• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052114300
  • خبرنگار : 50549

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی:

مسئولیت اجتماعی در بخش خصوصی، فراتراز نگاه سودآوری است

مسئولیت اجتماعی در بخش خصوصی، فراتراز نگاه سودآوری است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی به معنای تعهدی است که نسبت به بهبود وضعیت اجتماعی و  سلامت جامعه بر عهده داریم، گفت: مسئولیت اجتماعی به ویژه در بخش خصوصی، فراتراز نگاه سودآوری است.

محمدرضا توکلی زاده، در اولین نشست فعالان اقتصادی و خیرین حوزه سلامت با رویکرد مسئولیت اجتماعی که امروز یکشنبه، ۲۱ مرداد در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد بیان کرد: در دوران شیوع سل اولین بیمارستان خیرساز مشهد با نام امروزی دکتر شریعتی  توسط دکتر حجازی احداث شد و هم اکنون نیز به مردم خدمت می کند.

وی ادامه داد: امور خیریه سنت جاریه‌ای است که از گذشته بوده و بسیاری از بیمارستان‌های اصلی شهر به جز بیمارستان امام رضا(ع) و قائم که پایگاه ه اصلی علمی هستند، خدمات ویژه می‌دهند که بدون آن‌ها کار بهداشت و مداوای مردم در شهر به نوعی لنگ می‌شد.

توکلی زاده ابراز کرد: این نشست فرصت ارزشمندی است که در کنار هم به مسئله تأمین مسئولیت اجتماعی خود در حوزه سلامت همفکری کنیم و با بهره‌گیری از توانمندی‌های جمعی قدم‌هایی برای ارتقا سلامت جامعه برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: لازم است به مسئله اهمیت مسئولیت اجتماعی به عنوان یک رکن اساسی در موسسات، شرکت ها و کارخانجات توجه شود.

وی ابراز کرد: مسئولیت اجتماعی به ویژه در بخش خصوصی فراتراز نگاه سودآوری است؛ مسئولیت اجتماعی به معنای تعهدی است که نسبت به بهبود وضعیت اجتماعی و  سلامت جامعه بر عهده داریم.

توکلی زاده افزود: اگر ما وضعیت اجتماعی و سلامت جامعه را در نظر بگیریم و عواملی که سلامت جامعه را به خطر می اندزاد برطرف کنیم، می‌توانیم آن را مهار کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: کسب و کارهای اقتصادی  فقط نباید به سودآوری آنی و مالی در کسب و کار خود اهمیت دهند بلکه باید به نقش فعالی که می‌توانند در بهبود کیفیت زندگی و سلامت افراد جامعه ایفا کنند، بیندیشند.

وی افزود: در این خصوص و در راستای حذف بیماری‌های لاعلاج، ابتدا باید به محیط زیست فکر کنیم که سهم بالایی در بخش سلامت جامعه دارد و به بخش‌های  محیط‌زیستی  و جلوگیری از تخریب این حوزه و مهار صنایع آلاینده توجه ویژه داشته باشیم.

توکلی زاده اظهار کرد: فعالان اقتصادی در ارتقاء سلامت عمومی جامعه، نقش اساسی دارند، در بخش خصوصی با بهره گیری از منابعی که در اختیار داریم می‌توانیم زیرساخت‌هایی در این حوزه ایجاد کنیم و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز همواره درتلاش بوده تا با هدایت و حمایت از پروژه‌های سلامت محور بهبود خدمات بهداشتی و درمانی در استان را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت از اولویت‌های بخش خصوصی است افزود: هدف ما ارتقای کیفیت خدمات درمانی و جذب کمک‌های بیشتر فعالان اقتصادی است و برگزاری این همایش کمک بسزایی در یافتن مسائل و همت گماردن به رفع مسائل از سوی بخش خصوصی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات ما در این حوزه پیگیری ایجاد اولین شهرک فناوری سلامت در استان است که می‌تواند به کمک فعالان اقتصادی انجام و به یک واقعیت ملموس تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین بخش‌های اجرایی در کیفیت ارتقاء سلامت شهر موثر است، گفت:بسیاری از کارها بوده که شروع شده اما با سنگ‌اندازی یک نهاد متوقف شده است، لذا نهادها باید در این خصوص به سمت تسهیلگری بروند.

مسئولیت اجتماعی در بخش خصوصی، فراتراز نگاه سودآوری است

نوآوری و تحقیق دو عامل کلیدی در بهبود خدمات سلامت است

رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی در کسب و کارها به معنای تعهد شرکت‌ها به بهبود مستمر شرایط اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و سلامت و محیط زیستی جامعه است.

کرباسی ابراز کرد: در دنیای امروز مسئولیت‌های اجتماعی نه تنها یک انتخاب اخلاقی، بلکه یک ضرورت استراتژیک و اساسی برای کسب و کارها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مسئولیت‌های اجتماعی تعهدی برای بهبود محیط زیست، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حمایت از آموزش پرورش ، توانمندی جوانان، نگاه داشت نیروی متخصص داخلی، حمایت از حقوق بشر، رعایت حقوق انسانی، کارآفرینی اجتماعی، ارتقاء سلامت سازمانی حمایت از حقوق بشر، توسعه جوامع محلی، بهبود زیرساخت‌ها، حمایت از تنوع و شمول، مشارکت در پروژه‌های خیریه و سلامت و ... است.

رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: نوآوری و تحقیق دو عامل کلیدی در بهبود خدمات سلامت هستند لذا همکاری‌های بین بخش خصوصی و دولتی می تواند فرآیندهای نوآوری و فناوری را تسهیل و به کشف درمان‌های جدید و پیشگیرانه منجر شود.

وی در تشریح  اقدامات و رویکردهای کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، آموزش و آگاهی‌بخشی، انتشار منابع آموزشی، حمایت از کسب و کارهای حوزه سلامت، ارائه مشاوره‌های تخصصی و حمایت مالی و معنوی حوزه سلامت، تسهیل فرآیندهای اداری، تدوین استانداردهای جدید بهداشتی، همکاری‌های میان بخشی و تنظیم سند اقتصاد سلامت استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقدامات این کمیسیون است.

رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی پایش مستمر و ارزیابی کسب و کارهای حوزه سلامت، کارسازی و مطالبه گری در ایجاد اولین شهرک تخصصی فناوری و نوآوری داور و تجهیزات پزشکی در شرق کشور را از دیگر اقدامات این کمیسیون برشمرد.

کرباسی افزود: این همکاری‌ها می‌تواند به پایداری در توسعه کمک کرده، علاوه بر آن نیز در بهبود کیفیت زندگی مردم کارساز است  که در این خصوص می‌توان به نمونه‌های این همکاری‌ها در پروژه‌های موفق داخلی و خارجی اشاره کرد.

وی به مراکز تحقیقاتی سلامت و دانشگاه‌ها که منجر به کشف داروهای جدید و بهبود در حوزه سلامت شده اشاره کرد و افزود: نقش خیرین حوزه سلامت غیر قابل انکار است؛ آنان با حمایت مالی و معنوی خود بسیاری از پروژه‌های حیاتی را ممکن می سازند و از جمله نمونه‌های پروژه‌های موفق که توسط خیرین احداث شده است، می‌توان به ساخت بیمارستان‌ها، درمانگاه، تامین دارو و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha