• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052215079
  • خبرنگار : 71233

رئیس قرارگاه زینبیه خبر داد

برنامه‌های موکب زینبیه در اربعین/ استقرار و اسکان شبانه ۱۵۰۰ مادر و کودک در کربلا

برنامه‌های موکب زینبیه در اربعین/ استقرار و اسکان شبانه ۱۵۰۰ مادر و کودک در کربلا

رئیس قرارگاه موکب زینبیه با اشاره به اینکه امکان استقرار و اسکان شبانه ۱۵۰۰ مادر و کودک در کربلا وجود دارد، گفت: در کنار این موکب که محل استقرار مادران و کودکان است موکب‌هایی هستند که صبحانه، ناهار و شام توزیع می‌کنند و مادران و کودکان مستقر در موکب زینبیه مشکلی برای تأمین غذا ندارند.

فاطمه تنهایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سومین سال است که به زائران اباعبدالله علیه‌السلام خدمت می‌کنند، اظهار کرد: موکب زینبیه در شهر کربلا عمود ۱۴۰۳ برپا می‌شود و بیش از چند هفته است درگیر جمع‌آوری وسایل مورد نیاز برای برپایی موکب زینبیه در ایام اربعین هستیم که به شهر کربلا ارسال کنیم.

رئیس قرارگاه زینبیه با تأکید بر اینکه نکته مهم برای ما امنیت زائر است، افزود: ما سعی کردیم که به لحاظ بسته‌بودن محیط برای بانوان و احساس امنیت در محل استراحت آنان ملزومات را پیش‌بینی و فراهم کنیم تا بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای زائران باشیم.

وی افزود: تفاوتی که امسال با سال گذشته دارد این است که ما برای رفاه بیشتر زائران خانم با احصاء موضوعاتی مانند گرمای هوا، توانستیم تجهیزات بیشتری را فراهم کنیم و مسائل محیطی و مشکلاتی که برای زائران خانم در موکب مهم است را برای تأمین رفاه بیشتر پیش‌بینی و امکانات را فراهم کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۸ تهران با تأکید بر اینکه موکب زینبیه فقط مختص بانوان است، اظهارکرد: همه کسانی که تجربه اربعین و طی طریق را دارند می‌دانند که معمولاً فرزند خانواده معمولاً در کالسکه می‌نشیند و با پدر و مادر در مسیر حرکت می‌کند. ولی وقتی به اولین توقفگاه می‌رسند کودک که به اندازه کافی استراحت کرده و خسته نیست می‌خواهد بازی کند. در حالی که پدر و مادر به استراحت نیاز دارند و عملاً مادر زمانی برای استراحت ندارد.

وی در این رابطه گفت: مهم‌ترین کاری که ما کردیم این بود که سعی کردیم حسینیه کودک موکب را بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بنا کنیم که زائران جای مناسبی برای کودکانشان داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha