• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052315972
  • خبرنگار : 50535

در جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد

ناهنجاری‌های مقبره الشعرا باید رفع شود

ناهنجاری‌های مقبره الشعرا باید رفع شود

ایسنا/آذربایجان شرقی دویست و ششمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز امروز در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.

رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص آخرین وضعیت پارک موزه ستارخان گفت: در روز مشروطه از این پارک موزه بازدید کردم. خوشبختانه تملک، آواربرداری و مسطح‌سازی انجام شده اما اقدامات بعدی انجام نشده است.

وی ادامه داد: این مکان در این روزها مورد توجه گردشگران است و وضعیت نامناسب این پارک باعث اعتراض همشهریان و گردشگران شده است. باید اقدام سریعی در خصوص این پارک انجام شود. تملکی که صورت گرفته، کار بزرگی است چرا که چندین سال بود این موضوع بلاتکلیف بود ولی در این دوره شورا و مدیریت شهری اجرایی شد اما حیف است که اقدامات بعدی را سریعتر انجام ندهیم. اگر قرار بر مطالعه است، می‌توانستند مطالعه را قبل از مسطح سازی آغاز کنند که کار سریع‌تر پیش برود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مقبره الشعرا آرامگاه چندین شاعر و عارف است اما این نرده‌ها که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری برداشته شده باعث تردد موتورسواران، دوچرخه سواران و حتی معتادان شده و شاهد صحنه‌های ناهنجاری هستیم.

برگی عنوان کرد: مرمت این مجموعه نیز به خوبی انجام نشده است. درباره سازماندهی مقبره الشعرا باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقش خود را ایفا کند و اگر شهرداری وظایفی در این ارتباط دارد، انجام دهد. از توجه و بازدید آقای دادستان هم قدردانی می‌کنم. مقبره الشعرا افتخار ما بوده و حیف است برخی موارد چهره آن را مخدوش کند. نه ساحت استاد شهریار و نه سایر شاعران و بزرگان که در این خاک آرمیده‌اند و نه ساحت امامزاده سید حمزه (ع) اجازه نمی‌دهد که چنین صحنه هایی در آن مکان به وجود بیاید.

برای پرداخت پاداش روز کارگر هم روز شمار بگذارید

محمد حسن اسوتچی اظهار کرد: تصویب شد پاداش روز کارگر برای افرادی که به مدت ۳ ماه در سال ۱۴۰۳ توام با سال ۱۴۰۲در حال فعالیت‌ بودند پرداخت شود، اما هنوز هم برخی پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: نمی‌دانم باید این موضوع را با چه کسی مطرح کنیم که حل شود. یک ماه قبل یکی از کارگران به آقای روح الله دهقان‌نژاد پیامی در این باره ارسال کرده که جواب آقای دهقان نژاد این بوده است که «باید بدهند»که متاسفانه تاکنون پرداخت نشده است.

اسوتچی با اشاره به عدم پرداخت برخی از اضافه کاری های کارکنان مترو نیز گفت: در خصوص پرداختی کارگران هم روز شمار بگذاریم تا بالاخره حل شوند.

احد صادقی، در این خصوص اظهار کرد: وقتی مصوبه به درستی تصویب نمی شود باعث ایجاد مشکلات می شود.

وی ادامه داد: همکارانی که سال ۱۴۰۲ مشغول فعالیت بودند پاداش روز کارگر را دریافت کردند و همکارانی که نام آن ها در لیست حقوق اردیبهشت ۱۴۰۳ وجود دارد باید طبق روال پاداش روز کارگر دریافت کنند ولی با توجه به این که مصوبه شورا ایراد دارد دچار مشکل می شویم و زمان مطالبه از شهرداری تفسیرهای متفاوت ارائه می شود.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء همکاری مدیریت شهری و پلیس راهور

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء همکاری مدیریت شهری و پلیس راهور استان به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

علیرضا نوای باغبان در خصوص این لایحه گفت: این مورد در کمیسیون آن‌ گونه که باید مورد بحث قرار می‌گرفت، نگرفته بود و بنابر قانون پیش‌بینی شده بود تا شهرداری این مقدار را افزایش دهد. ترافیک یکی از پنج مسئله‌ی اصلی شهر تبریز در زمان‌های مختلف بوده و شورای شهر نیز بایستی زمان کافی را برای بررسی این لایحه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: جا دارد تا در جلسات تعارف‌ها را کنار گذاشته و طبق قانون انتظارات موجود طرفین از همدیگر را شفاف سازی کنیم و نگرش جدی‌تری نسبت به این موضوع داشته و در پی حل مسئله باشیم، این قانون بستری فراهم کرده تا شهرداری و پلیس راهور بتوانند هم افزایی کنند.

وی افزود: از بحث ترافیک نمی‌توان به طور سرسری رد شد امیدواریم در خروجی این لایحه ۲ الی ۳ ماه بعد شاهد روان‌تر شدن ترافیک در سطح شهر باشیم.

باغبان خاطرنشان کرد: هر موضوعی که در سطح شهر مردم از آن ناراضی باشند موجب ناراحتی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز می‌شود.

روح الله رشیدی نیز در ادامه‌ی جلسه با اشاره به اینکه نقش شورا در بین معادلات پلیس راهور و شهرداری کمرنگ است، بیان کرد: میزان حضور فرماندار محترم در صحن نیز نشانگر کم‌رنگ بودن تاثیر شورا در این زمینه است، حضور کمرنگ وی نیز است ما به عنوان نماینده‌ی مردم می‌بینیم که عدم هم پوشانی دو نهاد باهم در سطح چالش‌هایی را پیش رو آورده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: وقتی که خبری در خصوص ترافیک شهری در سطح شهر منتشر می‌شود جای اظهار نظر شورای شهر خالی است و کسی از اعضای شورا در این باره نظری نمی‌پرسد.

وی اظهار کرد: معاونت حمل ونقل شهرداری‌ چالش‌های مربوط به پروژه‌ها را توضیح دهند. در صحن علنی شورا باید موضوع ترافیک هم با حضور پلیس راهور و شهرداری تبریز بررسی شده و دیدگاه‌های موجود در موضوعات را بیان کنند. همچنین بنده از شورای شهر به دلیل حضور کمرنگ در این حوزه گلایه دارم.

رشیدی تاکید کرد: اثر بخشی حمایت شهرداری از پلیس راهور مشهود است، سال گذشته ۱۰ دستگاه خودروی مکانیزه به صورت استیجاری در اختیار پلیس راهور قرار گرفت و این نشان داد که اگر شهرداری و راهنمایی رانندگی دست در دست هم بدهند می‌توانند رضایت مردم را جلب کنند.

ناهنجاری‌های مقبره الشعرا باید رفع شود

حکیمه غفوری با بیان اینکه بنده با مبلغ تعیین شده برای لایحه مخالف نیستم، اظهار کرد: آن گونه که از خودروهای مکانیزه راهنمایی و رانندگی انتظار می‌رفت تا بر ترافیک شهری تاثیر بگذارند، اثری ندیدیم. در خصوص مبلغی که برای این قضیه تخصیص می‌یابد گزارشی ارائه شده و مشخص شود که این موضوع چقدر بر روان‌سازی ترافیک شهر اثرگذار است.

غفوری عنوان کرد: این روزها بارها وبارها برای مردم اتفاق افتاده که ماشین در پارکینگ و خانه است در خیابان و خارج از شهر جریمه می‌نویسند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: واقعیت این است که ترافیک شهر اعصاب مردم را به ریخته است، این روزها دیگر پارک دوبله مهم نیست بلکه به پارک سوبله رسیده‌ایم که اعصاب مردم را به بازی گرفته است.

یاسین بجانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با این لایحه تشریح کرد: امیدواریم بنابر خواست مردم و نمایندگان مردم حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر افزایش یافته و موجب مدیریت هرچه بیشتر ترافیک شهری شود.

وی افزود: حتما این امر نیز تحقق پیدا می‌کند ما نیز با لایحه موافق هستیم که بیش از پیش با تصویب این لایحه نقش پلیس پررنگ خواهد بود شهرداری در عرصه‌ی حمل و نقل عمومی خدمات خوبی ارائه داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: دوربین‌های پلاک خوان و کنترل سرعت از اقدامات بسیار خوب در این زمینه بوده است، در شهر ما نیز از پلیس می‌خواهیم تا یک سری گره‌هایی که در سطح شهر وجود دارد با ارائه‌ی راهکاری مناسب حل و فصل کند.

بجانی بیان کرد: متاسفانه در خیابان استاد معین، هتل مرمر به طرف یاغچیان همیشه ترافیک با حجم بالایی وجود دارد، پیشنهاد و تصویب شده بود تا با ایجاد رمپی در این مکان ترافیک مدیریت شود که متاسفانه این راهکار عملی نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: صرفا انتقاد کردن از وضعیت ترافیک این مشکل را حل نمی‌کند نه پلیس و نه ما نمی‌توانیم به تنهایی کاری برای ترافیک انجام دهیم.

ناهنجاری‌های مقبره الشعرا باید رفع شود

حجت الاسلام رسول برگی خاطرنشان کرد: بنده می‌خواهم مقداری متفاوت‌تر از بقیه‌ی اعضا صحبت کنم، در ابتدا از آقای قنبرزاده، پلیس راهور استان که با کم‌ترین امکانات مشکلات شهری را مدیریت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: صرفا مطالبه گرانه سخن گفتن در جمع مردم خوب و کارساز است اما در اینجا نه، اینکه آقای رشیدی به عنوان رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهری مطالبه گرانه صحبت می‌کنند ما باید از وی سوال کنیم که شما به عنوان رئیس کمیسیون چه کاری انجام داده‌اید شما به جای مطالبه گری باید پاسخگو باشید، از آقای رشیدی انتظار خاصی نداریم زیرا تحصیلات وی در زمینه‌ی جامعه شناسی بوده و تخصصی در این حوزه ندارند.

وی بیان کرد: آقای بجانی نیز با تحصیلات برنامه‌ریزی شهری یک سال به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد که برای این اقدام ما هزاران انتقاد مبنی بر اینکه مستبدیم شنیدیم. در نهایت تجویز این بودجه قانونی بوده و کم‌ترین کمک ما برای حذف ترافیک در شهر و جلب رضایت مردم است.

روح الله رشیدی در پاسخ به این اظهارات گفت: در شان بنده نیست تا پاسخ همچنین سخنانی را بدهم، بنده پاسخگوترین عضو شورا هستم و نشست و جلسات زیادی در خصوص ترافیک نیز برگزار کرده و پیگیر حل مشکلات آن بوده‌ام.

وی ادامه داد: ضمن اینکه بنده هرهفته در جلسات شورای حمل و نقل و معاونت ترافیک حضور یافته و جزئی‌ترین مسائل را بهتر از شهرداری انعکاس می‌دهم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: از لحاظ تخصص نیز بنده مثل حاج آقا علامه نیستم اما در حوزه‌هایی که فعال هستم دانش مورد نیاز را دارم و هرزمان که نیاز باشد آماده‌ی ارائه‌ی گزارشات هستم.

فریدون قنبرزاده، رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با حضور در این جلسه اظهار کرد: ما تماما با حضور در صحن شورا موافق هستیم و از اعضای شورا خواهشمندیم تا ما را هر موقع که نیاز است به شورا دعوت کنند.

وی تشریح کرد: ما بسیاری از ترافیک‌های درون شهری را با قرار دادن چند سنگ در آن مکان و اصلاح هندسی مدیریت کرده‌ایم. طی یک ماه ونیم اخیر سه هزار خودروی متخلف به پارکینگ انتقال داده شده است.

قنبرزاده اظهار کرد: دوربین‌های مکانیزه‌ی خود را به حواشی شهر برده‌ و از متمرکز ساختن تمامی آن‌ها در مرکز شهر پرهیز کرده‌ایم کنترل ترافیک صرفا وظیفه‌ی راهنمایی و رانندگی نیست و صداوسیما و آموزش پرورش نیز نقش بزرگی در اعمال فرهنگ صحیح ترافیک دارند و ما صرفا مجری قانون هستیم.

وی افزود: اگر همکاران ما نباشند گره‌های ترافیک باز نشدنی می‌شود، میزان تصادفات استانی کاهش یافته اما شدت این تصادفات بالاست به گونه‌ای که یک تصادف منجر به فوت سه نفر می‌شود که این مورد آمار مرگ‌ومیر را افزایش داده است.

روح الله دهقان نژاد، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه توضیح داد: صداوسیمای آذربایجان شرقی در عرصه‌ی ترافیک و پلیس راهور همواره آماده‌ی همکاری بوده و تاکنون نیز اقدامات زیادی انجام داده است.

فریدون بابایی اقدم عنوان کرد: شرایط غیرعادی در تصادفات فوتی یکی از مسائل آزار دهنده است که خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کند، گاها جوانان زیادی بر اثر حالت غیرعادی و طبیعی و سرعت‌های غیرمجاز جان خود را در سانحه‌های رانندگی از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: از نظر من اقدامی تحت عنوان تست الکل برای برخی رانندگان بزرگ‌ترین خدمت برای خانواده‌ها است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha