• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403052316049
  • خبرنگار : 71461

در یک دیدار فرهنگی بین نمایندگان ایران و پاکستان مطرح شد

از راه‌اندازی اتاق ایرانشناسی تا تولیدات مشترک فیلم

از راه‌اندازی اتاق ایرانشناسی تا تولیدات مشترک فیلم

راه اندازی اتاق ایرانشناسی و تولید مشترک فیلم از جمله مباحث مطرح شده در دیدار فرهنگی بین نمایندگان ایران و پاکستان بود.

به گزارش ایسنا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و اویس رئوف ـ رئیس هیات مدیره دانشگاه لاهور ـ در اقامتگاه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند و درباره موضوعات مهمی به بحث و گفت‌وگو پرداختند که از این میان می‌توان به تلاش برای راه‌اندازی اتاق ایرانشناسی و تولیدات مشترک فیلم در صنعت سینما اشاره کرد.

مهران موحدفر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور در این دیدار با اشاره به زمینه‌های همکاری دانشگاهی بین دو کشور گفت: در حال حاضر ۱۱۰ دانشجو در دانشگاه لاهور داریم و امیدواریم زمینه تحصیل دانشجویان بیشتر در این دانشگاه فراهم شود.

اویس رئوف، رئیس هیات مدیره دانشگاه لاهور بیان کرد: جوانان ایران پرانگیزه و باهوش هستند و دانشگاه لاهور آمادگی دارد که دانشجویان ایرانی در سایر رشته‌ها نیز تحصیل کنند.

او گفت: هدف این دانشگاه، گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی است و آماده همکاری در برنامه شب ایرانی هستیم. همچنین، علاقه‌مندیم اتاق ایرانشناسی راه‌اندازی شود و تولیدات مشترک فیلم در صنعت سینما داشته باشیم.

مسعودی، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور اظهار کرد: تأسیس دانشگاه و توجه به علم و دانایی، راهی برای مقابله با افراط‌گرایی و جهل و نادانی است. تربیت دانشجویان و گسترش علم می‌تواند جلوی بسیاری از تندروی‌ها را در منطقه بگیرد.

او افزود: امسال ۱۰۰ دانشجوی دیگر نیز به دانشجویان اضافه می‌شود. این یک ظرفیت بزرگ است و شما می‌توانید از ظرفیت دانشجویان ما برای گسترش زبان فارسی که زبان بزرگان این دیار بوده است، بهره بگیرید.

مسعودی اضافه کرد: ما به دنبال رونمایی از اشعار فارسی شاعر بزرگ پارسی‌گوی پاکستانی، واقف لاهوری هستیم و در زمینه تولید مشترک نیز وزارت ارشاد و مسئولان سینمایی کشورمان آماده همکاری با برنامه‌های فرهنگی و هنری لاهور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha