• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051812273
  • خبرنگار : 50184

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه:

کارگاه‌های آموزش حقوق مطبوعات در کرمانشاه برگزار می‌شود

کارگاه‌های آموزش حقوق مطبوعات در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه این کانون برای خبرنگاران کرمانشاهی که مشکل حقوقی دارند وکیل رایگان در نظر می‌گیرد، گفت: همچنین به منظور ارتقاء دانش حقوقی رسانه‌های استان مقرر شده کارگاه‌های أموزش حقوق مطبوعات را برگزار کنیم.

علی اسدی امروز (۱۸ مرداد) در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، بااشاره به پیشینه و قدمت فعالیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای در ایران، خاطرنشان کرد: از زمانی که کاغذ اخبار و وقایع اتفاقیه به عنوان نخستین مطبوعات ایران منتشر شدند تاکنون فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی ایران تحولات مختلفی را پشت سر گذاشته است. 

وی ادامه داد: رسانه ها از هر گونه‌ای مکتوب یا غیرمکتوب، رابط بین مردم و حاکمیت هستند و می‌توانند روی هر دو اثر گذار باشند، بنابراین حضور رسانه ها یک ضرورت اساسی به شمار می رود و بر همین اساس است که در دنیا روی مقوله رسانه‌ها سرمایه گذاری‌های بسیاری می شود. 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه در ادامه به برخی از چالش‌هایی که گاهاً رسانه‌ها و مطبوعات با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند اشاره کرد و گفت: یکی از این چالش‌ها، عدم آشنایی اکثر رسانه‌های ما با آموزش‌های حقوقی بویژه حقوق مطبوعات است، لذا به این  منطور کانون وکلای دادگستری در کرمانشاه آماده حمایت از رسانه‌های استان و ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص به آنهاست. 

وی تاکید کرد: کانون وکلای دادگستری استان همواره تلاش کرده تا اگر رسانه‌ها و خبرنگاران استان در حوزه قضایی با مشکلاتی مواجه شدند از آنها حمایت داشته باشند و در این راه وکیل معاضدتی در اختیارشان قرار می‌دهیم. 

اسدی خاطرنشان کرد: همچنین بنا داریم به منظور کمک به افزایش آگاهی‌های حقوقی جامعه رسانه استان، کارگاه‌های آموزش حقوق مطبوعات را در کرمانشاه برگزار کنیم، کما اینکه در ادوار گذشته این کارگاه‌ها برگزار می‌شد و با استقبال جامعه رسانه‌ای کرمانشاه نیز مواجه می‌شد. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند با همراهی کانون وکلای دادگستری به ارتقاء آموزش‌های حقوقی مردم خصوصاً در حوزه حقوق شهروندی کمک کنند، گفت: در سالهای گذشته برخی از رسانه‌های استان در بخش‌هایی از مطبوعات و رسانه‌های خود ستون‌هایی را به حوزه آموزش‌های حقوقی به مردم اختصاص می‌دادند، اما در سالهای اخیر دیگر این موضوع فراموش شده، در حالی که جامعه امروز ما به شدت به آموزش‌های حقوقی نیاز دارد. 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان در ادامه ضمن اینکه از رسانه‌های استان خواست که از کانون وکلای دادگستری حمایت داشته باشند،عنوان کرد: طی سالهای اخیر هجمه‌های زیادی با تصویب قوانین مختلف علیه این کانون به عنوان قدیمی‌ترین سازمان مردم نهاد کشور بوجود آمده، لذا از رسانه‌ها انتظار داریم که در این زمینه حمایت‌هایی از ما داشته باشند و مشکلات و چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم را پیگیری کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌ها و خدماتی که کانون وکلای دادگستری به مردم استان ارائه می‌دهد اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ وکیل ما هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر به مردم مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌دهند. 

اسدی اضافه کرد: از طرفی برای مددجویان برخی نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی که مشکلات حقوقی داشته باشند، وکیل رایگان در نظر می‌گیریم. 

به گفته این مسئول، ارائه خدمات حقوقی رایگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی حقوق شهروندی، مشاوره‌های رایگان توسط مرکز داوری از دیگر خدماتی است که این کانون به مردم کرمانشاه ارائه می‌دهد. 

وی در پایان بااشاره به پروژه احداث ساختمان جدید کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، گفت: این پروژه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha