• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403051912611
  • خبرنگار : 50660

امام جمعه موقت شهرکرد:

جمهوری اسلامی پرچم حق‌خواهی مسلمانان را به دوش خواهد کشید

جمهوری اسلامی پرچم حق‌خواهی مسلمانان را به دوش خواهد کشید

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچم حق‌خواهی مسلمانان را به دوش خواهد کشید که این نهضت ادامه خواهد داشت و پایان‌پذیر نخواهد بود تا زمانی‌که حق به حق‌دار برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی امروز، ۱۹ مرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و محکومیت و به شهادت رساندن فرد مجاهد و مبارز اسماعیل هنیه را در خاک کشور میزبان، اظهار کرد: در کمتر جای دنیا چنین اتفاقی افتاده که یک سرزمین در دل اسلام را مورد هدف قرار دهند، کسانی‌که یک ملت پوشالی را در مقابل یک ملت پرافتخار و پر سابقه و مسلمان قرار دهند و با زور بخواهند خود را معرفی کنند. 

وی شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران را اتفاق پرشکوه دنیای اسلام دانست و افزود: جمهوری اسلامی پرچم حق‌خواهی مسلمانان را به دوش خواهد کشید که این نهضت ادامه خواهد داشت و پایان‌پذیر نخواهد بود تا زمانی‌که حق به حق‌دار برسد.

امام جمعه موقت شهرکرد حمایت کشورهای قدرتمند دنیا از اسرائیل را پوشالی دانست و گفت: شاید قدرت‌های دنیا مانند آمریکا و بریتانیا قدرت داشته باشند و قدرت نمایی کنند ولی همواره دست خدا بالای همه دست‌هاست و خدا مسلط بر همه چیز است، قطعا به فضل الهی خواست خدا محقق خواهد شد.

وی با توجه به نامگذاری روز هفتم ماه صفر به عنوان روز بزرگداشت سلمان فارسی، تصریح کرد: سلمان فارسی (روزبه ایرانی) با وجود اینکه فرزندان یکی از بزرگان آیین زرتشتی بود به سراغ دین مسیحیت رفت و چند سال کسب معرفت کرد، پس از آن به اسلام روی آورد و ایشان اولین شخص از ایران بود که به اسلام گرایش پیدا کرد.

فاطمی به نقل از احادیث منتصب به امام صادق (ع)، سلمان فارسی را بالاترین شاگرد پیغمبر اسلام و حضرت علی (ع) دانست و بیان کرد: پیامبر اسلام در حدیثی می‌فرمایند که سلمان از ما اهل بیت است و همچنین امامان معصوم برای او تکریم خاصی قائل بودند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه سلمان فارسی دارای بالاترین مراتب ایمان بود، اضافه کرد: خدا به واسطه ایمان بالایش، به سلمان فارسی اسم اعظم را یاد داد و علم عاقبت اشخاص را به او آموخته بود.

وی اولین خصلت سلمان فارسی را دوست داشتن علم و علما دانست و گفت: همنشینی با علما و دوست داشتن و فراگرفتن علم باعث شد که سلمان فارسی بتواند رشد کند و به دین حقیقی خدا روی آورد. 

امام جمعه موقت شهرکرد، دومین خصلت سلمان فارسی را ترجیح دادن همواره خواست مولایش امیرالمومنین بر خواست خودش برشمرد و افزود: از لحاظ سنی امیرالمومنین علی(ع) مانند نوه ایشان بود ولی به لحاظ اخلاص و سخن پیامبر ایشان را اطاعت می‌کرد و همواره خواست مولایش را بر خواست خود ترجیح می‌داد. 

فاطمی ویژگی دیگر سلمان فارسی را ترجیح دادن همنشینی با فقرا و نیازمندان بر همنشینی با ثروتمندان بیان کرد و افزود: اهمیت هم‌نشینی با فقرا، نیازمندان، برآورده کردن حاجات آن‌ها و حل مشکلات آن‌ها در دین اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفته است و حتی امام رضا (ع) در زمان سفر در مکاتبات خود با فرزند خوردسالشان، ایشان را به برآورده کردن حاجت نیازمندان ملزم می‌کردند.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: ایشان مردی متدین، متعهد، وظیفه شناس و با تقوا است که قدردان زحمات ایشان هستیم و خبر ناراحت کننده عدم توانایی ادامه مسئولیت ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در استان به صورت کاملاً ناگهانی و بدون اطلاع قبلی بود که باعث شد نتوانیم از زحمات ایشان تقدیر و تشکر کنیم.

فاطمی در ادامه با توجه به پیش رو بودن هفته تکریم مساجد، گفت: ۲۱ تا ۲۸ مرداد ماه هفته تکریم مساجد است، بنابراین باید نماز ترویج پیدا کند، زیرا که نماز انسان‌ساز است و به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، نماز کارخانه انسان‌سازی است. 

وی گفت: اگر به زندان‌ها و دادگاه‌ها و پرونده‌های متهمین مراجعه کنیم، بیشتر آنها از بین کسانی هستند که نماز نمی‌خوانند، زیرا نماز وسیله‌ای است تا انسان را به سوی عفت، حیا، شرافت، نجابت و وظیفه.شناسی سوق دهد.

فاطمی توجه به دنیای پس از مرگ را متذکر و خاطرنشان کرد: وقتی انسان از دنیا می‌رود در حقیقت خیرات و مبرات بوده که به آن‌ها نیاز دارد، همچنین رفع مشکلات افراد و سیر کردن گرسنگان باعث می‌شود در آخرت بتوانیم عبوری راحت داشته باشیم.

وی در پایان گفت: تلاوت قرآن بر سر قبور گذشتگان باعث می‌شود که اموات را در آن دنیا و در بستر ناامیدی، امیدوار و خیرات را برای آن‌ها سرازیر کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha