• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403051912482
  • خبرنگار : 30190

نگاهی به فیلم های آخر هفته سیما

از نقش کوتاه بازیکن مشهور فوتبال تا صدای هنرپیشه ژاپنی روی یک روبات

از نقش کوتاه بازیکن مشهور فوتبال تا صدای هنرپیشه ژاپنی روی یک روبات
فیلم «تانگ و من»

تلویزیون با پخش «مزارشریف» یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی مزارشریف و روز خبرنگار را گرامی می‌دارد.

به گزارش ایسنا، سیما برای روزهای سومین آخرهفته مردادماه، نمایش ۳۱ فیلم را از شبکه‌های مختلف پیش‌بینی کرده که هشت عنوان آن ایرانی و ۲۳ فیلم دیگر خارجی‌اند. تحت تأثیر رخداد تروریستی هفته گذشته در تهران، در این آخر هفته نیز شماری از فیلم‌ها مانند «۳۳ روز» و «لبنان عشق من» مضامین ضدصهیونیستی دارند.

تلویزیون در این روزها میزبان آثار قابل ذکری چون «عقاب‌ها»، «مدفن کرم‌های شب‌تاب» و «چند مرد خوب» و فیلم‌هایی از فیلمسازان شاخصی مثل عبدالحسن برزیده، مایکل مان و کاستا گاوراس است.

عجیب آن که دو فیلم این روزها، به تازگی پخش شده‌اند؛ «۳۳ روز» در آخر هفته گذشته نیز روی آنتن سیما رفته بود و فیلم هندی «طلا» هم هشتم تیرماه پخش شده بود.

در میان فیلم‌های بازپخشی این آخر هفته، «بازی سرمایه» اثر کاستا گاوراس فیلمساز معتبر یونانی نکته جالبی دارد. در این فیلم محصول ۲۰۱۲ فرانسه که برای پخش در روز جمعه ساعت ۱۰ از شبکه افق سیما برنامه‌ریزی شد، بیکسنت لیزارازو مدافع اسبق تیم ملی فوتبال فرانسه حضور دارد و در یک صحنه کوتاه، نقش یکی از بازدیدکنندگان موزه لوور فرانسه را ایفا می‌کند. او البته هنرپیشه نیست و «بازی سرمایه» تنها فیلمی محسوب می‌شود که در آن حاضر شده است.

از نقش کوتاه بازیکن مشهور فوتبال تا صدای هنرپیشه ژاپنی روی یک روبات
مدافع اسبق تیم ملی فوتبال فرانسه در فیلم «بازی سرمایه»

در این آخر هفته همچنین به مناسبت سالگرد شهادت دیپلمات‌های کشورمان در حمله تروریستی طالبان به شهر مزارشریف، فیلم سینمایی «مزارشریف» ساخته عبدالحسن برزیده روی آنتن می‌رود. این فیلم که جمعه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد، در سکانسی شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی را که علت نامگذاری ۱۷ مردادماه به نام روز خبرنگار است، به تصویر می‌کشد. ابراهیم برزیده فرزند کارگردان «مزارشریف»، در این فیلم نقش شهید محمود صارمی را ایفا می‌کند.

در این زمینه بخوانید:

مصاحبه ایسنا با ابراهیم برزیده برای فیلم مزار شریف

از نقش کوتاه بازیکن مشهور فوتبال تا صدای هنرپیشه ژاپنی روی یک روبات
سعید راد در عقابها

«عقاب‌ها» پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران نیز پنجشنبه روی آنتن شبکه سه سیما رفت. جالب این که بازپخش دوباره این اثر در روزهایی اتفاق افتاد که مدتی از درگذشت سعید راد یکی از هنرپیشه‌های اصلی آن می‌گذرد، به تازگی ویدیویی دردناک از رضا رویگری دیگر بازیگر اصلی آن منتشر شده و جمشید هاشم‌پور سومین بازیگر اصلی این اثر نیز با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

از میان پنج فیلمی که در اطلاع‌رسانی رسمی معاونت سیما به عنوان محصولات جدید این آخر هفته تلویزیون معرفی شده‌اند، چهار فیلم «به وقت پیروزی»، «ماه» و «پادشاهی ۳» در ماه‌های گذشته در جدول پخش شبکه‌های سیما قرار گرفته و تنها فیلم «تانگ و من» جدید به شمار می‌رود.

این فیلم به کارگردانی تاکاهیرو میکی که جمعه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود، اثری در ژانر کمدی‌درام علمی ـ تخیلی است که بر اساس رمانی به نام «روبات در باغچه» نوشته دبورا اینستال نویسنده انگلیسی ساخته شده. در این فیلم که دوستی میان یک انسان و یک روبات درب و داغان را به تصویر می‌کشد، کازویا نینومیا هنرپیشه نقش اصلی فیلم، صداپیشه شخصیت «تانگ» روبات قصه نیز است. انتخاب او به عنوان صداپیشه روبات، به پیشنهاد خودش رخ داده، چراکه در قصه، شخصیت روبات رفتارهای «کن» صاحبش را تکرار می‌کند و شباهت‌هایی به او دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha