• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051912496
  • خبرنگار : 71299

/گزارش/

افزایش تردد زائران اربعین در گرم‌ترین روزهای سال در استان ایلام

افزایش تردد زائران اربعین در گرم‌ترین روزهای سال در استان ایلام

ایسنا/ایلام تردد زائران اربعین در گرم‌ترین روزهای سال در استان ایلام و مرز مهران به عتبات عالیات افزایش یافته است.

در حالی که هواشناسی استان ایلام روز گذشته دمای هوای شهر مهران را ۴۷/۱ اعلام کرد و در شهرستان مجاور مهران،  یعنی دهلران دمای  بیش از ۴۹ درجه سانتی‌گراد اعلام شد، تردد زائران برای شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین از این مرز  در حال افزایش است.

علی‌عباس شفیعی فرماندار مهران در این خصوص گفت: از بامداد امروز جمعه ۱۹ مردادماه بیش از ۱۲ هزار نفر از زائران حسینی (ع) از مرز مهران گذر کرده‌اند.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تردد زائران در این مرز روان است.

       افزایش تردد زائران اربعین در گرم‌ترین روزهای سال در استان ایلام              
با افزایش تردد زائران اربعین تعدادی از کواکب در مرز مهران راه‌اندازی شده‌اند که فعلا به توزیع معدنی خنک و پذیرایی مختصر می‌پردازند.

با توجه به حجم تردد از مرز مهران، در حال حاضر زائران تا پایانه مرزی هیچ گونه پیاده‌روی ندارند و با خودرو به پایانه شهید سلیمانی می‌روند.

پیش‌بینی مسئولان استان این است که امسال حدود ۷۰ درصد زائران کنگره اربعین از مرز مهران تردد کنند.
موکب‌داران اربعین در مسیر تردد زوار از ابتدای ورودی‌های استان تا پایانه مرزی در حال آماده‌سازی موکب‌ها هستند.

افزایش تردد زائران اربعین در گرم‌ترین روزهای سال در استان ایلام
با توجه به پیش‌بینی ورود سیل جمعیت زائران حرم عشق به استان در چند موج بزرک در ایام منتهی به اربعین، پلیس راه راهور استان ایلام به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در سطح مسیرهای منتهی به مرز مهران را به اجرا می‌گذارد.

پلیس راهور استان ایلام با انتشار اطلاعیه‌ای این محدودیت‌ها شامل تردد تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه تا چهارشنبه هفتم شهریور در سطح مسیرهای استان ایلام اعمال می‌شود.

در زمان ذکر شده تردد از محورهای منتهی از ایلام به ملکشاهی و مهران، از مسیر دهلران به مهران،  مسیر حمیل به ایلام، مسیر قلاجه ایلام و ایلام به مهران ممنوع است.

به نظر می‌رسد با توجه به آمادگی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و گروه‌های مردمی در استان ایلام و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد برگزاری مراسم پرشکوه اربعین در استان باشیم که رضایت زائران حسینی (ع) را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha