• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051912520
  • خبرنگار : 50980

حاجی بابایی:

موزه سلامت همدان غنی‌ترین موزه سلامت کشور

موزه سلامت همدان غنی‌ترین موزه سلامت کشور

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موزه سلامت استان همدان بسیار پر محتوا و ارزشمند است و به قطعیت می‌توان گفت از نظر محتوا این موزه غنی‌تر از سایر موزه‌های سلامت کشور است، گفت: تاریخ پر آوازه همدان سبب شد که در کشور به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته شود.

حمیدرضا حاج بابایی جمعه  ۱۹ مرداد در آیین افتتاحیه نخستین موزه سلامت غرب کشور، با بیان اینکه خیلی کم به همدان پرداختیم و به همین دلیل است که گاهی اوقات در همدان به گنجینه‌های بزرگی که وجود دارد توجه نمی کنیم، اظهار کرد: قله‌های فرهنگی و تاریخی همدان برای تمامی مردم جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه انسان‌های ارزشمند و با اصالتی در همدان زندگی  می‌کردند، گفت: همدان مهد افراد مهم و دانشمندان مختلفی در حوزه مختلف به خصوص  پزشکی است که این مهم نشان دهنده تاریخ ارزشمند و اثر گذار همدان در حوزه درمان و پزشکی است.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه از ۲۱رای  با ۲۱رای در دنیا مصوب شد، تصریح کرد: ثبت جهانی هگمتانه پایان کار نیست و لازم آثار دیگر همدان مثل گنج‌نامه، غار علیصدر و غیره که ظرفیت جهانی شدن را دارد در جهان به ثبت برسند.

وی با بیان اینکه موزه سلامت استان همدان بسیار پر محتوا و ارزشمند است و به قطعیت می‌توان که  از نظر محتوا این موزه غنی تر  از سایر موزه‌های سلامت کشور است، خاطرنشان کرد: تاریخ پر آوازه کهن دیار هگمتانه  سبب شد که  استان در کشور به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین تاکید کرد: توصیه من به مسئولین و فرهیختگان این است که مثبت اندیشی در جامعه رواج داده و جایگاه همدان در کشور تقویت کنید چرا که تاریخ ۳۳۰۰ ساله همدان همانند ریشه با اصالت است و زمانی که به نسل جوان معرفی شود، به تاریخ پر آوازه و ارزشمند خود افتخار خواهند کرد.

حاج بابایی با بیان اینکه ایجاد بیمارستان اکباتان اقدام بسیار اثرگذاری است که مورد نیاز  همدان بود ‌ومی‌تواند همدان را به قطب درمان تخصصی کودکان در غرب کشور تبدیل کند، اضافه کرد: راه‌آهن همدان افتخاری دیگر است که در تاریخ کهن دیار هگمتان به ثبت رسیده و در آینده نزدیک‌ هیچ نقطه وجود ندارد که از طریق راه آهن به همدان وصل نشود .

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان ظرفیت بسیار غنی در حوزه گردشگری  و میراث فرهنگی دارد، گفت: این موزه ظرفیت آن را دارد به یک مقصد گردشگری در جهان تبدیل شود.

عباس صوفی دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه داشتن موزه یعنی داشتن اصالت، اظهار کرد: ثبت جهانی فرصتی است که تاریخ و اصالت خود را  به جهانیان نشان دهیم.

وی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم ‌که تاریخ پر آوازه کهن دیار هگمتانه را به دنیا نشان دهیم، تصریح کرد: پدر علم پزشکی در دنیا در همدان زیست می‌کرده و تمام دنیا به بزرگ مرد افتخار می‌کنند و سر تعظیم فرود می‌آورند. ایجاد موزه سلامت نشان دهنده تاریخ ‌ و اصالت در حوزه پزشکی است .

صوفی با بیان اینکه  همدان ظرفیت بسیار غنی در حوزه گردشگری  و میراث فرهنگی دارد، گفت: این موزه ظرفیت آن را دارد به یک مقصد  گردشگری در جهان تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha