• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051812201
  • خبرنگار : 30147

امام‌جمعه کاشمر:

خبرنگاران اقتدار ایران را به رخ جهانیان بکشند

خبرنگاران اقتدار ایران را به رخ جهانیان بکشند

ایسنا/خراسان رضوی امام‌جمعه کاشمر گفت: خبرنگاران داخلی در برابر رسانه‌های دشمن که مدام به دروغ می‌گویند ایران هیچ دستاوردی تاکنون نداشته است؛ اقتدار کشور را در بخش‌های مختلف به رخ جهانیان بکشند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری ۱۸ مرداد در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، افزود: گرچه دشمنان به روش‌های مختلف ایران را تخریب می‌کنند اما متأسفانه بخشی از فعالیت‌ها در داخل به رقابت‌های جناحی اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: برخی دستاوردها به خصوص در حوزه نظامی مربوط به جناح خاصی نیست و اقتدار ایران را به همراه دارد که تولید موشک هایپرسونیک از جمله این دستاوردها است.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه اقتصاد هم دستاوردهای بسیاری را به دست آورده‌ایم، اظهار کرد: ضمن احترام به تمامی عقاید و افکار اما باید حیثیت نظام را حفظ و از تخریب پرهیز نمود.

در انعکاس اخبار باید مسائل را به درستی تحلیل کرد

وی در ادامه به اهمیت نهاد نماز جمعه پرداخت و گفت: نهاد نماز جمعه هم یک رسانه است و به تحلیل مسائل مختلف می‌پردازد.

طاهری با بیان اینکه این جایگاه نهاد نماز جمعه متعلق به افراد خاصی نیست، تصریح کرد: مأموریت ما کمک به ارتقاء اندیشه انقلابی جامعه، بصیرت افزایی و تقویت وحدت است و در این راستا باید تلاش کرد.

وی در همین خصوص بر تشکیل کارگروهی با حضور خبرنگاران برای پرداختن بهتر به مسائل و موضوعات شهرستان تأکید کرد و گفت: نهاد نماز جمعه متعلق به تمامی خبرنگاران است.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در کنار انعکاس خبر باید مسائل را هم به درستی تحلیل کرد، افزود: نوع پرداختن به خبر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تأکید بر پرهیز از پرداختن به اخباری که دشمن منتظر انعکاس آنها است، تصریح کرد: برخی اخبار هرچند واقعیت داشته باشد اما در شرایطی شاید انعکاس آن به صلاحدید جامعه و کشور نباشد.

طاهری با بیان اینکه برخی افراد تحلیل‌های خود را با توجه به خبر انعکاس شده انجام می‌دهند، گفت: غفلت در پرداختن به برخی مسائل موجب شده دشمن هرگونه خواست آن را منعکس کند.

وی با انتقاد از اینکه پرداختن به موضوع مهمی مانند زلزله مهجور واقع شده و خبرنگاران آنگونه که باید به تبعات آن و خسارت‌هایی که بر جای گذاشت نپرداخته‌اند، افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای این شهرستان به مراتب از بسیاری شهرهای بزرگ‌تر و حتی سایر استان‌ها نیز بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در کاشمر با اشاره به اینکه باید برای حوزه خبر در این شهرستان چشم‌اندازی تعریف شود، تصریح کرد: جای یک شبکه رادیویی و تلویزیونی ویژه ترشیز کهن در این منطقه خالی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حد توان حامی همه خبرنگاران خواهم بود، گفت: قطعاً اگر خبرنگاران با هم باشند مطالباتشان زودتر به نتیجه خواهد رسید.

بانوان را نباید بر اساس حجاب قضاوت کرد

طاهری در ادامه به اهمیت مقوله حجاب اشاره کرد و گفت: بانوان را نباید بر اساس حجاب قضاوت کرد، زمانی که در فهرج کرمان حضور داشتم یک خانم پزشک فعالیت داشت که وقتی برای ساخت دانشگاه از او کمک خواستیم به جای دانشگاه حاضر شد پولش را با نظر خودش در راه تأسیس حوزه علمیه هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه این خانم در حالی مؤسس حوزه علمیه خواهران فهرج شد که اصلاً فکر نمی‌کردیم با توجه به حجابش در این مسیر گامی بردارد، بیان کرد: این خانم تاکنون در راستای ترویج فرهنگ تلاش‌های بسیاری داشته است.

امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه برخی مسائل فقط با گفت و گو و صحبت رفع می‌شود، اظهار کرد: حتی باید حرف‌های دختران بدحجاب را هم شنید. قطعاً اگر به خوبی گفتمان سازی صورت گیرد حتی همان افراد به ظاهر بدحجاب هم مدافع خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha