• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403052214836
  • خبرنگار : 71129

رزمایش‌های تابستانی کره‌جنوبی و آمریکا به‌زودی برگزار می‌شود

رزمایش‌های تابستانی کره‌جنوبی و آمریکا به‌زودی برگزار می‌شود

ارتش‌های کره‌جنوبی و آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کردند، نیروهای این ۲ کشور قرار است در روزهای آینده رزمایش مشترک سالانه تابستانی خود را با تمرکز بر تقویت و رشد ظرفیت‌های مشترک به منظور مقابله و بازدارندگی تهدیدهای اتمی کره‌شمالی آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، این رزمایش‌ها می‌تواند واکنش کره‌شمالی را به همراه داشته باشد که اقدامات مشترک کره‌جنوبی و آمریکا را تمرین‌هایی برای تهاجم در نظر می‌گیرد و در واکنش به همکاری نظامی ۲ کشور، پیشبرد توسعه تسلیحات هسته‌ای و سیستم‌های موشکی را مدنظر دارد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات ارتش کره‌جنوبی و ایالات متحده گفتند، رزمایش مشترک امسال با نام «سپر آزادی اولچی» که برای ۱۹ تا ۲۹ اوت برنامه‌ریزی شده است، شامل تمرینات شبیه‌سازی شده کامپیوتری خواهد بود که برای افزایش آمادگی در برابر تهدیداتی مانند موشک، پارازیت جی‌پی‌اس و حملات سایبری و مانورهای میدانی همزمان و شلیک‌ها با گلوله واقعی طراحی شده است.

مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی در یک کنفرانس خبری مشترک گفتند که متحدان به‌ویژه قصد دارند «توانایی و موقعیت خود را برای بازدارندگی و دفاع در برابر سلاح‌های کشتار جمعی تقویت کنند.»

سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت حدود ۱۹۰۰۰ سرباز این کشور در این رزمایش شرکت خواهند کرد و این رزمایش را «عنصر اساسی برای حفظ یک موضع دفاعی قوی برای محافظت از جمهوری کره» توصیف کرد.

«رایان دونالد» سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی هم در مورد تعداد نیروهای آمریکایی شرکت‌کننده در این رزمایش اظهارنظری نکرد و گفت نمی‌تواند تایید کند که آیا این رزمایش شامل حضور تجهیزات استراتژیک ایالات متحده می‌شود یا خیر.

ایالات متحده در ماه‌های اخیر استقرار منطقه‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های دوربرد، زیردریایی‌ها و گروه‌های تهاجمی ناو هواپیمابر را برای آموزش با تجهیزات کره‌جنوبی و ژاپن در نمایش قدرت علیه کره‌شمالی افزایش داده است.

وی با اشاره به کره‌شمالی گفت: «این رزمایش منعکس‌کننده تهدیدهای واقع‌بینانه در همه حوزه‌ها مانند تهدیدات موشکی پیونگ‌یانگ است و ما از درگیری‌های مسلحانه اخیر درس‌هایی خواهیم گرفت.»

این مقام آمریکایی همچنین ادامه داد: «نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی و واحدهای ارتش آمریکا قرار است رزمایش‌های میدانی در سراسر منطقه انجام دهند. مانورهای میدانی و رزمایش‌هایی با استفاده از گلوله‌های واقعی با هدف تقویت همکاری بین ارتش‌های ۲ کشور و نشان‌دهنده تقویت ظرفیت‌های مشترک است.»

سخنگوی ارتش کره‌جنوبی هم گفت، ارتش علاوه بر مانورهای نظامی خود با ایالات متحده، از رزمایش‌های دفاع غیرنظامی و تخلیه مردم در ۱۹ تا ۲۲ اوت که شامل برنامه‌هایی بر اساس سناریوهای حمله هسته‌ای کره‌شمالی است، پشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha