• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052315521
  • خبرنگار : 71505

عضو شورای شهر تهران:

شهرداری حکم مربوط به کاهش دعاوی حقوقی در برنامه چهارم را اجرا کند

شهرداری حکم مربوط به کاهش دعاوی حقوقی در برنامه چهارم را اجرا کند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص عدم اجرای کامل مصوبات شورا از سوی شهرداری تذکر داده و خواستار اجرای حکم مربوط به کاهش دعاوی حقوقی شهرداری و ارائه گزارش کامل آن به شورا شد.

به گزارش ایسنا، نرجس سلیمانی در جریان دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران از تلاش در جهت ترویج زیست شبانه مؤمنانه و تقویمی برگرفته از شعائر آئینی به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران قدردانی کرد.

سلیمانی در ادامه نسبت به عدم اجرای کامل مصوبات شورا توسط شهرداری تهران انتقاد کرده و متذکر شد: متأسفانه این نکته در اجرای احکام مصوب شده در برنامه چهارم بیشتر مشاهده می‌شود. در جریان حضور اخیر معاون حمل و نقل شهرداری در صحن شورا نیز تأکید شد اگر شهرداری توان لازم برای اجرای این برنامه را ندارد؛ برنامه‌ای که خود تهیه کرده و در نهایت با هماهنگی و نظر شهرداری تصویب شده است؛ اعلام کرده و این چنین موجب پراکندگی ابرهای فرصت نشود. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در ادامه با تأکید بر عدم اجرای حکم ۱۳۵ این برنامه به عنوان نمونه اظهار کرد: یکی از معضلات شهر تهران که باعث هزینه مالی هنگفت برای شهر شده؛ تعداد بالای دعاوی له و علیه شهرداری در مراجع قضایی است. به همین جهت و در راستای کاهش تعداد دعاوی، حکم ۱۳۵ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری به این موضوع اختصاص یافته است.

وی افزود: مطابق با حکم مذکور شهرداری مکلف به ارائه برنامه به منظور کاهش تعداد دعاوی حقوقی، کیفری و دیوانی در مراجع قضایی و شبه قضایی بر اساس آسیب‌ شناسی علل ایجاد دعاوی و شکایت به شورای اسلامی شهر تهران تا حداکثر شش ماه بعد از ابلاغ برنامه و اجرای آن در طول سال‌های برنامه شده است. اما متأسفانه هیچ گزارشی در خصوص این برنامه و نحوه اجرای آن در شهرداری ارائه نشده است؛ لذا به شهرداری تهران نسبت به ارائه برنامه مطابق حکم ۱۳۵ برنامه و اجرای آن و نیز ارائه گزارش کامل آن به شورا تذکر داده می‌شود.

هر قطره خونی که در غزه می‌ریزد باید به اتحاد ما بیفزاید 

حبیب کاشانی در جریان دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه هر چه از مصیبت غزه بگوییم، کم گفته‌ایم گفت: روزی که جنگ شروع شد؛ گفتند ما فقط مقاومت را مورد حمله قرار می‌دهیم و هدفمان تنها رزمندگان مقاومت است. اما دیری نپایید که خانه‌ها و سپس بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس را نیز بمباران کردند و اکنون از غزه تلی از خاک و آهن باقی مانده  و به نوعی شخم زده شده است. در این زیر و رو شدن‌ها در پی فرود بمب‌های یک تنی که توسط آمریکا ساخته شده و به رژیم صهیونیستی هدیه داده می‌شود؛ و طبیعتاً در جنگ بین راکت و بمب و ترکش، برنده‌ای وجود نخواهد داشت. در حال حاضر ما شاهد یک جنگ فرسایشی هستیم و کشته شدن روزانه صدها تن که برای دفاع از وطن خویش مقاومت کرده و می جنگند؛ برایمان عادی شده است. 

وی ادامه داد: خدا نکند این بی‌تفاوتی بر ما حاکم شود و آن دلسوزی که باید هر روز و هر روز در ما ایجاد شود و دعاهایی که باید انجام شود و آه و ناله‌ها نسبت به صهیونیست به عنوان عامل اصلی این جنایت از بین نرود. خواهش می‌کنم خسته نشوید؛ همانگونه که آن‌ها از کشتار خسته نمی‌شوند. خوی آن‌ها با ریختن این خون‌ها وحشی‌تر می‌شود. هر اندازه که آن‌ها ادامه می‌دهند ما هم باید اتفاق و اتحاد خود را حفظ کنیم و کشورهای اسلامی، دست به دست هم دهند تا ریشه این غده سرطانی که دنیا را به آشوب کشیده، کنده شود.

این عضو شورا در ادامه اشاره‌ای به رقابت‌های المپیک و پارا المپیک داشته و گفت: یک قهرمان المپیک ۴ سال برای این رقابت جهانی زحمت می‌کشد و تمام هم و غمش افتخارآفرینی برای کشور است. پیش از اعزام تیم کشتی، به اتفاق رئیس شورا دیداری با ورزشکاران داشتیم. در جریان این ملاقات، به همه آن‌ها تأکید شد که تک تکتان برایمان حکم حاج قاسم را دارید. شهید سلیمانی برای اقتدار کشور چندین ماه از منزل و آسایش خود دور بود و اکنون، اقدامی که شما در عرصه ورزش کشور انجام می‌دهید؛ بی بدیل است. 

وی افزود: تک تک مدال‌هایی که در این رقابت‌ها کسب شد؛ جزء ارزشمندترین مدال‌هایی است که بیش از ۲۰۷ کشور برای به دست آوردن آن تلاش کردند. طبیعی است در خصوص ۱۲ مدال رنگارنگ کسب شده؛ هر مسئول باید بداند که در قبال هر بار اهتزاز پرچم کشور و پخش سرود ملی، این وظیفه را داریم که مشکلات جوانان را برطرف کنیم. چه در خصوص تجهیزات و چه در زمینه تحصیل و چه در زمینه مالی که در زندگی آن‌ها تأثیر دارد. در این زمینه نباید بخل بورزیم. از تمام کسانی که امکانش را دارند؛ از جمله دولت، استانداری‌ها و شهرداری‌ها درخواست می‌شود به وظیفه خود در این باره عمل کنند. 

کاشانی در پایان در خصوص تصمیم وزارت نیرو برای قطعی برق در ساعاتی از روز به جهت مدیریت مصرف برق، تصریح کرد: آنچه نباید اتفاق می‌افتاد؛ رخ داد و وزارت نیرو مجبور به قطع برق شد. تمام پیش‌بینی‌ها و تدابیری که در خصوص ساعات کاری انجام شد هم به آن نتیجه مد نظر ختم نشد. لذا درخواست می شود ساعت قطعی برق به مناطق و شهرهای مختلف اعلام شده تا مردم بتوانند بر اساس زمانبندی اعلام شده؛ زندگی خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha