• جمعه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051812261
  • خبرنگار : 71368

مجری خط ۸ متروی تهران خبر داد

جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵

جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵

مجری خط ۸ متروی تهران در مورد روند ساخت این خط جدید توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این خط ۳۴ ایستگاه دارد که ۱۳ ایستگاه آن با سایر خطوط تبادل دارد.

علیرضا عربها در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت احداث خط ۸ مترو با بیان اینکه خط ۸ مترو از خطوط جدید مترو است که در اولویت ساخت شرکت مترو و شهرداری تهران قرار دارد، گفت: این خط حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد که از جنوب شرق تهران آغاز و به صورت نعل اسبی در ایستگاه سرسبز خاتمه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه ۴ رینگ ترافیکی داخل تهران با خط هشت مترو پوشش داده می شود، اظهار کرد: به لحاظ بار ترافیکی نیز این خط بیشترین جابجایی با آمار جابجایی حدود ۲۰ هزار مسافر را خواهد داشت؛ چراکه تقریبا تمام شبکه‌های متمرکز حمل و نقلی و پایانه‌ها را به هم متصل می کند.

عربها با تأکید بر اینکه اجرای خط ۸ مترو به سه فاز اجرایی یال شمالی،‌ یال جنوبی و قسمت مرکزی تقسیم بندی شد، افزود: عملیات اجرایی این خط اواخر سال گذشته با حضور شهردار تهران آغاز شد و ۵ ایستگاه در منطقه ۱۵ در پی تحویل زمین وارد مرحله اجرایی شده است. فاز اجرایی قسمت شمالی خط از ایستگاه سرسبز تا پایانه بیهقی خواهد بود. نیمه شمالی جنوبی نیز به دلیل تراکم و بافت شهری حتما باید بصورت مکانیزه حفاری شود و آخرین فاز اجرایی است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه در یال جنوبی و در منطقه ۱۵ آغاز شده و در یال شمالی نیز در مرحله تأمین و استملاک زمین برای ساخت ایستگاه و شفت ورودی دستگاه حفار  هستیم، افزود: آخرین فاز اجرایی خط ۸ مترو هم در بخش شمالی جنوبی است که حفاری آن پس از تأمین و تجهیز کارگاه در محدوده شرکت راه آهن و بوستان ولایت، بصورت مکانیزه آغاز خواهد شد.

مجری خط ۸ متروی تهران ادامه داد: زمان بندی اجرای کل پروژه خط ۸ مترو، ۶ سال تعیین شده است که در صورت تأمین مالی به موقع، می‌توانیم پس از سه سال بصورت فاز بندی، خط هشت را وارد مدار بهره برداری کنیم.

عربها با بیان اینکه هزینه ساخت و تکمیل خط هشت مترو در بخش ساختمانی با قیمت امروز  حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: برای اولین بار در کشور از سیستم moving block در طراحی و اجرای سیگنالینگ خط ۸ برای بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت شبکه متروی تهران استفاده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha