• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052818832
  • خبرنگار : 71660

زلنسکی لندن را به «عقب‌ماندن» در حمایت از اوکراین متهم کرد

زلنسکی لندن را به «عقب‌ماندن» در حمایت از اوکراین متهم کرد
«ولودیمیر زلنسکی» در خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت - ۱۹ ژوئیه

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تاکید بر آنکه کشورهای غربی باید «اقدامات جسورانه‌ای» در راستای حمایت از کی‌یف داشته باشند، گفت انگلیس زمانی «رهبری واقعی» نشان داد اما اکنون از میزان کمک‌ها به اوکراین عقب افتاده است.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از قصد و نیتش برای حل‌وفصل وضعیت موجود و متقاعد سازی کشورهای غربی جهت صدور اجازه به اوکراین برای استفاده از تسلیحات دوربرد و استفاده از آنها در حمله به عمق خاک روسیه خبر داد.

راشا تودی به نقل از رئیس‌جمهور اوکراین گزارش کرد: «توانمندی‌های دوربرد نیروهای ما پاسخی به مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مسائل این جنگ است. من وعده می‌دهم که تلاش‌های دیپلماتیک خود را با ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و دیگر شرکا افزایش دهیم تا هرگونه محدودیتی در راستای استفاده از تسلیحات برداشته شود.»

وی افزود: «ما طی این جنگ شاهد رهبری واقعی بریتانیا در حوزه‌های تسلیحات، سیاست و حمایت از زندگی جامعه اوکراینی بوده‌ایم و این مسئله بازتاب قدرت بریتانیا است اما اکنون متاسفانه وضعیت افت پیدا کرده و ما درباره حل‌وفصل این وضعیت گفت‌وگو و رایزنی خواهیم کرد زیرا توانمندی‌های دوربرد یک اصل برای ما به‌شمار می‌رود.»

روزنامه تایمز روز شنبه در گزارشی نوشت: «گرچه بریتانیا قصد دارد به اوکراین آزادی استفاده از موشک دوربرد "سایه توفان" را بدهد، اما به اجماع متحدان از جمله ایالات متحده، فرانسه و یک کشور سوم ناشناس که عضو ناتو است، نیاز دارد.»

رئیس‌جمهور زلنسکی در ادامه با اشاره به فرمول صلحی که پیشتر عنوان کرده، گفت: «ما بر نیاز به گام‌ها و تصمیمات جسورانه پافشاری خواهیم کرد. ما به چیزهایی نیاز داریم که واقعا مسیر جنگ را تغییر دهد و آن را به صلح عادلانه برساند.»

زلنسکی در نوامبر ۲۰۲۲ ابتکار ۱۰ ماده‌ای به اصطلاح صلح خود موسوم به «فرمول صلح» را معرفی کرد. این طرح شامل تبادل کامل زندانیان با روسیه، تضمین‌های امنیتی برای اوکراین و بازگشت به مرزهای پیش از ۲۰۱۴ بود. مسکو بارها گفته است که از مذاکرات صلح مادامی که کی‌‎یف مرزبندی‌های جدید ارتش روسیه از آغاز این جنگ را به رسمیت بشناسد، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha