• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403051812408
  • خبرنگار : 71552

جدول مدالی المپیک در روز سیزدهم/ صعود ایران به رده ۲۰ با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

جدول مدالی المپیک در روز سیزدهم/ صعود ایران به رده ۲۰ با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

کاروان ایران در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ صاحب یک مدال طلا و یک نقره در کشتی فرنگی و یک نقره در تکواندوی زنان شد تا با صعود حدودا ۲۴ پله‌ای نسبت به روز گذشته، در رده بیستم قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، در سیزدهمین روز سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نمایندگان ایران در کشتی فرنگی و تکواندو صاحب یک مدال طلا و دو نقره شدند.

سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا و نقره شدند و ناهید کیانی در تکواندو زنان صاحب مدال نقره شد. اکنون ایران با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ مدال برنز در رده بیستم قرار دارد. 

آمریکا با ۳۰ مدال طلا، ۳۸ نقره و ۳۵ برنز دوباره صدرنشین شد. چین نیز با ۲۸ مدال طلا، ۲۵ نقره و ۱۹ برنز به رده دوم رفت.

استرالیا با ۱۸ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۲ برنز به رده سوم رسید و فرانسه میزبان با ۱۴ طلا، ۱۸ نقره و ۲۱ برنز به رده چهارم رفت. بریتانیا، کره و ژاپن نیز با ۱۳ مدال طلا در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

امین میرزازاده در کشتی فرنگی اولین مدال کاروان ایران را کسب کرد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال برنز رسید.

مبینا نعمت‌زاده نیز در وزن ۴۹ کیلوگرم تکواندو صاحب مدال برنز و محمد هادی ساروی نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی صاحب اولین مدال طلا برای کاروان ایران شدند.

سعید اسماعیلی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به برتری رسید و قهرمان شد. علیرضا مهمدی هم در فینال وزن ۸۷ کیلو گرم کشتی فرنگی صاحب مدال ‌نقره شد. ناهید کیانی در وزن ۵۷- تکواندو زنان تاریخ سازی کرد و به مدال نقره رسید. 

*جدول مدالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در پایان سیزدهمین روز:

جدول مدالی المپیک در روز سیزدهم/ صعود ایران به رده ۲۰ با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

جدول مدالی المپیک در روز سیزدهم/ صعود ایران به رده ۲۰ با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ مرداد به طور رسمی آغاز شده و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایالات متحده با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۹ ۰۷:۰۶

انصافا کیمیا علیزاده چه از لجاظ فیزیکی و چه حتی تکنیک سر بود به کیانی. کیانی با غیرتش برد علیزاده رو. خوبه وزارت ورزش همتی کنه برگردونه امثال کیمیارو که به خاطر تبعیض های عجیب و غریبی که توی ورزش ما هست که زحمت رو بقیه می کشن و بهره هاش رو فوتبالی می بره که هیچ وقت هیچی نشده، گذاشت رفت. کیمیا می تونه افتخار آفرین باشه. از سرگردونی هم در بیاد. خیلی هاشون این جوری هستند. قتل که نکردهان. از روی فشار یا نادانی حرف هائی زده ان. الان خیلی ا که خیلی کارها کردند دارند وزیر و وکیل می شن. این بچه ها از اونا که بدتر نیستند. تلاش کنین قبل از اینکه از دست برن برگردند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۰

یه جوری میگین انگار علیزاده رو انداختن بیرون! خودش قهر کرد و با اخ و‌پیف رفت... چطور تبعیض واسه علیزاده بود واسه کیانی نبود؟! کشور هتل نیست که دلتو زد عوضش کنی... اینی که شما میگی درصورتی محقق میشه که خودش قبول کنه که اشتباه کرده و برگرده در اینصورت آره.. ولی آیا چنین میکنه؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۹ ۲۰:۴۳

عالی ایران

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۹ ۲۱:۴۱

عالی