• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052113720
  • خبرنگار : 50233

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد:

حضور جامعه ایثارگری بیش از ۸۲ هزار نفری در مجموعه‌های وابسته به اقتصاد و دارایی

حضور جامعه ایثارگری بیش از ۸۲ هزار نفری در مجموعه‌های وابسته به اقتصاد و دارایی

ایسنا/سمنان مشاور امور ایثارگران وزیر اقتصاد و دارایی از حضور جامعه ایثارگری بیش از ۸۲ هزار نفری در مجموعه‌های وابسته به این وزارتخانه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطف‌الله ثقفی مشاور امور ایثارگران وزیر اقتصاد و دارایی در همایش لاله‌های سرخ سپهر بزرگداشت شهیدان محمد قنبریان از شهدای مدافع حرم و شهید ذاکری از شهدای دوران دفاع مقدس که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، مدیرکل بنیاد شهید و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مشاور امور ایثارگران مدیرعامل بانک صادرات کشور و خانواده معظم این دو شهید در سمنان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: گرامیداشت شهدا در حقیقت گرامیداشت ارزش‌های دینی و مکتبی است  و از همین رو است که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که گرامیداشت شهدا کمتر از جهاد و شهادت نیست.

وی با بیان اینکه باید شهدا به عنوان الگوهای جامعه معرفی شوند، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم که ضمن تبیین اهداف والای شهیدان و آنچه سبب شد که آنها از جان خود گذشتند، تلاش کنیم تا زمینه برای تحقق اهداف شهدا در جامعه فراهم شود.

ثقفی با بیان اینکه حکومت اسلامی بر پایه همین خون‌های پاک استوار شده است، افزود: مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی و بخش‌های زیرمجموعه آن از گمرک و ادارات اقتصاد و دارایی گرفته تا شبکه بانکی و... دارای بیش از ۸۲ هزار شهید و ایثارگر در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه زمینه استخدام بخشی از این نیروها در مجموعه‌های ذیل وزارتخانه فراهم شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۹۳۰۰ فرزند شهید و جانباز در مجموعه‌های وابسته به شبکه بانکی کشور استخدام شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: انتظار می‌رود که دستگاه‌ها و مجموعه‌های وابسته در وزارت اقتصاد و دارایی بیشتر از ظرفیت خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان بهره بگیرند.

وی از خدمت بیش از ۹۰۰۰ فرزند شهید در شبکه بانکی کشور به عنوان یک ظرفیت مهم نام برد و گفت: عمده این نیروها در رشته‌های مهمی از هوش مصنوعی گرفته تا بودجه‌ریزی و نظارت و برنامه‌ریزی تخصص دارند.

وی از تشکیل یک کارگروه کشوری در همین ارتباط خبر داد و گفت: این کارگروه کشوری برنامه‌های مختلفی را هدافگذاری کرده و انتظار می‌رود که دولت نیز با حمایت از آن به توسعه فرهنگ ایثارگری در جامعه کمک کند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید و تصریح کرد: ایثارگران احیاگران ارزش‌های ناب اسلامی هستند.

مشاور امور ایثارگران وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه همه ما وام‌دار جامعه ایثارگری هستیم، عنوان کرد: باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی درستی انجام شود.
انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha