• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403052113680
  • خبرنگار : 71342

کارگردان باسابقه تئاتر کودک:

۱۰سال دور بودم و برای کسی مهم نبود!

۱۰سال دور بودم و برای کسی مهم نبود!

مجتبی مهدی که این روزها نمایش «قصه سیبی که پرواز کرد» را روی صحنه می‌برد، با ابراز تاسف از کم‌توجهی مدیران هنری به نمایش‌های کودک گفت: ۱۰ سال از صحنه دور بودم و برای کسی هم هیچ اهمیتی نداشت.

این کارگردان باتجربه تئاتر کودک در گفتگو با ایسنا با ارایه توضیحاتی درباره این اثر نمایشی، از کم‌توجهی به تئاتر کودک و نوجوان گله کرد.

مهدی که ۱۰ سال از صحنه دور بوده است، گفت: در این مدت برای هیچ کس مهم نبود که کسی که سال‌ها در زمینه تئاتر کودک فعالیت کرده و حرفه‌ای و درست هم کار کرده، از صحنه دور بوده است. در این بین فقط بچه‌های گروه بودند که دوست داشتند دوباره فعالیت کنیم و به جز آنان آقای اکبری نسب، مدیر تالار هنر نیز دیگر کسی بود که پیگیر کار کردن من شد.

او در مقایسه شرایط امروز گروه‌های نمایشی نسبت به ۱۰ سال پیش توضیح داد: شرایط واقعا سخت‌تر شده و هر روز هم پیچیده‌تر می‌شود و بدتر که هیچ دریچه‌ای برای بهتر شدن وضعیت پیش‌روی‌مان نیست و هیچ حمایتی هم صورت نمی‌گیرد. در هر حال اگر قرار است تئاتر خوبی روی صحنه برود، باید این سختی‌ها را هم تحمل کنیم.

مهدی در ادامه با ارایه توضیحاتی درباره داستان و محتوای نمایشش افزود: این نمایش را ۱۴ سال پیش نیز اجرا کردم. داستان دو خانواده‌ای است که در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند تا اینکه درخت سیبی درست روی مرز بین آن دو سبز می‌شود. در این نمایشنامه از قصه‌های «حسن کچل»، «ملک جمشید»، «سفید برفی»، «پادشاهی که پسر نداشت» و ... که عنصر مشترک همه آنها سیب است، استفاده کرده‌ایم.

۱۰سال دور بودم و برای کسی مهم نبود!

او درباره شیوه اجرایی این نمایش نیز گفت: نسبت به قبل که دکور سنگینی داشتیم، کار ساده‌تری است با دکوری مینی‌مال‌تر و کمتر. در مقابل، بیشتر بازیگران و هم‌خوانان روی صحنه‌اند.

این کارگردان اضافه کرد: در اجرای پیشین تعداد بازیگران بیشتر بود ولی در این اجرا، تعداد هم‌خوانان نسبت به بازیگران بیشتر شده است و در کل افراد بیشتری در حدود ۳۰ تن روی صحنه‌اند.

مهدی در پایان خواستار توجه بیشتر مدیران به تئاتر کودک شد و افزود: دوست دارم مسئولان به تماشای کارهای کودک بنشینند و این چنین نسبت به کارهای کودک بی‌توجه و بی‌اعتنا نباشند.

نمایش «قصه سیبی که پرواز کرد» نوشته و کار مجتبی مهدی هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۵۰ دقیقه در تالار هنر اجرا می‌شود.

گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:

۱۰سال دور بودم و برای کسی مهم نبود!

بازیگران: ولی ‌الله ‌ثقفی، بابک ‌مولانا، راشین رضایی، شیرین دژآگاه، ماهک مهدی، محمد سروش علیشاهی

کاری از: کانون هنری پاکان، همسرایان:  نیلوفر زاهدی، مرضیه منظری، زهرا کریمی، یگانه میرزا مهدی، زهرا سرلکی، محبوبه فرامرزی، سعیده بای، روناک ‌علوی، هانا بدیعی، باران نورانی، روژین نبی ئی، مهدی بدیعی، سپهر ‌بزرگی، امیرحسین ‌فرزاد، امید ‌جهادی، فرزام میرزایی، امیرحسین آهنگران، امیریزدان ‌پاکدامن، مدیر تولید: جواد مهدی دستیار کارگردان، برنامه‌ریز: روژین ‌ستاری، طراح لباس و بازیگردان: روشنک ‌کریمی، طراح صحنه: ولی اله شاکر، مجتبی مهدی، طراح عروسک و ساخت عروسک: ولی اله شاکر، طراح پوستر، بروشور: داریوش منصوری، طراح نور: علی اشرف سمائی، نریشن: پارمیس عزیزی نژاد، شاعر: مجتبی مهدی، آهنگساز: ونداد مساح زاده، مجتبی محمدی نیا، خوانندگان اپرا: دونا قوامی، محمدرضا قراتپه، شیما تاجیک، روشنک کذیمی، روابط عمومی:  تئاتر ‌کودک ‌ببین، ریحانه ‌مطهری، روژین ‌ستاری، روشنک ‌کریمی، نوازندگان: پارسا ‌شاطریان، باربد محمدی نیا، ضبط صدا: استودیو نمآهنگ (احسان مهدی)، مجری گریم: لیلا پریشان، حسین تبریزی، مدیر صحنه: زهرا لؤلؤیی، امید ‌جهادی، منشی صحنه: فاطمه حسینی، عکاس: اختر ‌تاجیک، فرزاد ‌سلیمانی ساخت تیزر: روژین ‌ستاری، ولی‌الله ‌ثقفی، محمد جمالی طهرانی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha