• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403052113700
  • خبرنگار : 50233

بزرگداشت شهیدان محمد قنبریان و شهید ذاکری در سمنان

همایش لاله‌های سرخ سپهر در سمنان برگزار شد

همایش لاله‌های سرخ سپهر در سمنان برگزار شد

ایسنا/سمنان همایش لاله‌های سرخ سپهر بزرگداشت شهیدان محمد قنبریان از شهدای مدافع حرم و شهید ذاکری از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور مشاور وزیر اقتصاد و دارایی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، مدیرکل بنیاد شهید و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و خانواده معظم این دو شهید در استان سمنان برگزار شد.

یحیی بای از رزمندگان دوران دفاع مقدس در این آیین که ذیل برنامه های دومین کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دین مبین اسلام با «شهادت» در حقیقت یک مدل جدید و متفاوت از حیات را به بشر ارائه داده است.

وی از «شهادت» به عنوان یک هنرنمایی و عشق‌ورزی یاد کرد و افزود: این هنرمندی و عشق‌ورزی را کسی می‌تواند درک کند که در این وادی و مسیر، گام گذاشته باشد.

وی با بیان اینکه «شهادت» مدل وصل و ایثار و مدل لقاءالله است، ادامه داد: شهادت یک معامله پرسود با خداوند است در واقع خداوند در این معامله؛ در قبال جانی که خود به ما داده، هدیه‌ بزرگی که حیات ابدی است را به ما هدیه می‌دهد و از همین رو است که «شهادت» یک معامله پرسود و بهترین معامله‌ها است که فروشنده در آن، شهید و خریدار نیز خود خداوند سبحان است.

وی با بیان اینکه شهادت زیباترین مدل وصل و اتصال به ذات الهی است، افزود: خداوند این شیوه از وصال را به کسی می دهد که در خون خود بغلطد و از آنجا که امام حسین(ع) و یاران باوفایش عاشق‌ترین شهدا هستند، خداوند نیز زیباترین شهادت را به سیدالشهدا(ع) اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه ایثار یک مفهوم توسعه یافته است، گفت: جامعه ما نیازمند فرهنگ ایثارگری است و همه وظیفه داریم که به نشر و توسعه این فرهنگ کمک کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته اولین همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم در سمنان برگزار شد. امسال نیز همایش لاله‌های سرخ سپهر بزرگداشت شهیدان محمد قنبریان از شهدای مدافع حرم و شهید ذاکری از شهدای دوران دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha