• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052215279
  • خبرنگار : 30147

معاون فرماندار خبر داد

فعالیت ١٠٠٠ تشکل اجتماعی در نیشابور

فعالیت ١٠٠٠ تشکل اجتماعی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نیشابور از فعالیت ١٠٠٠ تشکل اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

احمد شافعی ۲۲ مرداد در نشست مشترک با مدیران تشکل‌های مردمی شهرستان اظهار کرد: تشکل‌های مردمی گروه‌های غیرسیاسی و غیرانتفاعی هستند که در کنار دولت قرار می‌گیرند.

وی همچنین از فعالیت ٨٧ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله خیریه، فرهنگی_اجتماعی، خانواده، زنان و کودکان، آسیب‌های اجتماعی، محیط‌زیست و منابع طبیعی، جهادی، دانشجویان و نخبگان خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نیشابور بیان کرد: نزدیک به ١٠٠٠ تشکل اجتماعی نیز در حوزه سلامت، فرهنگی اجتماعی، فراغت، ایتام، خانواده، دفاع مقدس و... در نیشابور فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تشکل‌ یا سمن، در حوزه‌ اشتغال و اقتصادی برای اثرگذاری به خروجی کمپ ماده ١۶ یکی از ضروریات در ایجاد سمن‌ها است.

فعالیت ١٠٠٠ تشکل اجتماعی در نیشابور

شافعی رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اهداف تشکیل سمن‌ها دانست و افزود: باید بیش از این از ظرفیت سمن‌ها در رفع مشکلات استفاده کنیم.

وی همچنین ساماندهی و ضرورت بهره‌گیری بیشتر از سمن‌ها را ضروری دانست و گفت: فعالیت سمن‌ها در این شهرستان یک فرصت است که باید از آن به بهترین نحو در راستای پیشرفت شهرستان استفاده کرد.

مهدی دونده فرماندار نیشابور در این مراسم با تأکید بر اینکه اثرگذاری سمن‌ها در جامعه، باید حس شود، افزود: سمن یک مجموعه اجتماعی با رویکرد غیرسیاسی، غیرانتفاعی برای فعالیت در راستای اهداف سمن است.

وی بیان کرد: اگر سمن‌ها برای برداشتن بار از دوش دولت ایجاد شده‌اند، باید خروجی سمن‌ها را در جامعه بررسی کرد. با وجود ٩۶٣ تشکل اجتماعی و گروه‌های مردمی دارای مجوز ( از فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، اداره ورزش و جوانان) که در نیشابور فعالیت می‌کنند چرا در جلسات، مسائل اجتماعی، طلاق، اعتیاد و... مطرح می‌شود.

وی با طرح این سؤال که با وجود ١٠٠٠ مجموعه فعال برای ۴٠٠ هزار نفر از جمعیت نیشابور آسیب‌های اجتماعی در جامعه چگونه باید باشد؟ گفت: تشکل‌های شهرستان، موازی‌کاری نکرده و برای حل مسائل اجتماعی، ماموریت‌محور و مسئله محور فعالیت کنند.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزارنفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha