• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403052315805
  • خبرنگار : 71244

در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد

لزوم تهیه دستورالعمل تصحیح ارواق امتحانی و رسیدگی به اعتراضات دانش‌آموزان

لزوم تهیه دستورالعمل تصحیح ارواق امتحانی و رسیدگی به اعتراضات دانش‌آموزان

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: همپوشانی خوبی بین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آموزش و پرورش در برنامه هفتم پیشرفت و سند تحول بنیادین وجود دارد و این برنامه‌ها کمک می‌کنند تا این سند به طور کامل عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، هزار و چهل و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گزارشی از نحوه برگزاری امتحانات نهایی و اقدامات و فعالیت‌های آموزش و پرورش ارائه کرد.

در ادامه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از همکاری و همراهی معلمان، مدیران و عوامل اجرایی و مسئولان برگزار کننده و همچنین تصحیح اوراق امتحانات نهایی تقدیر و تشکر کردند.

آنان با اشاره به مسائل و موضوعات روز آموزش و پرورش مواردی همچون پیش بینی منابع مالی، زیرساخت‌ها، تجهیزات، امکانات، استاندارد سازی فرآیند و سامانه ویژه برگزاری امتحانات نهایی، لزوم تهیه دستورالعمل تصحیح ارواق امتحانی، رسیدگی به اعتراضات دانش آموزان، توجه جدی به درس زبان و ادبیات فارسی، بازبینی آئین‌نامه رتبه بندی فرهنگیان و اجرای دقیق آن، تهیه دستورالعمل اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، آموزش کاربردی معلمان، جلب مشارکت در آموزش و پرورش، توجه جدی به مناطق کمتر برخوردار، تقسیم کار ملی برای اجرای کامل سند تحول بنیادین، نظارت جدی بر اجرای مصوبات شورای عالی، بررسی آسیب‌ها و مشکلات آموزش اتباع خارجی در ایران، فکر اساسی برای حذف کنکور و بسیاری از موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش را بیان کردند.

در ادامه این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گزارش تحلیلی از برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای اجرای قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت کشور ارائه کرد.

وی افزود: از نکات مهم و برجسته برنامه هفتم پیشرفت، برنامه‌های خوبی است که برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: باید تکالیفی که در برنامه هفتم توسعه برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است با تهیه و تدوین آئین نامه و دستورالعمل‌های تخصصی و کارشناسی عملیاتی کرده و به یک فکر جامع و منسجم برای اقدام در این باره برسیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: همپوشانی خوبی بین برنامه‌های پیش بینی شده برای آموزش و پرورش در برنامه هفتم پیشرفت و سند تحول بنیادین وجود دارد و این برنامه‌ها کمک می کنند تا این سند به طور کامل عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۱:۲۵

شما ۲ ماه نتونستید اوراق را تصحیح کنید، حالا در ۲ روز اعتراض ها را بررسی کردید، خودتون هستید، شما کسانی که اعتراض زدن را ،نیم نمره بردید بالا، و درس دیگرشون را یک نمره اوردید پایین،

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۹:۲۲

باجذب نیروی مسن وغیرمرتبط یک ماهه اعلام کردن نهایی شدن امتحانات پایه دهم ویازدهم که باعث بی انگیزه شدن دانش آموزوترک تحصیل آنان شدشورونشاط علمی ازمحیط آموزشی گرفته شد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۰:۴۸

چرا منابع مالی و بودجه صرف یک کار بیهوده ی امتحانات نهایی از پایه دهم می شود هم خانواده ها درگیر استرس می شوند هم پای موسسات کنکور تحت عنوان افزایش معدل به مدارس باز می شود هم بودجه ای که باید صرف ارتقای مهارت های فنی دانش آموزان بشود صرف....