• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051812329
  • خبرنگار : 50604

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

رشد ۲ برابری تولید گندم با توسعه علوم دانش بنیان در گلستان

رشد ۲ برابری تولید گندم با توسعه علوم دانش بنیان در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان توسعه کشاورزی را در گرو دانش‌بنیان کردن و افزایش بهره‌وری مزارع دانست و گفت: در نتیجه بهره‌گیری از علوم دانش بنیان شاهد عملکرد محصولات کشاورزی گلستان به ویژه گندم و کلزا بودیم.

محمد برزعلی امروز پنجشنبه در جریان دیدار با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلستان ضمن تبریک هفته خبرنگار و زنده نگهداشت یاد و خاطره «شهید صارمی» با اشاره به اینکه  امنیت غذایی کشور وابسته به پایداری و امنیت منابع تامین غذا نظیر آب و خاک است، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ برای توسعه کشاورزی دانش‌بنیان در استان گام های اساسی برداشته شد که در سایه آن تولید محصولات افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه‌مندی ما در جهاد کشاورزی محدود به خدماتی نظیر اراده نهاده و موضوعات کشاورزی نشده و با استفاده از علوم دانش بنیان برای تولید پایدار در شرایط خشکسالی و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی برنامه داریم، افزود: رشد چند برابری محصولات کشاورزی به ویژه گندم و کلزا در استان گلستان به دلیل استفاده از علوم دانش بنیان در این استان است.

رشد ۲ برابری تولید گندم با توسعه علوم دانش بنیان در گلستان

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه امسال پس از سالها رکورد تولید گندم در واحد سطح در استان شکسته شد و شاهد خودکفایی در تولید گندم و خوشحالی کشاورزان بودیم، گفت: بسیاری از افراد تصورشان براین است که تولید چند برابری گندم در استان گلستان نتیجه بارش های به موقع باران است، هرچند نمی توان منکر تاثر بارش‌های به موقع در این خصوص شد اما در سالیان گذشته با وجود بارش‌های چند برابر امسال نتوانسته بودیم به این رکورد دست پیدا کنیم و این مهم با کمک علوم دانش بنیان در استان محقق شد.

تشخیص به موقع بیماری زنگ زرد در مزارع گلستان با علوم دانش بنیان

برزعلی تشخیص زودهنگام بیماری زنگ زرد در مزارع گلستان و چاره اندیشی و تامین سموم مورد نیاز کشاورزان در بهمن ماه را نتیجه بهره گیری از علوم دانش بنیان دانست و اضافه کرد: اگر تامین سموم و هشدار به کشاورزان به موقع انجام نمی‌شد محصول گندم بسیاری از کشاورزان در استان گلستان به بار نمی‌نشست.

وی با تاکید بر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی در راستای امنیت غذایی کشور گفت: با وجود محققان و کارشناسان خبره در سراسر کشور می توان بر مشکلات شرایط تحریم، تغییرات اقلیمی، مشکلات کم آبی و موقعیت کشور در شرایط خشک و نیمه خشک بودن فائق آمد و پاسخ های بهینه تری در راستای مساعدت و کمک به وضعیت اقتصادی و امنیت غذایی  ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha