• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403052315878
  • خبرنگار : 30189

اربعین، غزه و مسیری که باید مساله حق و مبارزه با ظلم را نشان دهد

اربعین، غزه و مسیری که باید مساله حق و مبارزه با ظلم را نشان دهد

یک استاد حوزه علمیه با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی و گره خوردن این آئین با موضوع فلسطین گفت: اربعین یکی از اجتماعات بزرگ دنیا است که از کشورهای مختلفی در آن حضور پیدا می‌کنند؛ در این میان جدای از مردم ایران سایر کسانی که در این اجتماع حضور دارند ممکن است با فضای اتفاقات فلسطین و غزه خیلی درگیر نشده باشند و این اجتماع فرصت خوبی است که پیام مردم مظلوم فلسطین را به آنها منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضاپور -خطیب و استاد حوزه علمیه- در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شعار امسال اربعین «کربلا طریق الاقصی» اظهار کرد: در مورد امام حسین(ع) یکی از ویژگی‌هایی که امسال باتوجه به موضوع فلسطین باید بیشتر به آن توجه کرد «نصرت» اباعبدالله (ع) داشت. یعنی بیش از اینکه به موضوع زیارت و پیاده‌روی اربعین توجه کنیم باید به مساله حق و مبارزه با ظلم پرداخت.

وی ادامه داد: اربعین یکی از اجتماعات بزرگ دنیا است که از کشورهای مختلفی در آن حضور پیدا می‌کنند، در این میان جدای از مردم ایران سایر کسانی که در این اجتماع حضور دارند ممکن است با فضای اتفاقات فلسطین و غزه خیلی درگیر نشده باشند و این اجتماع فرصتی خوبی است که پیام مردم مظلوم فلسطین را به آنها منتقل کنیم.

این خطیب برجسته کشور ابراز کرد: ما در طول مسیر دو راه تبلیغات متناسب با فضای فلسطین را داریم، یک بخشی از مسیر پیاده‌روی اربعین به موکب‌داران اختصاص دارد که می‌توانند با کارهای فرهنگی، برگزاری نشست‌های تبیینی و تبلیغی این کار را انجام داد و در زمان استراحت زائران اطلاعات خوبی را به آنها منتقل کرد، یک بخشی از مسیر هم مربوط به حرکت زائران است که باید در این راستا هم با پرچم‌ها، نمادها و هر آن چیزی که فضای مردم فلسطین را نشان می‌دهد استفاده کرد تا ذهن مخاطبان درگیر موضوع فلسطین شود.

حجت‌الاسلام رضاپور بیان کرد: امسال وظیفه نهادهای فرهنگی و همچنین بخش‌های فرهنگی مردمی سنگین‌تر است، زیرا باید از این فضا نهایت بهره را ببرند و با محتواهای خوب درد مردم فلسطین و غزه را به نمایش گذاشت، به هرحال جمعیت زیادی از مردم دنیا در این مسیر حضور دارند که تشنه محتواهای ناب هستند و می‌توان این مهم را در این مسیر رقم زد و اطلاعات خوبی را به آنها منتقل کرد.

وی افزود: از ظرفیت مبلغین، مداحان و حتی کسانی که کارهای فرهنگی هنری می‌کنند نباید غافل شد، به هرحال ما مداحان برجسته‌ای در این مسیر داریم که می‌توانند با یک مداحی خوب موجی از استکبارستزی را ایجاد کنند، حتی شاعران خوبی داریم که با شعرهای خوب تحول‌آفرین هستند، مبلغین خوبی داریم که به صورت گروهی و حتی فرد به فرد می‌توانند با سخن خود تاثیرگذار باشند، ضمنا ساخت مستندات و فیلم‌های کوتاه و خیلی از کارهای هنری حتی برای پس از مراسم اربعین و انتشار آن می‌تواند مهم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha