• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052114428
  • خبرنگار : 50549

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی:

خیرین ناجی سازمان انتقال خون هستند

خیرین ناجی سازمان انتقال خون هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: اگر کمک خیرین نباشد، ما در آینده نه چندان دور، در سازمان انتقال خون و تامین این ماده حیاتی دچار مشکل جدی خواهیم شد و کل بیماران جانشان به خطر می‌افتد.

 سعید اصغریان، امروز ۲۱ مرداد، در اولین نشست فعالان اقتصادی و خیرین حوزه سلامت با رویکرد مسئولیت اجتماعی، به بیان چالش‌های سازمان انتقال خون پرداخت و گفت: سازمان انتقال خون ایران و خراسان رضوی یک سازمان حیاتی و در عین حال مظلوم و مغفول مانده است.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: حیاتی از این منظر است که اگر انتقال خون ایران و خراسان رضوی نتواند رسالت خود را در تامین خون و فراورده‌های خونی داشته باشد، یک معنا بیشتر ندارد و آن هم از دست رفتن بیمارانی است که نیاز به خون دارند.

اصغریان با بیان اینکه خون محصول بی‌بدیلی است، ابراز کرد: رسالت تامین خون عام‌المنفعه، از مردم و برای مردم است و تنها منبع تامین خون، اهدا کنندگانی هستند که بدون هیچ چشم داشتی خون خود را اهدا کرده و ما پس از فرآوری تقدیم بیماران می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از هر سه نفر یک نفر در طول عمر خود به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارد، ادامه داد: اگر بیمارستانی نتواند تأمین خون داشته باشد، آن بیمارستان و آن اتاق عمل تعطیل می‌شود، چراکه هیچ پزشکی جرأت ندارد بدون رزرو خون، اتاق عمل خود را فعال کند.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: اگر سازمان انتقال خون در تأمین خون و فرآورده‌های خونی دچار کمبود و اختلال شود، این امر باعث اختلال حوزه سلامت شده و منجر به از دست رفتن جان بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی ابراز کرد: اینکه این سازمان مظلوم و مغفول مانده به این دلیل است که در ۱۵ سال اخیر با رشد تخت‌های بیمارستانی، رشد نکرده و ما را با چالش روبرو کرده است، از سال ۹۱ نیز ۷۰۰۰ تخت به بیمارستان‌ها اضافه شده اما متناسب با آن انتقال خون استان که نقش زیرساختی در تامین سلامت جامعه دارد رشدی نداشته است.

اصغریان اظهار کرد: یک مثال عینی، ساختمان نیمه‌کاره انتقال خون استان است که قرار بوده از ۱۵ سال پیش ساخته شود؛ علاوه بر این ما در تأمین  نیروی انسانی هم دچار مشکل هستیم  و در تامین  فضای فیزیکی هم این رشد اتفاق نیفتاده ولی پرسنل ما در این سازمان با اقدام جهادی همواره تلاش کرده‌اند  که شرمنده بیماران نشویم.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: اگر کمک خیرین نباشد ما در آینده نه چندان دور دچار مشکل جدی در سازمان انتقال خون و تامین این ماده حیاتی خواهیم شد و کل بیماران جانشان به خطر می افتد، لذا از خیرین که دغدغه حوزه سلامت دارند درخواست داریم به انتقال خون  نگاه ویژه داشته باشند.

مهمترین چالش حوزه سلامت کمبود نیروی انسانی متخصص است

در ادامه حسین خانی زاده از فعالان حوزه سلامت در اتاق بازرگانی مشهد گفت: کار خیر  را باید از مسئولیت  اجتماعی  جدا کرد، چراکه کار خیر کاری اختیاری بوده و خاستگاه معنوی دارد .

خیرین ناجی سازمان انتقال خون هستند

وی بیان کرد: مسئولیت اجتماعی خاستگاه اخلاقی دارد که اگر آن را انجام ندهیم قانون مجبور می‌کند که مسئولیت اجتماعی را بپذیریم و انجام دهیم، ضمن اینکه با توجه به تاکید بر بیمارستان‌های دولتی، انتظار می رود از بیمارستان‌های خیریه‌ای هم صحبت شود. 

خانی زاده اظهار کرد: امیداست مسئولیت‌های اجتماعی چه  سازمانی و چه فردی انجام و منجربه پاسخگویی اجتماعی شود.

وی گفت: مهمترین چالش حوزه سلامت کشور ما کمبود نیروی انسانی متخصص است و آن تعداد اندک هم در مسیر مهاجرت هستند لذا امید است در دولت جدید  و با توجه به اینکه ریاست جمهوری از حوزه سلامت هستند این معضل حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha