• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403052215031
  • خبرنگار : 71429

در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟

در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: هیات منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی، مدیر مسئول شرق آنلاین و اعتماد را به اتفاق آراء مجرم دانست اما مدیر مسئول شرق را مستحق تخفیف دانسته است.

به گزارش ایسنا، اکبر نصراللهی‌ درباره دادگاه مطبوعات امروز گفت: اتهام‌های مهدی رحمانیان "نشر اکاذیب " موضوع شکایت آقای عبدالله عبدی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران موضوع گزارش ۱۸ تیر ۱۴۰۲ در مورد "ابربدهکار بانکی" است.

وی افزود: وکیل عبدالله عبدی، دریافت ۶۰۰ میلیون یورو تسهیلات دولتی شرکت پتروشیمی امیر آباد را کذب و خلاف‌ واقع دانست و گفت که موکلش مالک کارخانه فولاد البرز ایرانیان است و وام دریافتی ۵۸ میلیون یورو بوده که کامل آن را پرداخت کرده است. تصرف اراضی میانکاله هم کذب است و آقای عبدالله عبدی هیچگونه تصرف غیرقانونی نداشته و نامبرده در چارچوب قراردادهای جاری توسط سازمان امور طبیعی و بر اساس مصوبه دولت و تایید سازمان محیط زیست موفق به اخذ مجوز اجاره ملک برای اجرای طرح شده است.

نصراللهی ادامه داد: آقای مهدی رحمانیان مدیر مسئول شرق و وکیل وی با وجود ابلاغ قبلی در دادگاه حضور نداشت اما در دفاعیات مکتوب قبلی مندرج در پرونده تصریح شده ‌است که منابع مطالب گزارش از خبرگزاری‌ها و اظهارات معاون حقوق عامه دادستان استان مازندران بوده است.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه های مطبوعاتی و سیاسی تصریح کرد: در جلسه دادگاه امروز همچنین پرونده های دو شکایت از مدیرمسئول روزنامه اعتماد بررسی شد و در این پرونده ها آقای بهروز بهزادی به نشر مطالب خلاف واقع، موضوع شکایت آقایان محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده و معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا متهم است. در خصوص شکایت آقایان محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده روزنامه اعتماد در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ مطلبی با عنوان "جبران یک میلیارد دلاری ناترازی حاصل از فساد از جیب مردم "، منتشر کرده است و در مورد شکایت معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر «بازار زنانه فروشها کساد شد"، در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نوشته است که"... روسری آدم، کمی عقب برود به آدم بگویند سه میلیون تومان کارت بکش". هیات منصفه بعد از شنیدن اظهارات وکلای شاکیان و وکیل متهم در هر دو شکایت ، مدیر مسئول اعتماد را مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی در مورد پرونده اتهام‌های مدیر مسئول شرق آنلاین و مدیر مسئول اعتماد که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha