• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401072413173
  • خبرنگار : 50040

مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران:

ایثارگران شاغل در بانک ها به تحول نظام بانکداری کمک کنند

ایثارگران شاغل در بانک ها به تحول نظام بانکداری کمک کنند

ایسنا/گیلان مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران، حضور ایثارگران در دستگاه ها را یک ظرفیت دانست و عنوان کرد: ایثارگران شاغل در بانک ها می توانند به تحول نظام بانکداری در راستای اقتصاد مقاومتی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله ثقفی در آیین رونمایی از کتاب «حماسه باران»؛ زندگینامه و خاطرات شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران بانک صادرات استان گیلان، با اشاره به حضور بیش از ۱۴ هزار ایثارگر و بیش از ۱۳۵۰ فرزند شهید در مجموعه بانک صادرات، اظهار کرد: غالب ایثارگران ما دارای تحصیلات ارشد و دکتری هستند که پتانسیل بسیار ارزشمندی است.

وی با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همه ایثارگری و جانفشانی ها، افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و لذا علاوه بر حفظ سرمایه های دفاع مقدس باید از این سرمایه ها در عرصه های مختلف بهره ببریم.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی در امور ایثارگران حضور ایثارگران در دستگاه ها را یک ظرفیت در راستای اهداف جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: باید از این ظرفیت برای تحول اداری، اجرایی و عملیاتی در سطوح مختلف بهره ببریم؛ همچنین ایثارگران شاغل در بانک ها می توانند به تحول نظام بانکداری در راستای اقتصاد مقاومتی کمک کند.

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز، از شهدا و ایثارگران به عنوان تندیس های غیرت و وفاداری و از خود گذشتگی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در فضایی به وجود آمد که با جهان کاملا دو قطبی مواجه بودیم و کشورها تحت سلطه دو بلوک شرق و غرب بودند.

وی با اشاره به سیطره آمریکا بر همه ملت های مسلمان و کشورهای اسلامی تا قبل از پیروزی انقلاب، تصریح کرد: وجود ۷۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران قبل از انقلاب، نشان دهنده سلطه بیگانگان بر کشور ما بود.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه تا ۵۰ سال گذشته کسی فکر نمی کرد انقلاب اسلامی ایران با رهنمودهای پیامبرگونه امام خمینی(ره) به پیروز برسد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در واقع یک واکنش جهانی به پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حبیبی دوران دفاع مقدس را دوران بسیار حساس و تاریخی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: همه ملت ها در یک رویداد مهم تثبیت می شوند و عزت پیدا می کنند و قطعا ملت ایران و انقلاب اسلامی در دوران دفاع عزتمند شدند.

وی شجاعت، عزت، اقتدار، مرعوب دشمن نشدن، اتکا به ظرفیت های داخلی و نقش آفرینی مردم را از جمله مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: مردم در شکل گیری و استمرار انقلاب نقش محوری دارند.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به نقش محوری و میدانی مردم در همه انقلاب های دنیا، عنوان کرد: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در این است که با دوراندیشی امام راحل شاهد تداوم نقش آفرینی گروه های مردمی در قالب بسیج مستضعفین بعد از پیروزی انقلاب هم هستیم و لذا امروز شاهد بروز و ظهور بسیج در دوران های مختلف انقلاب به ویژه خنثی سازی فتنه ها هستیم.

حبیبی جامعه بزرگ ایثارگران و خانواده های معظم شهدا را دلداده ترین افراد نسبت به کشور و انقلاب و رهبری دانست و متذکر شد: انتظار داریم شاهد نقش آفرینی بیش از پیش جامعه ایثارگران در عرصه های مختلف کشور به ویژه دفاع از ارزش ها باشیم، زیرا امروز دشمن می خواهد حاکمیت دینی را زیر سوال ببرد و ناکارآمدی نظام را القا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha