• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403051912432
  • خبرنگار : 71342

پرداختن به معضل تنهایی با نگاهی طنز

پرداختن به معضل تنهایی با نگاهی طنز

آرزو کریمی که این روزها نمایش «دردسرهای مرد مرده» را روی صحنه می‌برد، مهم‌ترین حرف این نمایش را پرداختن به معضل تنهایی دانست.

این کارگردان در گفتگویی با ایسنا با ارایه توضیحاتی درباره این اثر نمایشی، تاکید کرد که هر انسانی به خلوت نیاز دارد ولی تنهایی مطلق، خوب نیست.  

او درباره درون‌مایه نمایش خود توضیح داد: «دردسرهای مرد مرده» نمایشی طنز و فانتزی است که معضل و چالش بزرگی به نام تنهایی را به چالش کشیده که الان بسیاری از مردم درگیر آن هستند.

کریمی افزود: کوشیدم که به متن وفادار باشم و با بهره‌گیری از سخنان بزرگان درباره تنهایی، آن را به روز کردم. تمام تلاشم این است که به مردم بگویم تنهایی خیلی خطرناک‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. هرچند برخی، تنهایی را می‌ستایند و آن را مایه آزادی و رهایی انسان می‌دانند ولی این وضعیت به تدریج اتفاقات وحشتناکی را در ذهن و زندگی افراد رقم می‌زند.

او با اشاره به اینکه داستان نمایشش درباره تنهایی زنی است که همسر خود را از دست داده، ادامه داد: در این نمایش خانمی را می‌بینیم که بدون همسرش زندگی می‌کند و تنهاست و با افکار پوسیده‌ای که سال‌ها به مغز او تزریق شده، دست و پا می‌زند که زندگی را برای او سیاه کرده . به طوری که یک سال است که از خانه بیرون نرفته و ...

کریمی افزود: هرچند تمرکز نمایش ما بر معضل تنهایی است، در خلال آن می‌کوشیم به یکدیگر یادآوری کنیم پیش از ورود به هر رابطه‌ای اعم از رابطه عاشقانه یا رابطه اجتماعی و ... حتما به مشاور مراجعه کنیم و چالش‌ها و اختلال‌های ذهنی‌مان را بشناسیم و آنها را از بین ببریم یا دست‌کم نسبت به آنها آگاه شویم و بعد وارد رابطه بشویم.

وی اضافه کرد: تماشاگر در نمایش ما ۷۵ دقیقه می‌خندد ولی وقتی عمیقا به این ماجرا می‌نگرد، با خود می‌اندیشد که ممکن است به چه اختلال‌هایی دچار باشد و ما به عنوان نوع انسان چقدر می‌توانیم زندگی‌مان را کنترل یا خودمان را رها کنیم. در نمایش دیالوگی داریم با این مضمون که خلوت خوب است و آدم‌ها به آن نیاز دارند ولی تنهایی مطلق خوب نیست.

پرداختن به معضل تنهایی با نگاهی طنز

کریمی با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از این اثر نمایشی درباره همکاری با بازیگران این نمایش توضیح داد: بازیگران من همگی در زمینه کمدی تجربه دارند بخصوص که برخی از آنها در این زمینه مطالعه دارند و در به روز کردن کار خیلی اثرگذار است.

او در پایان گفت: همه حرف من در این نمایش این است که برای خودمان وقت بگذاریم، خود را دوست داشته باشیم و بیشتر با دنیای کتاب آشتی کنیم تا به شناخت بهتری از خودمان دست یابیم.

نمایش «دردسرهای مرد مرده» به کارگردانی آرزو کریمی‌زند و تهیه‌کنندگی علیرضا گلی پیشه‌وری از ۳ مرداد در خانه هنر آریا اجرای خود را آغاز کرده است.

کاظم برزگر، آرزو کریمی‌زند، حسین اسدی و مریم مهریان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «دردسرهای مرد مرده» داستان زنی است که همسر خود را از دست داده و با افکارش زندگی می‌کند. دوست همسر درگذشته‌اش تصمیم می‌گیرد برای تسلیت‌گویی به خانه آنها بیاید که سر آغاز ماجراهایی تازه می‌شود.

در این نمایش علیرضا پرینوس به عنوان مسئول نور و صدا همکاری دارد.

این نمایش هر شب راس ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha