• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403052215195
  • خبرنگار : 50672

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان:

آموزش ۴۵۰۰ معلم مدارس غیردولتی برای توسعه مهارت‌ معلمان

آموزش ۴۵۰۰ معلم مدارس غیردولتی برای توسعه مهارت‌ معلمان

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با اشاره به اینکه رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم است، گفت: در سال گذشته برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان گلستان به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ معلم مدارس غیر انتفاعی مهارت‌های معلمی آموزش داده شده است.

موسی کیخا امروز دوشنبه، ۲۲ مرداد با حضور در جمع مدیر، دبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم است نه تعلیم معلم، اظهار کرد: تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها در رسالت تربیت معلمین است.

وی از اقدامات ملی صورت گرفته در دانشگاه فرهنگیان گلستان خبر داد و افزود: اقداماتی نظیر برگزاری جشنواره اقوام و برگزاری دومین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در کل کشور از امور مهم صورت گرفته توسط این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با اشاره به امکانات رفاهی این دانشگاه و وضعیت بهتر آن نسبت به سایر دانشگاه‌های استان گلستان، ادامه داد: تمام دانشجویان به جز دانشجویان ترددی که در فاصله ۳۰ کیلومتری هستند در سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) اسکان دارند.

کیخا با بیان اینکه یکی از مهمترین کارها دانشگاه فرهنگیان در مرحله اول برقراری توازن با نیازهای آموزش و پرورش است، عنوان کرد: ارتباط مستقیم دانشگاه فرهنگیان با نیازهای آموزش و پرورش سبب پیشبرد امور در بهترین حالت و پذیرش دانشجو به تعداد مناسب و رفع نواقص شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت شهید رئیسی نگاه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت، تصریح کرد: از اقدامات مهم صورت گرفته در این زمان می‌توان به اضافه شدن ۲۳ هزار متر مربع فضا به دانشگاه فرهنگیان گلستان و گرفتن دو مجوز ساخت اشاره کرد.

آموزش ۴۵۰۰ معلم مدارس غیردولتی برای توسعه مهارت‌ معلمان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه ۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یک فضای آموزشی برای پردیس برادران، ( پردیس آیت الله خامنه‌ای) اختصاص داده شده است، ادامه داد: در اقداماتی در سفر رئیس جمهور به استان مجوز ساخت ساختمان خوابگاه پردیس خواهران نیز در دولت سیزدهم گرفته شده است.

کیخا واگذاری ساختمان‌های بلااستفاده سایردستگاه‌ها به دانشگاه فرهنگیان گلستان را از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و اذعان کرد: طی پیگیری‌های انجام شده در یک سال اخیر و ابلاغ دریافت شده ساختمان قدیم دانشگاه پیام نور گنبدکاووس به دانشگاه فرهگیان گلستان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر وظایف دانشگاه گلستان برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی معلمی برای دانشجویانی است که از طریق ماده ۲۸ به حوزه معلمی ورود کرده‌اند، ادامه داد: در سال گذشته برای نخستین بار به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ معلم مدارس غیر انتفاعی مهارت‌های معلمی آموزش داده شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه تربیت دانشجو معلمان یک حوزه تک بعدی نیست، اظهار کرد: یک معلم باید در تمام ابعاد اعم از بینش‌های سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی مهارت کسب کند که این امر مهم با فعال شدن تشکل‌ها و انجمنها در دانشگاه فرهنگیان گلستان در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha