• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052416100
  • خبرنگار : 50184

توصیه به بانوان ورزشکار:

حین ورزش از مواد آرایشی استفاده نکنید

حین ورزش از مواد آرایشی استفاده نکنید

ایسنا/کرمانشاه به گفته یک متخصص پزشکی ورزشی، وجود مواد آرایشی روی پوست بانوان حین ورزش می‌تواند برای آنها عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

دکتر مصطفی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خطرات استفاده مواد آرایشی هنگام ورزش کردن، اظهار کرد: متاسفانه امروزه این فرهنگ در باشگاه‌های ورزشی بانوان رواج پیدا کرده که بانوان با آرایش به انجام تمرینات ورزشی می‌پردازند. 

وی با بیان اینکه این کار می‌تواند خطرات و عوارض جبران ناپذیری برای این دسته از زنان ورزشکار به همراه داشته باشد، گفت: شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی معمولا از فلزات سنگین مانند سرب در تولید محصولات آرایشی استفاده می‌کنند که اساسا برای پوست مناسب نیست، حال اگر یک بانوی ورزشکار حین انجام تمرینات ورزشی روی پوست خود مواد آرایشی داشته باشد، به واسطه افزایش گردش خون، بخشی از این مواد جذب بدن او خواهد شد. 

این متخصص پزشکی ورزشی اضافه کرد: مواد آرایشی که وارد بدن بانوان ورزشکار می‌شود، به تدریج در کبد و کلیه‌ها و در دراز مدت در مغز آنها رسوب می‌کند و در سالهای آینده زمینه بروز آلزایمر را در آنها فراهم می‌کند. 

وی تاکید کرد: طبق مطالعات دانشمندان، رسوب فلزات سنگین در بدن و بویژه مغز در درازمدت سبب بروز آلزایمر خواهد شد. 

اکبری اضافه کرد: از طرف دیگر، وجود یک لایه از مواد آرایشی روی پوست بانوان حین ورزش باعث می‌شود که راه‌های خروج تعریق آنها بسته شود که این مسئله می‌تواند تنفس پوستی را دچار اختلال کرده و باعث بروز مشکلات پوستی برای بانوان شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه کرم‌های ضدآفتاب فاقد فلزات سنگین هستند، عنوان کرد: کرم‌های ضدآفتاب با پوشش حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد فاقد فلزات سنگین هستند و  بانوان می‌توانند حین تمرین خصوصا اگر در مقابل آفتاب تمرین می‌کنند، از این نوع کرم‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha