• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403052114035
  • خبرنگار : 71635

اهمیت توجه به ظرفیت مکتبی «اربعین» در خلق امید اجتماعی

اهمیت توجه به ظرفیت مکتبی «اربعین» در خلق امید اجتماعی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر اهمیت توجه به ظرفیت مکتبی «اربعین» در خلق امید اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای که به منظور افزایش هماهنگی، همکاری و پیشبرد اهداف فرهنگی حرکت عظیم اربعین به میزبانی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، گفت: این جلسه با هدف ایجاد تحرک فرهنگی، سیاست‌گذاری و هم‌افزا کردن ظرفیت‌ها در نسبت اربعین و امید اجتماعی برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه قرارگاه عملیات فرهنگی کشور، شورای فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ ظرفیتی بالاتر از شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به واسطه حضور عالی‌ترین مقام‌های استانی در آن‌ها نداریم. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه فعال‌سازی ظرفیت‌های فرهنگ عمومی در سراسر کشور مربوط به شورای فرهنگ عمومی است، بیان کرد: امید اجتماعی به عنوان کلان پروژه در شورای فرهنگ عمومی در دست اقدام است و در وجه ایجابی، اربعین ظرفیت مکتبی ما پیرامون امید اجتماعی است که نیاز است به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه قطعا فرهنگ عمومی کشور و اربعین به عنوان حرکت عظیمی که عموم مردم را درگیر می‌کند رابطه معناداری با هم دارند، گفت: شورای فرهنگ عمومی برای نخستین بار تلاش می‌کند تا این ارتباط عمیق را مطرح و جوانب آن را بیان کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در این جلسه هم‌اندیشی تلاش کرده‌ایم ضرورت ورود به موضوع و مساله فرهنگ عمومی، اربعین و امید اجتماعی را مطرح و امکان‎های موجود در این زمینه را با همراهی سایر دستگاه‌های نقش‌آفرین در رویداد بزرگ اربعین بررسی کنیم.

وی امید اجتماعی و پیشران‌های آن، فعال شدن ساز و کارهای اربعین در امید اجتماعی، ضرورت تبیین نسبت اربعین و امید اجتماعی در ساحت فرهنگ عمومی، تولید ادبیات و مشخص و فعال کردن ظرفیت‌های مکتبی امید اجتماعی و ضرورت پرداختن به موضوع امید اجتماعی به عنوان یک ظرفیت در کشور را از اهم محورهایی عنوان کرد که لازم است دستگاه‌های فعال در زمینه حرکت عظیم اربعین درباره آن‌ها فکر و طرح‌های متنوعی را اجرا کنند.

بنابر اعلام روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، در ادامه این جلسه نمایندگانی از ستاد اربعین، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه پاسداران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راهکارهایی را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور ورود به موضوع فرهنگ عمومی، اربعین و امید اجتماعی مطرح کرده و پیشنهادهایی برای توجه بیشتر به فرهنگ عمومی در ساحت حرکت بزرگ اربعین ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha