• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052315701
  • خبرنگار : 71415

تلگراف: لندن به زلنسکی اجازه استفاده از موشک «سایه طوفان» در کورسک را نداده است

تلگراف: لندن به زلنسکی اجازه استفاده از موشک «سایه طوفان» در کورسک را نداده است

روزنامه انگلیسی گزارش داد دولت لندن در جریان عملیات نفوذ اخیر اوکراین در منطقه «کورسک» روسیه به کی‌یف اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه طوفان» در این عملیات را نداده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد، لندن به رغم تلاش‌های «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، به منظور آنکه محدودیت‌ها بر استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه طوفان» در جنگ با روسیه برداشته شده تا از آنها در عملیات نفوذ در منطقه «کورسک» استفاده شود، با این موضوع مخالفت کرده است.

به نوشته تلگراف یک منبع وابسته به لندن به این روزنامه گفت: «هیچ تغییری در موضع ما ایجاد نشده است.»

موشک‌های دوربرد سایه طوفان با داشتن برد حدودا ۲۵۰ کیلومتری به ارتش اوکراین اجازه خواهند داد فرودگاه‌ها و مراکز لجستیکی مورد استفاده روسیه برای تقویت مواضعش در منطقه کورسک را هدف بگیرد.

بر اساس این گزارش زلنسکی ماه گذشته میلادی در جریان سفر به بریتانیا با «کر استارمر»، نخست وزیر این کشور بر سر برداشته شدن این محدودیت‌ها مذاکره و لابی‌گری کرده بود. «همیش دی برتون-گوردون»، فرمانده سابق واحد تانک ارتیش بریتانیا اظهار کرد اوکراین با موشک‌های سایه طوفان می‌تواند «خطوط ریلی و جاده‌های کلیدی ورودی به کورسک به علاوه بر فرودگاه واقع در شعاع ۱۰۰ مایلی را هدف بگیرد.»

تلگراف: لندن به زلنسکی اجازه استفاده از موشک «سایه طوفان» در کورسک را نداده است
موشک سایه طوفان

اجازه غرب به این که اوکراین از این موشک‌ها در عملیات نفوذ به روسیه استفاده کند از سوی مسکو به عنوان اقدام تحریک آمیز و خطرناک دیگری در راستای تشدید نزاع در نظر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که موشک‌های سایه طوفان توسط انگلیس و فرانسه به طور مشترک ساخته شده‌اند و بنا بر این پاریس نیز حق اظهار نظر را درباره شرایط استفاده از این موشک‌ها دارد و لندن تنها طرف تصمیم‌گیر درباره استفاده از آنها نیست.

از سوی دیگر تلگراف گزارش کرده که اوکراین به ایالات متحده نیز نزدیک شده تا اجازه استفاده از موشک‌های دوبرد موسوم به «اتکمز» که از واشنگتن دریافت کرده در عملیات در منطقه کورسک را پیدا کند اما تا کنون این اجازه را دریافت نکرده است.

هفته پیش ارتش اوکراین عملیات نفوذی را در منطقه کورسک روسیه به اجرا گذاشته که تا کنون ادامه یافته و به گفته مقام‌های روسیه در نتیجه آن تا کنون ۲۸ شهر کوچک در این منطقه به دست اوکراینی‌ها افتاده است.

اوکراین اخیرا به صورت رسمی عملیاتش در منطقه کورسک را تایید کرد؛ تاییدی که پس از یک جلسه «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین با ستاد کل ارتش کشورش اعلام شد.

«اولکساندر سیرسکی»، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفته که نیروهای اوکراینی در حال ادامه دادن به این عملیات در خاک روسیه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha