین تعداد مدالی است که دانشجویان یک دانشگاه آمریکا در بازی‌های المپیک به دست آورده‌اند. نکته مهم‌تر این است رکورد قبلی استنفورد کسب ۲۷ مدال در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که حالا با درخشش دانشجویانش شکسته شده است.

با این حساب اگر دانشگاه استنفورد یک کشور بود،  با این تعداد مدال در جایگاه دهم رنکینگ نهایی المپیک و بالاتر از کشورهایی همچون آلمان، نیوزلند و کانادا قرار می‌گرفت.

رشته‌هایی که دانشجویان این دانشگاه مستقر در ایالت کایلفرنیا موفق به کسب مدال در آن شده‌اند، عبارتند از: شنای هنری، بسکتبال زنان، شمشیربازی زنان، ژیمناستیک مردان، قایقرانی مردان، فوتبال زنان، شنا و شیرجه زنان، دو و میدانی مردان، والیبال مردان، والیبال زنان، واترپلو مردان و واترپلو زنان.

از شاخص‌ترین دانشجویان این دانشگاه می‌توان به توری هاسک و ریگان اسمیت اشاره کرد که هر کدام در رشته شنا پنج مدال کسب کردند (هوسکه: ۳ طلا و ۲ نقره؛ اسمیت: ۲ طلا و ۳ نقره). آنها با ثبت این عملکرد،  پرافتخارترین ورزشکاران استنفورد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بودند.

یکی دیگر از دانشگاه‌های موفق آمریکا در بازی‌های المپیک پاریس، دانشگاه هاروارد بود. ورزشکاران هاروارد با ۱۳ مدال المپیک از پاریس به خانه بازگشتند که بیشترین تعداد مدال برای این دانشگاه طی سال‌های اخیر به حساب می‌آید.  برای دانشگاه هاروارد، گابی توماس در رشته دوومیدانی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و سه مدال طلای باورنکردنی را در پاریس به دست آورد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha