• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403052013517
  • منبع : روابط عمومی برنامه

خبرهایی از جشنواره فیلم کودک، «دارچین تلخ» و ماجرای «بدون تعویق»

خبرهایی از جشنواره فیلم کودک، «دارچین تلخ» و ماجرای «بدون تعویق»

جدیدترین خبرها از جشنواره فیلم کودک و نوجوان، حضور نفیسه روشن در «دارچین تلخ»، پایان فیلمبرداری «بدون تعویق» از جمله خبرهای دریافتی سینماست.

به گزارش ایسنا, دبیر سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام فیلم‌های این جشنواره از شنبه ۲۰ مرداد ماه گفت: امسال شرایط مناسب‌تری برای شرکت فیلم‌ها در جشنواره فراهم شده است.

به گزارش امور اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای، مجید زین‌العابدین با اشاره به برگزاری جشنواره سی و ششم در سه بخش ملی، بین‌الملل و بخش ویژه شامل فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه داستانی گفت: بسیاری از فیلم‌سازان کودک و نوجوان در سال‌های قبل درخواست داشتند که علاوه بر شرکت در جشنواره، فرصت اکران مهر ماه و بازگشایی مدارس را نیز از دست ندهند، بنابراین مقرر شد طبق فراخوان جشنواره ملاک شرکت آثار در این رویداد سینمایی، عدم اکران آنها تا پایان زمان ثبت نام و بازبینی هیات انتخاب باشد و چنان‌چه آثاری پس از این تاریخ و هم‌زمان با برگزاری جشنواره در نیمه مهر ماه، امکان اکران عمومی یافتند،  فرصت حضور در جشنواره از آن‌ها سلب نشود.

زین‌العابدین افزود: هدف جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، رونق سینمای کودک است و این تصمیم در شورای سیاست‌گذاری و ستاد جشنواره، برای کمک و تسهیل به سینمای کودک در فصل اکران گرفته شده است.

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: این جشنواره را مقصد نهایی سینمای کودک و نوجوان نمی‌دانیم بلکه چراغ راه و نشانه مسیر برای رشد تولیدات سینمایی است، بنابراین هر تصمیمی که به رونق سینمای کودک کمک کند، در خدمت فیلم‌سازان این حوزه قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره سی و ششم فیلمهای کودکان و نوجوانان به بخش‌های سه گانه جشنواره ۳۶ اشاره کرد و افزود: در جشنواره امسال، در بخش ملی، فیلم‌های سینمایی بلند و فیلم‌های داستانی کوتاه برای دریافت پروانه‌های زرین رقابت می‌کنند و بخش بین‌الملل جشنواره هم شامل فیلم‌های خارجی تولید شده از سال ۲۰۲۳ میلادی به بعد است. بخش سوم نیز شامل بخش ویژه کودکان غزه، نمایش‌های خارج از مسابقه و مرور آثار ایرانی و خارجی را شامل می‌شود.

به گفته دبیر جشنواره، امسال علاوه بر تسهیل شرکت فیلم‌ها در جشنواره، برای تماشای خانوادگی فیلم‌ها در اصفهان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و خانواده‌های شهر میزبان می‌توانند با هماهنگی شهرداری اصفهان، فیلم‌های ایرانی و خارجی حاضر در جشنواره را  با اتخاذ تسهیلات ویژه در کنار فرزندانشان تماشا کنند.

سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهر ماه به دبیری مجید زین‌العابدین و میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

###

گروه بازیگران فیلم سینمایی «دارچین تلخ» معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی، سیاوش خیرابی، نفیسه روشن، خشایار راد، ساقی زینتی و نیما هاشمی بازیگرانی هستند که در فیلم «دارچین تلخ» به ایفای نقش پرداختند. 

«دارچین تلخ» که پیش از این با عنوان «سرنوشت آقای دلپاک» مجوز تولید خود را از وزارت ارشاد گرفته است، ماجرایی کمدی از زندگی سعید را روایت می‌کند که تا ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش فاصله زیادی ندارد اما او در این فاصله باید چالش‌های زیادی را از سر بگذراند. 

فیلم سینمایی «دارچین تلخ» دومین تجربه کارگردانی نیما هاشمی در عرصه تصویر بوده که به زودی مقابل دوربین می‌رود. 

هاشمی پیش از این کارگردانی فیلم «ویلای موروثی» و نمایش‌هایی چون «تولد جهنمی»، «میان پرده»، «باغ آلبالو»، «مرگ»، «پزشک نازنین» را در کارنامه دارد.

فیلمنامه فیلم «دارچین تلخ» توسط کریم رجبی به نگارش درآمده است.

###

پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «بدون تعویق»

فیلمبرداری و مراحل فنی فیلم کوتاه بدون تعویق، به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «بدون تعویق» به کارگردانی پروانه خسروی و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی و حسن محمدی، به تازگی به پایان رسید و با پشت سر گذاشتن مراحل فنی، آماده حضور در فستیوال‌های داخلی و خارجی می‌شود.
این فیلم با بازی صحرا اسداللهی و با مضمونی اجتماعی روایت‌گر زندگی یک زن باردار است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: «زنی جوان پس از سال‌ها زندگی مشترک و در اوج موفقیت های کاری و شغلی‌اش،متوجه می‌شود باردار است.»
صحرا اسداللهی،کبری گودرزی، عباس زرگر در فیلم کوتاه بدون تعویق، بازی کرده‌اند و دیگر عوامل فیلم عبارتند از:
 دستیار کارگردان و برنامه ریز: مرضیه اکبر نژاد ، دستیار دوم کارگردان؛سعید رسولی ، منشی صحنه: نازلی محمدی، عکاس: فرهاد همتی، مدیر فیلمبرداری: احمد طاهر، دستیار اول فیلمبردار: محمد علی خدا بخشی، گروه فیلمبرداری: نوید پناهی، علیرضا کریمی، امیر حسین شایان نژاد، سینه موبیل: حمید مهتاب ، صدابردار: سامان شهامت ، دستیار صدابردار: جابر انصاریان، طراح صحنه و لباس: نسیم ملکی ،گروه چهره پردازی: رامین ظهوری ،رها جلالی ، گروه صدا گذاری، طراحی و ترکیب صدا: امید محمدی پور،حسین مشعلی، امور فنی صدا: استودیو بسامد ،تدوینگر :امید میرزایی، دستیار تدوینگر:جعفر مطلبی‌پور ،آهنگساز:مهدی‌ کرمی ،لابراتوار: استودیو روشنا ،اصلاح‌رنگ:کامران سحرخیز ،مسترینگ: مجتبی سحرخیز ، مدیر تولید :مهرداد نظری ، مشاور رسانه‌ای: فاطمه آذری، تیتراژ :میثم میرزایی ، متر جم:سپیده خلیلی ،زیرنویس:رضا تاری وردی ،گروه تدارکات: محمود نظری،سعید جاوید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha