• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403052013461
  • خبرنگار : 71368

افتتاح خانه روزنامه نگاران تا دو هفته آینده/ آغاز ساخت زیرگذر میدان سپاه از شهریور

افتتاح خانه روزنامه نگاران تا دو هفته آینده/ آغاز ساخت زیرگذر میدان سپاه از شهریور

شهردار منطقه ۷ از افتتاح خانه روزنامه نگاران شهر طی دو هفته کاری آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصرالله آبادیان در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند احداث و تجهیز خانه روزنامه نگاران شهر با بیان اینکه این خانه یک خانه تاریخی ۱۰۰ ساله است که ارزش میراثی و تاریخی زیادی دارد و ما درصدد بازسازی در مقیاس شهر بودیم، افزود: با همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران تصمیم گرفته شد که این مکان به خانه خبرنگاران شهر تبدیل شود.

وی با اشاره به قدمت این ساختمان و تأکید بر اینکه مقاوم سازی پایه‌ای آن بر اساس آیین نامه‌های جدید انجام شده و طی چند روز آینده بازگشایی می‌شود، گفت:  با مرمت این خانه هم عنصر تاریخی هویتی در شهر حفظ شده و هم عرصه های عمومی در پیرامون شهر به این مجموعه الحاق می‌شود تا مردم هم دسترسی داشته باشند.

شهردار منطقه ۷ تهران با اشاره به فضاسازی‌های اطراف این خانه و تبلیغات پیرامونی مرتبط با رسانه، ادامه داد: امید است اینجا محلی برای استفاده خبرنگاران باشد و در رویدادهای مرتبط با رسانه استفاده شود. البته این خانه کلا در اختیار صنف روزنامه نگاری و خبرنگاری است و تا دو هفته آینده کاری، این مجموعه افتتاح می‌شود و نحوه بهره برداری از سوی مرکز ارتباطات تعیین می‌شود.

آبادیان با بیان اینکه در زمانی که وارد شهرداری منطقه ۷ شدم پروژه های نیمه تمام را شناسایی کرده و تمرکز کاری خود را بر اتمام آنها گذاشتیم، گفت: خوشبختانه در حال حاضر همه پروژه‌ها به غیر از یک مورد به اتمام رسید و مساجد حسینی،  شریفه، جبرئیل و قصر که مساجد بزرگی هستند، در شب‌های قدر ماه رمضان افتتاح می‌شود و همچنین ورزشگاه شهید توکلی با ۵ هزار متر در بهمن ماه افتتاح می‌شود و فاز دوم ورزشگاه مرو دشت نیز در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ایستگاه سرباز در خط شش مترو در این دوره مدیریت شهری افتتاح می‌شود، اظهار کرد: همچنین درصدد آن هستیم که ورودی شمالی ایستگاه سهروردی تا مهرماه افتتاح شود.

آبادیان افزود: خط ۸ مترو در محدوده منطقه ۷ ایستگاه هایی دارد که خوشبختانه مصلی،محیدیه جنوبی و سیدخندان در این خط در نظرگرفته شده و در ارتقاء حمل و نقل ریلی نقش دارد.

وی با اشاره به کمبود فضای پارک در منطقه ۷ گفت: در راستای رفع کمبود فضای پارک، پارکینگ قنبرزاده و بهشتی که۷۵۰ فضای پارک دارد تا پایان سال در سه طبقه افتتاح می‌شود و پارکینگ‌ خیابان‌سمیه در ۲۸۰۰ مترو زمین در ۱۴ طبقه با ۶۰۰ فضای پارکینگ ساخته می‌شود که فروشگاه شهروندان و میوه و تره بار نیز ساخته خواهد داشت.

آبادیان با بیان اینکه دو قطعه زمین در خیابان انقلاب و  نظام آباد برای ساخت پارکینگ تملک کردیم، افزود: پروژه میدان سبلان طبق زمان بندی ۳۰ آبان افتتاح می شود.

وی در مورد زیرگذر میدان سپاه نیز با بیان اینکه ساماندهی میدان سپاه در راستای مهار ترافیک را در شهریورماه آغاز خواهیم کرد که می تواند نقطه عطفی در بهبود وضعیت میدان سپاه باشد، گفت: فاز مطالعاتی این پروژه انجام شده است و ۵۰۰۰ متر مربع زمین از سپاه زمین برای تجهیز کارگاه گرفتیم و در فصل زمستان نیز درختانی که در محل اجرای پروژه بود را جابجایی کرده  و در محل دیگر آن را کشت کردیم.

آبادیان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معماری گفت: در حوزه معماری ایستگاه امام حسین که محل اتصال خط ۶ و ۳ است نمای خوبی نداشت. بنابراین مرکز خرید پیرامون را تملک کردیم که اتفاقا ساختمان ناایمن است و قرار است به صورت مسابقه طراحی ایستگاه تغییر کند که در حال تدارک سازوکار مسابقه طراحی هستیم.

وی با اشاره به پروژه‌های محلی این منطقه اظهار کرد: ۷۵ پروژه محله ای را در دستور کار داریم که به عنوان مثال ما در منطقه ۷ پیاده‌روهای خوبی نداشتیم و بر همین اساس بهسازی و ارتقاء کیفیت پیاده روها را در دستور کار قرار دادیم و محور میرعماد، طالقانی، سهروردی و... در حال بازسازی است.

در ادامه عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه یک خانه قدیمی توسط شهردار منطقه به اهالی رسانه تخصیص یافت تا این محل تبدیل به محفل همنشینی خبرنگاران شود، گفت: قراراست  با محوریت خانه روزنامه نگاران ، خدمات شهرداری که باید در اختیار خبرنگاران قرار گیرد از این خانه به خبرنگاران ارائه شود.

محمدخانی درباره مدیرخانه روزنامه نگاران هم تأکید کرد: اداره این مکان هیات امنایی خواهد بود و شهردار تهران به پیشنهاد ما فردی را منصوب می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha