• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051812321
  • خبرنگار : 50126

مراسم روز خبرنگار در ایلام برگزار شد

مراسم روز خبرنگار در ایلام برگزار شد

ایسنا/ایلام مراسم روز خبرنگار در ایلام با تجلیل از پیشکسوتان برگزار شد.

 امروز در مراسم روز خبرنگار از پیشکسوت این عرصه ، انور شکییب‌انصای تجلیل شد.

در این مراسم از خانواده‌های درگذشتگان مطبوعات مرحومان مهدوی‌فر، شهبازی قدردانی شد و روسای ادوار خانه‌های مطبوعات مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این برنامه رضا رستمی، به عنوان خبرنگار اخلاق سال معرفی شد.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام نیز در این برنامه، در برنامه  ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار و تبریک این روز به همه اصحاب رسانه، اظهار کرد: حضرت زینب(س) روایت‌گر واقعه تلخ کربلا بود و خبرنگاران ادامه‌دهنده طریقت و رسالت حضرت زینب(س) در جهت انعکاس واقعیت‌های جامعه هستند.

وی با بیان این‌که خبرنگاران استان در کشور دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، گفت: قلم زرین خبرنگاران استان اذهان جامعه را به خود معطوف کرده است و کسب رتبه سوم در رویداد جام رسانه‌ای امید در بین کل استان‌های کشور مصداق این ادعاست‌.

 بهرام‌نیا تصریح کرد: خبرنگاران واقعیت‌ها را منتشر می‌کنند و براساس منشور سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ که منتشر شد، خبر باید براساس واقعیت‌ها منعکس و منتشر شود و براساس منشور اخلاق سازمان، اخبار باید به‌دور از تشویق اخلاق عمومی منتشر شوند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: خداوند کریم در کتاب مقدس خود بنام قلم، قسم جاری می ‌کند که این موضوع رسالت خبرنگاران را دو چندان کرده است.

استاندار ایلام یادآور شد: خبرنگاری کاری سخت و طاقت‌فرساست و فارغ از مکان و زمان است. به‌صورت مصداقی در هر جشن و در هر حادثه غیرمترقبه‌ای، قشر خبرنگاران به‌عنوان اولین نفر در این صحنه‌ها حضور دارند.

وی تاکید کرد: خبرنگاری دو سویه است، هم تهدید و هم عشق است که خبرنگاران استان ایلام با عشق واژه‌ها را می‌نگارند و ذهن مخاطبان را به خود معطوف می‌کنند.

وی با اشاره به شهید آوینی به‌عنوان یکی از رزمندگان و راویان جنگ تحمیلی، گفت: شهید مرتضی آوینی از شهدای جنگ تحمیلی که در مقطعی بسیار سخت و سهمگین با دوربین و قلم خود در جریان  رگبار گلوله‌ها، خبر و فیلم تهیه کردند و با هنرنمایی این صحنه‌ها به رشته تصویر درآورند و روایت کردند.

استاندار ایلام با اشاره به موضوع امنیت شغلی خبرنگاران، گفت: امنیت شغلی جزو موضوعات مهم برای خبرنگاران است که امیدواریم در دولت چهاردهم به آن پرداخته شود.

بهرام‌نیا گفت: راه‌های مواصلاتی به مهران را مقایسه کنید، روزی را سراغ نداشتیم که کارگاه‌های عمرانی تعطیل باشند.

وی افزود: در دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام شده، راه ۱۵ ساعته مهران - ایلام در ایام اربعین به یک ساعت رسید و بیش از ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی در استان ساخته شد.ا

استاندار ایلام ادامه داد: مصوبات سفر دوم رییس جمهور شهید به استان امضا شده و به کلیه وزارتخانه ابلاغ شده و از نظر ریالی ۱۱ برابر مصوبات دور اول سفر رییس‌جمهور شهید است. طبق اعلام دکتر عارف معاون اول رییس‌جمهور همه مصوبات دولت سیزدهم برای ما محترم است و بدون هیچ کم و کاستی قابلیت اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به بحث راه آهن ایلام، گفت: از طریق تهاتر نفت اعتبارات آن تامین شده است و جزو مصوبات دولت سیزدهم است که اجرایی خواهد شد.

استاندار ایلام عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تونل کبیرکوه هزینه شده و تا تکمیل آن ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که تحول استان در سایه وفاق و همراهی همه است، گفت: کسب رتبه سوم جام رسانه‌ای توسط خبرنگاران استان، موجب افتخار و نشان‌گر توانایی بالای این قشر است‌.

 بهرام‌نیا گفت: استان ایلام به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است که نمونه آن ابرپروژه تونل کبیرکوه است که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده است و تا تکمیل آن ۲ هزار و ۹۰۰ میلیاردتومان هزینه خواهد داشت.

وی افزود: این تونل از مطالبات مهم مردم استان به ویژه دو شهرستان آبدانان و دره‌شهر است که در اربعین زیر بار ترافیک می‌رود.

بهرام‌نیا گفت: در دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام شده، راه ۱۵ ساعته مهران - ایلام در اربعین به یک ساعت رسید و بیش از ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی در استان ساخته شد.

وی با بیان این‌که مصوبات سفر رییس‌جمهور شهید، امضا شده و به کلیه وزارتخانه‌ها اعلام شده است و طبق اعلام عارف معاون اول رئیس‌جمهور این مصوبات اجرایی خواهد شد، گفت: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر به ایلام عنوان کرد که اخیراً یک هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به تازگی برای مدرسه‌سازی در استان ایلام ابلاغ شده است و این نشانگر این است که همه مصوبات دولت سیزدهم در دولت چهاردهم اجرایی می شود که دکتر عارف معاون اول رئیس جمهور بر این موضوع تاکید داشتند.

استاندار ایلام با اشاره به‌بحث راه آهن ایلام، گفت: این پروژه جزو مصوبات دولت سیزدهم و  از طریق تهاتر نفت اعتبارات آن تامین شده است و چون که جزو مصوبات دولت سیزدهم بوده، در دولت چهاردهم اجرایی خواهد شد.

بهرام نیا در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق رسانه‌ای در انتشار اخبار، گفت: رسانه‌ها با پای‌بندی به اخلاق رسانه‌ای، از انتشار اخبار خلاف واقع و اثبات نشده که موجب تشویش افکار عمومی است اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: انتشار اخبار اثبات نشده و خلاف واقع در واقع عبور از قانون و خلاق اصول و اخلاق بین‌المللی رسانه‌ است. تمامی اخبار باید منطبق بر واقعیات باشد و در صورتی که خبر با واقعیت فاصله داشته باشد، قبل از انتشار باید در خصوص آن بررسی بیشتری صورت گیرد و تامل شود تا خبرنگاران از حریم‌ها عبور نکنند. 

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: خدمات دولت سیزدهم به‌صورت مستند و با جزئیات هزینه‌کرد در قالب هزار روز خدمت در استان ایلام تهیه و تدوین شده است و بیش از ۲۰۰۰ جلد آن در ۱۲ شهرستان استان توزیع شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: هر رسانه و هر کسی که قدرت تجزیه و تحلیل و حساب‌گری دارد به این کتابچه عملکرد هزار روزه دولت در استان ایلام مراجعه کند. در این کتابچه در حوزه راه‌ها، اداره راهداری، راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت به صورت مستند و جزئی هزینه‌کرد پروژه‌های زیرساختی را با تایید ذیحساب اداره‌کل مربوطه که ذیحساب هر اداره نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی است و اگر هر خلافی رخ دهد باید به دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی و بازرسی اطلاع دهد را ارایه دادند.

استاندار ایلام عنوان کرد: در هر استان و در در مرکز قوانین و مقرراتی وجود دارد و هر خبرنگاری که اخبار غیر واقع و اثبات نشده که مبنای واقعیت ندارد را ارائه کند تنها موجب تشویش افکار عمومی می‌شود.

مراسم روز خبرنگار در ایلام برگزار شد

مراسم روز خبرنگار در ایلام برگزار شد

مراسم روز خبرنگار در ایلام برگزار شد

مراسم روز خبرنگار در ایلام برگزار شد

مراسم روز خبرنگار در ایلام برگزار شد

در این نشست تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان دغدغه‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha