• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052315787
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

مدیریت بقاع و اماکن مذهبی نیازمند تحولی عظیم است

مدیریت بقاع و اماکن مذهبی نیازمند تحولی عظیم است

ایسنا/سمنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با عنایت به تاثیرگزاری ستودنی فرهنگی، دینی، انقلابی و اجتماعی بقاع متبرکه، امروز بقاع متبرکه یک فرصت عالیقدر جهت خدمت فرهنگی است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین ستار علیزاده امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد در آیین تکریم و معارفه رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر در سالن جلسات فرمانداری مهدیشهر، وقف را مقوله‌ای عمومی و دارای برجستگی‌های بسیار برشمرد و اظهار کرد: وقف یک مقوله تک بعدی در زندگی بشریت نیست بلکه تمامی ابعاد زندگی انسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای رساندن آن به نقطه مطلوب دارای برنامه است.

وی با اشاره به موضوع مدیریت نهادهای انقلابی تصریح کرد: سخت ترین نوع مدیریت همین مدیریت حوزه وقف و موقوفات است.  

حجت الاسلام علیزاده همچنین یادآور شد: از آنجایی که اوقاف، یک نهاد مردمی است، باید نهایت دقت را در برخورد با مردم داشته باشیم. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تاکید کرد : در مدیریت بقاع  و اماکن مذهبی به تحولی عظیم نیاز داریم تا منجر به جوان‌گرایی و جذب جوانان در اماکن مقدسه شود زیرا اماکن مذهبی نعماتی بزرگ هستند که باید از این ظرفیت در تبیین معارف اسلامی، قرآنی و انقلابی استفاده کرد.

وی مدیریت را میدان امتحان بزرگ عنوان و اظهار کرد : دوران مدیریت، دورانی طلایی و سرشار از ظرفیت است که مسئولان اوقاف باید از این ظرفیت بهره کافی را ببرند و به اسلام، اهل بیت، قرآن و مردم خدمت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان  خطاب به مسئول این مجموعه اظهار کرد: مدیریت نعمت الهی است که باید قدر آن را دانست و با تمام وجود خدمت کرد و از آنجایی که اوقاف یک دستگاه فرهنگی و اجتماعی است، باید اقدامات ما و اوقاف، درخور شأن باشد. 

وی تصریح کرد: رمز موفقیت در ادارات، تعامل، همدلی، رفاقت و مدیریت جهادی است. 

وی خطاب به کارکنان اوقاف و امور خیریه استان، بر رعایت قوانین و مقررات، دستورالعمل‌های ابلاغی و تعامل مدیران شهرستان با فرمانداران، مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی و هیئات امنای بقاع متبرکه و موقوفات تأکید و عنوان کرد: تعامل با هیئات امنای بقاع متبرکه، اماکن مذهبی، موقوفات و متولیان موقوفات باید به‌صورت جدی در شهرستان پیگیری شود و در صورت لزوم نسبت به برگزاری دوره آموزشی برای آنان اقدام شود.

در این آیین که با حضور ائمه جمعه شهمیرزاد و درجزین، امام جمعه موقت مهدیشهر، معاون فرماندار مهدیشهر، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، مسئولان ادارات شهرستان مهدیشهر، خانواده شهدا و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان مهدیشهر برگزار شد، ضمن تقدیر از محمدعلی قمی رئیس سابق اوقاف و امور خیریه مهدیشهر، بهنام مطلبی به عنوان رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر معرفی شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha