• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403052214885
  • خبرنگار : 71635

از تاسیس بنیاد ملی سبک پوشش ایرانی ـ اسلامی چه خبر؟

از تاسیس بنیاد ملی سبک پوشش ایرانی ـ  اسلامی چه خبر؟

رئیس کار گروه ساماندهی مد و لباس با تاکید بر اهمیت اشتراک‌گذاری تصمیم‌گیری‌ها گفت: بر اساس سند ملی سبک پوشش ایرانی ـ اسلامی سه ماه بعد از ابلاغ سند باید اساسنامه بنیاد توسط کارگروه پیشنهاد و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

به گزارش ایسنا، زهرا گلپایگانی در پنجاه و ششمین جلسه کار گروه ساماندهی مد و لباس، گفت: تغییر در جایگاه کارگروه و قرار گرفتن آن ذیل حوزه وزارتی از مواردی است که لازم می‌دانم خدمت دوستان اطلاع دهم. کارگروه سابقا ذیل شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته بود و هم‌ اکنون با تغییرات صورت گرفته ذیل حوزه وزارتی قرار گرفته است. دومین خبر هم ابلاغیه سند سبک پوشش اسلامی ـ ایرانی است که در این زمینه نیازمند ارائه نظرات و پیشنهادات از طرف افراد کارگروه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه پویایی و برگزاری مرتب جلسات از اولویت‌های کارگروه در این دوره است درباره سند سبک پوشش اسلامی ـ ایرانی، اظهار کرد: مطابق قوانین و مسئولیت اجرایی این سند توسط وزارت فرهنگ باید سه ماه بعد از ابلاغ سند، اساسنامه بنیاد توسط کارگروه پیشنهاد و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود. در همین زمینه دوستان از آنجایی که ذی‌نفعان و کنش‌گران این فضا هستند لازم است نظرات خود را در این زمینه به کارگروه ارائه دهند.

وی با اشاره به دیگر دستور جلسه پیرامون اصلاح قوانین ادامه داد: قوانین حسب شرایط نیازمند بازنگری است و اصلاح قوانین از دیگر دستورات مورد بررسی در این جلسه است که علاقه‌مندیم نظر دوستان را در این زمینه بدانیم.

رئیس کار گروه ساماندهی مد و لباس گفت: بنا داریم کمیته‌های تخصصی تشکیل دهیم و بدنه تصمیم‌گیر را مدام به اشتراک بگذاریم تا با رفت و برگشت، قبل از ورود به میدان، بازخوردها را جمع‌آوری کرده و نواقص را رفع کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وی در زمینه برگزاری جشنواره مد و لباس فجر گفت: محل سیاست‌گذاری این امر داخل کارگروه است و بررسی رویکردهای عملی از محل‌های گفت‌وگو است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در نخستین جلسه این شورا در سال جاری که در تاریخ ۲۸ فروردین ماه برگزار شد، سند ملی «سبک پوشش اسلامی ـ ایرانی» را به تصویب اولیه رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha