• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403051912610
  • خبرنگار : 71506

شکست سنگین یونس امامی مقابل کایل دیک آمریکایی

شکست سنگین یونس امامی مقابل کایل دیک آمریکایی

آزاوکار وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در مرحله یک چهارم نهایی المپیک پاریس برابر حریف عنوان دار آمریکایی با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک و ضربه فنی شکست خورد.

به گزارش ایسنا، در حساس ترین مبارزه وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس، یونس امامی دارنده ۲ مدال برنز جهان در سومین مبارزه و در فینال زودرس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کایل دیک دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک شکست خورده بود، ضربه فنی شد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. 

امامی در تایم نخست دو مرتبه اسیر زیرگیری های انفجاری کایل دیک شد و در خاک او نشست تا در ۳ دقیقه نخست ۵ بر یک بازنده شود. در تایم دوم نیز امامی باز هم اسیر زیرگیری دیک شد و در نهایت ۶ امتیاز دیگر از دست داد و در شرایطی که ۱۱ بر یک شکست خورده بود، ضربه فنی شد.

امامی برای حضور در گروه بازنده ها باید منتظر صعود رقیب آمریکایی به فینال باشد. امامی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ نیز با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب این کشتی گیر مطرح آمریکایی شده بود.

امامی پیش از این در دور نخست برابر فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز المپیک با نتیجه قاطع ۹ بر ۴ به برتری رسید. وی سپس حریف خود از گینه بیسائو را با امتیاز عالی برد و راهی یک چهارم نهایی شد.

امیرحسین زارع دیگر نماینده ایران در ۲ وزن دوم کشتی آزاد المپیک بود که با کسب ۲ پیروزی مقابل رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تماشا کنید:

شکست یونس امامی مقابل کایل دیک

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۹ ۱۶:۱۸

کایل دیک ۵ کیلو سنگین تره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۵

این شکست سنگین یونس امامی در مقابل این حریف قلدر امریکائی ادامه همان شکست های حسن یزدانی در مقابل دیوید تیلور است که کادر فنی هیچ راهی برای جلوگیری از این شکست ها تا به حال ارائه نکرده.یونس امامی فقط برای حریفان اسیائی ممکن است مناسب باشد او چون از وزن 70 کیلو به یک وزن بالاتر امده توان وقدرت کافی یک 74 کیلوئی 6 دانگ را ندارد. یونس امامی قدرت کافی برای اجرای فن را درمقابل کایل داک امریکائی نداشت.