• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403052315735
  • خبرنگار : 71506

نمایش "رقص و تاج" بلای جان کشتی!

نمایش "رقص و تاج" بلای جان کشتی!

بدون شک کری خوانی‌های امیرحسین زارع و رحمان عموزاد نقش مهمی در افزایش انگیزه حریفان آنان برای پیروزی در فینال المپیک داشت.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که بسیاری از طرفداران کشتی ۲ مدال طلای رحمان عموزاد و امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را حتمی می دانستند، رحمان عموزاد به بدترین شکل ممکن برابر حریف گمنام ژاپنی تن به شکست داد و امیرحسین زارع نیز مقابل کشتی‌گیر پا به سن گذاشته گرجستانی تسلیم شد.

برای رحمان عموزاد همه چیز خوب و عالی پیش می‌رفت؛ او همه حریفان را یکی پس از دیگری با قدرت از پیش رو بر می‌داشت و هر لحظه به مدال طلای المپیک نزدیک‌تر می‌شد.

رحمان تا فینال به معنای واقعی کلمه «بی رحم» بود؛ او ابتدا زین ردرفورد، دارنده مدال های طلا و نقره جهان از آمریکا را ۸ بر صفر برد، سپس اسلام دودایف، کشتی‌گیر روسی الاصل از آلبانی را با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی نیز با نتیجه باور نکردنی ۱۰ بر صفر در همان ۳ دقیقه نخست کار اسماعیل موسوکایف، قهرمان روسی الاصل جهان از مجارستان را تمام کرد و ۳ مبارزه حساس المپیک را بدون دادن حتی یک‌ امتیاز تا رسیدن به فینال پشت سر گذاشت.

رحمان ۳ رقیب اصلی خود را به بدترین شکل ممکن سلاخی کرده بود و سرمست از این پیروزی‌های غرور انگیز، رقص زودهنگام قهرمانی بر روی تشک پاریس را پس از راهیابی به فینال به نمایش گذاشت. او سپس در حضور کادر فنی تیم ملی در حالی که به سمت سالن گرم می رفت رو به دوربین اتحادیه جهانی کشتی گفت "پادشاه منم" و سپس به نشانه فتح پاریس قهقهه مستانه‌ای سر داد و نمایش گذاشتن تاج بر سر را اجرا کرد.

رحمان، اصلا حریف ژاپنی را نمی‌دید و او را در حدی نمی‌دانست که حتی بخواهد جشن قهرمانی و کری خوانی‌های خود را به بعد از فینال و رسیدن به طلای المپیک موکول کند.

اما قصه رحمان در فینال جور دیگری رقم‌ خورد و حریف گمنام ژاپنی همان بلایی را که چهره بی رحم کاروان ایران بر سر حریفان آورده بود را بر سر خودش آورد و با پیروزی ۱۰ بر ۳ صاحب طلای المپیک شد تا ناباورانه‌ترین نتیجه المپیک برای کشتی ایران رقم بخورد.

رحمان با رقص و کری خوانی بد موقع خود، هم از نظر روانی و انگیزه و میل به پیروزی پیش از رسیدن به فینال خالی شد و هم انگیزه کشتی‌گیر ژاپنی که هیچ عنوانی در کارنامه‌اش نداشت را صد چندان کرد تا در آماده‌ترین ورژن خود در مهمترین مبارزه زندگی‌اش مقابل یک ژاپنی بی‌ادعا اما کاربلد به بدترین شکل ممکن تسلیم شود.

پاسخ کشتی‌گیر ژاپنی به تاج‌گذاری زودهنگام رحمان عموزاد

روز فینال، روز متفاوتی بود و رحمان نشانی از کشتی‌گیر جنگنده روز قبل نداشت. مشخص نیست روانشناس که اتفاقا همراه تیم در پاریس هم به سر می‌برد چطور باید این مسائل را کنترل می‌کرد تا عموزاد این گونه قبل از فینال تخلیه روانی نشود و جشن زودهنگام نگیرد.

قصه امیرحسین زارع نیز در پاریس به غم‌انگیزترین شکل ممکن رقم خورد. اگر با آغاز المپیک و پس از دیدن نمایش بی‌نقص رحمان عموزاد، به این باور رسیدیم که او طلایی می‌شود،‌ اما همه یک مدال طلا را مدت‌ها پیش از المپیک برای زارع کنار گذاشته بودند.

زارع هر چند در المپیک قبلی نیز مغلوب این گرجستانی مکار و کشتی بلد شده بود اما پیروزی‌های قاطع او مقابل گنو پتریاشویلی گرج و طاها آکگل ترک به عنوان دو غول عنوان دار کشتی جهان و المپیک؛ او را به شانس اصلی کسب مدال طلای کاروان کشتی ایران تبدیل کرده بود.

تاج گذاری‌های زارع پس از شکست این دو چهره مطرح کشتی جهان و کری خوانی‌های آن ها طی دو، سه سال اخیر باعث شد پتریاشویلی که در دو المپیک قبلی به مدال‌های برنز و نقره رسیده بود، این‌بار با انگیزه غیرمعمولی در ۳۰ سالگی از سد امیرحسین زارع بگذرد و بر سکوی نخست المپیک بایستد.

او آغاز گر بازی "تاج‌گذاری" بود اما پتریاشویلی پا به سن گذاشته در فینال سرنوشت ساز "شامپ دمارس آرنای پاریس" تاج را به بدترین شکل ممکن که نشان دهنده اوج کینه او از سنگین وزن ایرانی بود پس گرفت و بر سر گذاشت!

زارع در یک سال اخیر روند رو به افتی داشت و حتی در مسابقات قهرمانی آسیا بدنش مثل قبل نبود. او همچنین پیش از این سابقه از دست دادن ۹ امتیاز مقابل یک حریف نه چندان مطرح را داشت اما در این مدت نه ضعف فنی زارع در دفاع بارانداز برطرف شد و نه شرایط بدنی ایده‌آل پیدا کرد که کادر فنی هم باید در این زمینه پاسخگو باشد چرا یک طلای المپیک این گونه از دست رفت.

المپیک میدان رقابت بدون ادعاست؛ میدانی که قهرمانانش گمنامان بی‌ادعایی مثل کیوکو یا سعید اسماعیلی بودند و یا تاج الدین اف بحرینی که در اوج جوانی اما بدون هیجانات کاذب و کری خوانی مدال طلای المپیک را بر سینه زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۳۵

با سلام کار رحمان عموزاد از نظر خیلی‌ها درست نبود. ولی لطفاً نامردی حریفِ شوروی را به پای ضعف زارع نگذارید و مدال طلای او را جشن نگیرید. با بازی روانی با حریف، ضربه زدن به چشم و صورت حریف، استراحت‌های پزشکی مکرر بی‌دلیل برای نفس چاق‌کردن، و بااین‌حا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۵

دیگه بهونه نیارید، میخواست جوو گیر نشه، المپیک هااا، با 2تا ضربه طرف باید از کوره دربره، مدال بده به حریف😒🙁

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۸:۱۷

اینارو از گزارشگر (هادی عامل )شنیدید ؟خودت کمی فکر کن .براحتی حرف گزارشگر نباید اینقدر تاثیر روت بذاره .پیترشوایلی قویتر بود و برد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۳۷

مقصر کادر فنی هست. آنالیز بسیار ضعیف. روش دفاع ابتدایی از فیتیله و بارانداز اصلا بلد نبودن. فقط هل دادن که نشد کشتی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۴

سیلی زدن سال گذشتۀ این کشتی‌گیر عجیب با مشکلات روحی-روانی را و تواضع زارع را هم بگویید. خندۀ معنی‌دار زارع را هم بگویید. ترس ما از این است که اگر سال بعد به زارع باخت دوستانش از سالن بیایند با قمه و چاقو سراغ زارع... بعد شما زارع را محکوم کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۵۱

کاملا موافقم. متاسفانه ورزشکاران ما زود راضی میشن و همینطور که به درستی اشاره کردید با شادی زود هنگام قبل رسیدن به مدال طلا خالی از انگیزه شده و برعکس با کری خوانی انگیزه حریف را چند برابر میکنن. عجیب هست که کادر مربیان و روانشناس تیم غفلت میکنند!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۷:۲۳

با سلام خدمت دوست گرامی باید بگم واقعا حسن جانانه جنگید تشکر حسن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۱۶

لپ کلام آقایان. غرور بیجا و شادی بی موقع بلای جان ورزشکاران شد.متاسفانه حسن یزدانی هم حاضر نشد جایش را به رمضانپور بدهد علیرغم اینکه مصدومیت داشت و باید استراحت میکرد سر لجبازی ۱ مدال راحت از دست تیم رف ناراحتی مربی هم همین بود.گفت میدونستم نمیتونه .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۳۶

فکر کنم خستگی وفشار روانیه بالا در روزهای فینال انگیزه واعصاب قهرمانان را به شدت کاهش میده چون واقعا اصلا از اینهمه شجاعت وقدرت در روز فینال هیچ خبری نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۰۲

سرمربی تیم انگارخواب بود،

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۹:۵۴

واقعا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۰۶

کجای کارمان درست است که این یکی درست باشد .تا این اندازه هم خوب بود جلو آمدند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۸:۵۸

اینها همش تجربه بزرگی شد برای ورزشکاران جوان و تازه وارد، اما باتجربه هایی امساله رحمان و امیرحسین نباید همه چیز و تجربه کنند، باید از تجارب دیگران استفاده کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۰۷

تاج الدین اف بحرینی نه تاج الدین اف نماینده بحرین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۵:۳۲

تاج الدینوف واسه بحرین کشتی میگیره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۱

فقط تختی تختی گفتن بلدید ...امان از تحقیر حریف

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۳۵

تختی بودن به این نیست با کتف آسیب دیده بیایی تو مسابقات وقتی آسیب دیدی باید به نفر بعدی میدون می‌دادی آقای حسن یزدانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۲۳

کلا داور مسابقه نباید می گذاشت کشتی گیر گرجستانی برای چاق نمودن نفس بگوید من مصدم هستم بیایبد به من پی ف پاف بزنید و ...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۹:۲۴

اگرکُشتی گیرگرجی نفس تازه میکرد.مگرکُشتی گیرمادراون لحظه باوزنهای سنگین کارمیکرد خوب زارع هم نفس تازه میکرد.!!!!؟؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۳۳

اقای نوری خوش عقل. کشتی گیر گرجستانی چندامتیاز جلوبود و نیازی ب حمله نداشت. اما زارع استرس زمان پایانی و امتیازات عقب افتاده رو داشت. و مسلما استرس بیشتری رو متحمل شده بود.یعنی اندازه ی جلبک عقلتون کار نمیکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۳:۳۶

کشتی گیر گرجستانی سن بالاتری داشت نفس کم میآورد ولی زارع جوان بود کم نمی‌آورد زارع نیازی به نفس چاق کردن نداشت خیلی فرق هست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۵۰

دقیقا، کاش اول ظرفیت‌ها رو بالا ببریم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۱

واقعآ یک درصدشک برا طلا عموزاد و زارع نداشتیم افسوس که با کوچک شمردن حریف و غرور بیجا از دست رفتن واقعآ سوختیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۶

ضمن عرض سلام و ادب خدمت ورزش دوستان بالاخص ورزش سخت و بی رکورد کشتی،دقیقا تحلیل درست و منطقی ارایه داده شده،سبک وزن های ژاپن همیشه جنگجو فنی و زبل هستند من ایران و کشتی گیر ایرانی رو دوست دارم ولی عاشق سبک وزن های ژاپنی هستم، به همراه سایتیف با ادب

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۱۶

بی لیاقتی کادرفنی رو به حساب رقص پهلوونای ما ننداز.. همه میدونستیم ژاپنی فقط فیتیله بلد بود و گرجیه سن بالابود و زود تموم میکرد..چطور کادرفنی با اون ادعاها و روانشناس با اون هزینه ها نمیدونستن و نتونستن چاره کنن؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۵۸

آنها مغرور شدن و کری خوانی کردند و همین غرور و اطمینان بخود باعث شکست آنها شد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۸:۲۳

سلام،واقعیت را باید پذیرفت مغرور شدند و زود بر کرنا دمیدند و حریفان رو تحریک کردن ،واقعیت اگر با تعصب همراه باشد درست از آب بیرون نمی اید،اقای عموزاده تن به شکست داده بود،می ماند آنالیز سبک وزن های ژاپن رادار گریز هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۸:۵۰

ظرفیت قهرمان شدن رو نداشتن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۹:۰۸

ممنون از مقاله خوب شما زارع نمونه دلاور جوانمرد ايرانى است ولى اين جوانمردى نبايد اجازه از دست رفتن طلاى المپيك كه متعلق به او و ملت ايران است از دست برود. كادر فنى و روانپزشك تيم بايد در مورد اين دو شكست توضيح دهند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۱:۲۳

دقیقا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۹:۲۱

این حرکات و رقص و کری خوانی را بایستی می گذاشتند برای بعد از فینال. که خودشان در آرامش و چراغ خاموش کار را بدون استرس دنبال کنند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۹:۲۲

واقعا تحلیل درستی بود کشتی گیران ما با یکی دو کشتی که پیروز شدند جوگیر شدند و پاسخ خوبی هم از حریف گرفتند که باید درس عبرت باشد برای سایر کشتی گیران وطن عزیزم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۰:۰۴

ازیک قهرمان جهان والمپیک مثل امیرحسین زارع بعیداست اینقدرراحت باراندازشود وچون یکباردیگردرقهرمانی جهان هم همینطوراسیرباراندازهای حر یفش شدولی حالا چرامر بیان تیم روی این نقطه ضعف کارنکردندوبایدجوابگوباشند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۰:۲۷

هر کسی به اندازه زحمت و تمرین خود در المپیک مدال گرفت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۰:۳۸

حریف زارع با نامردی برد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۱:۴۰

یک قهرمان واقعی چه قبل از قهرمانی و چه بعد از قهرمانی باید افتاده و با شخصیت باشه ، تشک کشتی المپیک جای رقصیدن نیست،جای از پیش خود رو قهرمان کردن نیست، اسم پهلوانی برازنده هر کس نیست عزیزانی مثل پهلوان تختی،خادم،حیدری،یزدانی و.... الکی پهلوان نشدن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۲:۲۰

متن واقعا عالی و سر تیتر حرف دل من بود واقعا روانشناسان تیم چیکار میکنن ورزشکار باید افتاده باشه تو کشتی اصلا مرام پهلوانی دیگه دیده نمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۲:۵۰

اگر حریف زارع وقت کشی می‌کرد جهت نفس گرفتن خوب زارع هم نفس گرفته .ولی حریفشو دست کم نمی‌گرفت. و با حل دادن امتیاز نمیگیره...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۰:۲۹

حریف ژاپنی عجوبه بود فرز و قدرتی حقش بود ببره حق به حقدار رسید اما ایران چوب غرورشوخورد توی ورزش غرور آفت جون ورزشکار است ازحق نباید گذشت ژاپنیه عالی بود عالی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۰:۵۴

حقشون باخت بوددیگه بااختلاف باختن اصلا بلدنیستین کارشناسی کنیدواقعا هم ژاپنیه هم گرجیه راحت بردن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۰:۵۴

رقص و پایکوبی در ورزش کشتی اصلا مناسب نیست چون این ورزش با مرام و معرفت معروف است جوانمردی و پهلوانی در ورزش کشتی حرف اول و آخر را می زند مخصوصا در میان مردم بافرهنگ ایران .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۱:۲۳

در مورد کشتی آقای عموزاد زمانی که به فینال راه یافت و انطوری شروع به رقص و پایکوبی در جلوی چشم بینندگان کرد دانستم که توی فینال گیر خواهد کرد واز ته دل ازخدا خواستم این غرور کاذب به حساب جوانیش گذاشته بشه ولی متاسفانه نشد مربیان بی تقصیرنیستند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۱:۳۱

غرور وغر ور و غرور وخودبینی وبی ظرفیتی طرف را می‌رساند آنهم کشتی که معلمان بزرگ اخلاق مانند شهید تختی را پرورش داده است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۱:۵۰

امان از غرور . امان از بی‌جنبه بازی رحمان جان اول برنده شو بعد برقص . خوردی بدهم خوردی ایشالا دوره بعد اول غرورت بعد حریفاتو ضربه فنی کن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۲:۳۰

سلام خدمت دوستان توجه داشته کشتی 11نفرداشتیم 8تامدال گرفتیم که بی سابقه بود حالا رنگ مدال حسن با کتف شکسته تا فینال اومداگه 50درصد کتف جواب میداد تو 3دقیقه اول کاروتمام بود،حریف زارع روباه مکارجنگ روانی راه انداخت وگرنه اونم.تمام بودکارش.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۳:۱۱

غرور کاذب و خودت رو از پیش برنده دونستن این میشه ک حرکتی ک با ادعا و تکبر میزدی رو طرف ژاپنی چقد قشنگ بی‌صدا و بی ادعا قبل از شروع بازی با تمرکز اومد و بعد بازی کینگ رو نشونت داد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۴:۵۱

رحمان عمو زاد جوان و مقایسه او با تختی و خادم و حیدری اشتباهه اینا باید کنترل بشن تا با این خام بازی‌ها و ناپختگی ها آبروی خودشون و ما رو نبرند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۵:۱۳

نظر دادن راحته اگه میتونین شما به المپیک برین این ورزشکارا قهرمانن ،تونستن رفتن با مدال آمدن من که از دو تاشون راضی هستم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۵:۱۹

لطفا اینورگود قضاوت نکنیم هیچکس اندازه خود رحمان وامیرحسین دوست نداشتن طلابگیرند باید قبول کنیم که حریفاشونم پابه پاشون اومده بودند فینال خواهش میکنم نظرم رو پخش کنید درضمن ماباید یه انالیز رو کشتی ۴و۵بکنیم یکم بچها تخلیه میشن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۵:۳۹

اکثر شکست ها ی همه انسان ها از غرور نابجای آنها حکایت دارد .مخصوصا اینکه آقای عمو زاده، به جای اینکه سجده شکر کند و از خداوند تشکر کند،، رقص مازندرانی کرده، و سپس این شلوار پلنگی باخت.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۶:۴۹

ژاپنی نامدارترین بی نام بود چند سال آینده تمام مدال‌های طلا برای ژاپن است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۶:۵۷

باسلام بسیارتحلیل درست وبجایی ارائه فرمودید .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۷:۱۶

وای از تکبر و غرور که بلای انسان ِ

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۷:۳۵

انشاالله رجز خوانی و کری خواندن که جدیدا داره مد میشه به زودی مذموم شناخته شده و ازش جوگیری بشه بعضی مدیران و برخی ورزشکاران عاشق رجز و کری خوانی هستند اخلاق و توانمندی انسانها رو به سخره می گیره.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۹:۵۸

همهموقع پیروزی شادی میکنند مشکل کشتی ما الان ۶۰ سال است که اینگونه شکست هارا میخوریم چرا چون از همه جای کشتی اطلاع دقیق نداریم در همه فنون دنیا کار نمی کنیم عمو زاد نمی بایست انطور فیتیله میشد وزارع در۱۲۰کیلو بارانداز کادرفنی بروزنداریم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۸:۲۷

دقیقا. غرور مدال از ایران گرفت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۸:۲۹

دوستان عزیز ایسنا مرد باشین بگین مشکلتون با فدراسیون کشتی چیه البته.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۸:۳۴

ما ایرانی ها از نظر روحی و روانی از ابتدای دوران ورزشی باید زیر نظر روانشناس باشیم. نه درمرحله آخر قبل ازورود. به فینال المپیک.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۸:۳۸

ماشالله به هردو پهلوان مازندرانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۹:۴۱

سلام تو سریال مختارنامه ابن زیاد به معقل گفت بترس از جنگی خود را از پیش در آن برنده می‌دانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۹:۴۵

درود بر تمامی قهرمانان ودلاوران کشتی ایران زمین این شعر زیبا همیشه باید سرلوحه تمام قهرمانان ورزشکاران ایران عزیز باشد افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است به امید روزهای خوب ودلنشین یاحق

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۰۹:۵۹

آقای کاوه استعفا بده برو هیچ چیز تازه ای برای کشتی نداری

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۰:۱۲

بخدا من به یکی از دوستان بعد از برد نیمه نهایی عموزاد گفتم این هنوز قهرمان نشده داره اینکارها رو میکنه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۰:۱۸

سلام .کشتی گیران ما همیشه موفق بودن و حرف اول رو زدن ولی حالا با یه سهل انگاری باعث شدن طلا رو از دست بدن ..اینکه همه میگید ک رجز خوانی و رقصیدن درست میگید .نباید خیلی زود اینکارو میکردن ..واینکه متاسفانه هممونومیگم خیلی زود غرور کاذب میگیریم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۰:۲۲

احسنت.رحمان عموزاد را غرورش شکستش داد.رحمان واقعا عالی کشتی گرفت اما غرور او کار دستش داد.علیرضا حیدری هم در المپیک ۲۰۰۴ آتن در حالیکه حقش طلا بود غرورش باعث شد برنز بگیره.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۰:۲۳

سلام درود این باید درسی در ورزش و همه امور باشد من شیطان است هر کاری را باید با توکل به خدا شروع کرد نه منم منم انشالله که تجربه وعبرت شود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۰:۲۹

خیلی هم عالی بودن و خوب کشتی گرفتن . دمشون گرم ♥️

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۱:۰۰

ضمنا این ادا و اطوار درآوردنها هیچ ارتباطی با فرهنگ پهلوانی ایران نداشت و سبک سری این دو بچه را به بهترین شکل نشان داد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۱:۲۳

وقتی عمو زاد با غرور روی تشک اومد انتظار باخت بود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۱:۴۸

متاسفانه شخصیت قهرمانی نداشتن که بشدت به کادر فنی مربوط بود ...همینکارارو اگر خارجی ها میکردن همه میگفتن اینکارا چیه..

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۲:۲۱

عموزاد یا خیلی بیرحمه .یاخیلی مبتدی کشتی میگیره.که این جور کشتی گیر را باید پشت خط تیم ملی نگه داشت تا یاد بگیره یه ملت به امید نگاه میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۲:۲۰

ایرانی کلا جو گیره انگار خداست دست روی دست زیاده نباید مغرور باشی حالا من این نظر و نوشتم میخواد پخش شه یا نه بالاخره خود ادمین که میخونه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۴:۳۷

بهترین کامنت با اختلاف

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۰۸

مثل همیشه هیچی از ارزشهای ما ایرانیها کم نمیشه 😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۱۷

کشتی یه ورزش پهلوونیه اصلا خوشحالی این مدلی تو کشتی خیلی زشته چند ساله مد شده والا قبلا فقط تو فوتبال خوشحالی میکردن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۱۷

باید کشتی را تلفیقی از علم وهنر بدانیم کشتی جهان مدرن امروز دیگر ازپستوی زورخانه ها بیرون آمده ودیگر اتکا به زور بازو ندارد وباید کشتی را درجام علم فیزیک وهنر دید.کشتی گیری پیروز است که از زور حریف به نفع خودش استفاده کند.تجسم موقعیت لازمه کشتی است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۱۸

درودبرشما، امامن فک میکنم نه رحمان مقصره ونه زارع ، فقط وفقط وفقط فدراسیون نالایق کشتی مقصره ، کارمربی وسرمربی وروانشناس چیه ؟؟!!؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۳:۵۸

از نظر من،به بزرگترین توهینی که یه ورزشکار میتونه به حریفش بکنه،اشاره کردین،یه پهلوان باید افتاده باشه،قهرمانیها زودگذرن،ممنونم که حرف دل ما رو زدین،برای ما چقد بد بود که حریفاشون تاج بر سر گذاشتن؟برا اونا هم همین اندازه بده،باید ترک بکنن این کارو

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۴:۲۶

بسیار عالی وخوب مطرح نمودید بارها شاهد بودیم عزیزانی که باحرکات ناموزون وارد تشک شدن باختن پس مربیان بیاموزن هیچگاه حرکات نمایشی رااجرا نکنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۴:۳۵

دقیقا دو کشتی گیر جوگیر و حاشیه ساز درس خوبی گرفتن ، البته اگه بخوان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۷:۴۴

دقیقا درست میگید،اکثر کشتی گیرای ما مازنی هستن والبته خیلی کاربلد و کاردرست، اما علیرغم همه ی خوبی هایی که مازندرانی ها دارن بزرگترین دشمن اونا غروربیجا و کرکری بدموقع شون نسبت به رقباست ،مثلا زارع کم مانده بود تسلیم طاها آکگول بشه که شانسی بردش،

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۴:۵۰

سلام عزیزان موافق اعمالی که دو کشتی گیر هموطن انجام دادندنیستم ولی چند سالی خیلی حساس شدم چرا کشتی گیران از همان ابتدادرمقابل ژاپنی ها کم میارن ببینید ازهمان ابتدا توجیح میشد بعناوین مختلف اما تا حالا کسی از نیرنگ و حیله احتمالی چشم بادام‌ها چیزی نگف

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۵:۱۸

رحمان با اون رقص ضایت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۵:۱۱

ما سه تا طلای کشتی رو حتمی می دونستیم، اما همه اش شد نقره. باید مسئولان کشتی و وزنه برداری مورد نقدر و پرسش قرار بگیرند. مسیولان تکواندو تشویق و پشتیبانی بشن. چرا در جودو ما هیچ مبارزی نداشتیم؟ حتی اگه قرار مدال نگیریم، باز هم ورزشکار اعزام کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۱۴

اگر داور سوت ۲ دقیقه اول نمیزد کشتی گیر ژاپنی رحمان عموزاد با فتیله پیچ تا خود مازندران می‌اورد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۲

مگین چی بگیره آدمو اما جوو نگیره، دقیقا به وضوح قهرمان‌های ما نشون دادن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۳۰

آفت موفقیت تکبر است با این حال حداقل در بازی زارع عامل اصلی نبود کادر فنی ایران و خود زارع باید به بی اخلاقیهای پی درپی اون رقیب اعتراض می کردند اما در کمال تعجب گذاشتند روح و روان و تمرکز زارع نابود شد درکل مقاله عالی بود

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۸:۳۲

ای کاش زمانی شادی میکردکه فینال راباشکست حریف ژاپنی پایان میدادبسیارشرین دلچسب ترمیشد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۹:۱۷

البته زیاده روی ها و اغراقهای مجریان به اصطلاح کارشناس هم مزید بر علت است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۲۰:۲۵

اعزام حسن کاملا عادلانه و طبق چرخه انتخابی بود، کی رو اعزام میکردین که مدالش قطعی باشه، مدال جهانی داشته باشه ، آقای رمضانی کجا محک خورده بود، حتی نفر اول انتخابی کشور تو آسیا سوم شد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۲۳:۲۵

زیبایی و هیجان ورزش خصوصا در المپیک به همین برد وباخت هاست اما زیباتر وتاریخی شدن هرورزشکاردر میدان مرام و پهلوانی، مدال ها خیلی زود از خاطره ها دور میشود اما پهلوانی و انسانیت تا ابد در ذهن و تاریخ ورزش ماندگار و جاودان باقی می ماند...آرزوی بهترینها

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۰:۳۰

رحمان بی رحم نگید بگید نقی معمولی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۱:۱۷

اینو در نظر بگیرید که طرف مقابل مانکن نیست و کشتی گیرند. هیچ کشوری نمیتونه تو تمام اوزان طلا بگیره و در ضمن روس‌ها هم نبودند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۱:۲۲

کشتی گیرای ما فقط هول دادن بلدن ولا غیر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۲:۳۴

چقدر دلم خنک شد این عمو زاد مغرور فیتیله پیچ شد باخت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۳:۳۶

زارع به خودش باخت که ترسو بود حریفش هم اینو فهمیده بود کل مبارزه تکرارش کردزارع هم فقط نظاره گر بود.یزدانی هم که اصلا حقش نبود بره المپیک آخرش هم اینجوری ببازی الکی خودتو بزنی به مصدومیت.یه سری هم که از کشتی و اصلااز ورزش سر درنمیارن میان حمایت میکنن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۷:۵۸

خیلی بد بود کشتی پر از غرور و آدمهای تازه به دوران رسیده شده امثال خادم و یزدانی ووووو کجا اینا کجا فرهنگ خیلی مهمه پهلوانی و مردونگی هم همینطور روز شهادت حضرت رقیه روی تشک جهانی می‌رقصه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۸:۲۶

المپیک میدان بزرگیه نباید کوچک شمرد و ادعا کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۸:۲۷

شکوه تاج سلطانی که بیم جان در آن درج است، کلاهی دلکش است اما به درد سر نمی ارزد. مقصر تاجه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۹:۱۶

دنیا2روزه یک روزبه نفع تو.یکروزبرعلیه تو.انروزکه به نفع توست شادنباش.انروزکه برعلیه توست غمگین مباش. شایدلحظه ای ازیادخداغافل شدی وغرورتورابرداشت،رحمن عموزاد!عاقبت همه ی مسلمانان ختم بخیر ان شاءالله.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۰۹:۳۰

غرور بی جا و حرکات غیر ورزشی آفت جان ورزشکاران ما ،متاسفانه بجای نشان دادن قدرتمان در عمل با این کارهای اشتباه انگیزه حریفمان رو بالا می بریم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۰:۳۱

رحمان عموزاد مغرور شد و خدا را فراموش کرد و دیدیم که چه راحت چوبش را خورد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۰:۳۷

هرکس قبل از پیروزی حریفش را کوچک خودش را برنده حساب کرد می‌بارد .ایمان به خدا پیشرفت میآورد.کرکری انگیزه حریف را زیاد میکند .درس شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۱:۲۸

حسن یزدانی واقعا اصلاً و ابداً حقش نبود بیاد به المپیک همه می دونستن دست حسن یزدانی زیر عمل جراحی قرار گرفته و دستش مصدومه به جز مردم حسن یزدانی واقعا نسبت به قبل افت کرده و باید مبین عظیمی یا کامران قاسم پور به جاش کشتی بگیرن چون خیلی از اون بهترن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۱:۰۸

رقص و پایکوبی با شادی پس از پیروزی فرق دارد بزرگترین امتیاز کشتی گیران ما در ادوار گذشته خضوع و سربه زیری در مقابل همه تماشگران بوده است این رقص ها لایق کشتی ایران نبود و ضرر کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۵:۳۷

دقیقا تاج گذاری واسه بعد از پادشاهیه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۴:۲۶

سلام به نظرم مربیانی تیم کی بایستی به رحمان عمو زاد میگفتن حریف نا مطرح دست کم بگیری مغرور بشی میبازی امیر زارع کنار یه کشتگیر فنی باتجربه ناتوان نیست اگه با زرنگی و دست به عصاوپر تلاش کار به تایم بعد تو میبری چرا خوشحال نباشند ایرادات کادر هم دخیل ب

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۵:۱۴

امان از دست مغرور بودن بشر که همین مغرور بودن کار دست کشتی‌گیرانمان داد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۶:۱۹

افرین بر جوانان ماشالله ب غیرتون خدا یا ب تمام جوانان کشور راه درست بده امین رب العالمین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۵ ۱۸:۱۷

بسکه ندید پدیدن هنوز بازی تمام نشده جشن میگیرن اینم نتیجه غرور

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۸:۴۶

افتادگی آموز گر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلنداست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۰:۲۰

صرف نظر از همه چیز، مغرور شدن، در هر مرحله از زندگی خوب نیست. و عملا تا آخرین لحظه ادم نمیدونه چی میشه. پس، کری خانی رفتار زننده ای هست. البته اینکه هر کس باید تلاش کنه، نقطه ضعف‌ هاش را بفهمه و برطرف کنه، شکی نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۰:۴۱

رحمان گیر به تله افتاد اما دیگه تکرار نمی شه این خوب ه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۷:۴۲

خلاصه این حاشیه ها رابایدگذاشت کنار وبه فکر وتمرکز به المپیک لوس انجلس باشیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۰۹:۰۶

کشتی گیران ما عالی بودن بخصوص ساروی، زارع ،یزدانی ،بیرون گود شعار ندین لطفا،زارع حقش طلا بود دمش گرم با غیرت و مردانه کشتی گرفت نه مثل حریف ترسو و با نامردی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۰:۱۷

دقیقا با نقره هم ارزا میشن خبرم دارن چقدر فرق داره با طلا ولی خستگی .انگیزه کافی.دلایل دیگه که مربیان باید بدانن۴۲۵

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۶ ۱۴:۴۶

کشتی‌گیران ایران همیشه باید بدانند که هم زمان با دو حریف باید مقابله کنند .‌‌حریف محسوس که کشتیگیر مقابل است و حریف نامحسوس تیم داوری که در موارد بسیار معدود در کشتیهای ایران بدون جانب داری ، قضاوت کرده اند . کشتی گیر گرجستانی با حریف فاصله می‌گرفت .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۱:۵۸

واقعا که چه راحت ناسپاسی میکنیم .فینال المپیک یعنی بهترین های دنیا حالا مدال هر رنگی باشه از ارزش ورزشکار کم نمیکنه .همش دنبال تخریب هستیم .ممنون از همه عزیزانی که مدال آوردن و پرچم کشورمون رو بالا بردن خدا قوت پهلوانان

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۴:۴۴

غرور همواره نقطه‌ی ضعف ایرانیان بوده است.