• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403051711844
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد

پلیس خبرنگاران نیستم

پلیس خبرنگاران نیستم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان توقع تمجید از خبرنگاران نداشته باشند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

«امین درخشان» در مراسم گرامیدشت روز خبرنگار در شهر یاسوج افزود: خبرنگاران در راه مطالبات به حق مردم قدم و قلم برداشتند و از تلاش های مجاهدانه این قشر با وجود کاستی‌ها زحمت کشیدند.

وی اظهار کرد: ۱۷ مرداد روز پاسداشت کسانی است که با تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی همواره برای اعتلای این مرز و بوم تلاش می‌کنند و به معنای حقیقی و واقعی زبان گویای مردم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یاد دو خبرنگار فقید استان کهگیلویه و بویراحمد، مرحوم منصور زرگر و سید حمدالله خواهش نیک و خبرنگار شهید خداعفو عبدیان، شهید رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد را گرامیداشت.

درخشان تصریح کرد: اگر خبرنگاران نباشند بخش زیادی از مطالبات و مشکلات مردم و جامعه بر زمین می‌مانند. 

وی ادامه داد: خبرنگار باید آزاد بیندیشد و آزاد بنویسد، معتقدیم که مسئولان نباید توقع داشته باشند که همواره به تمجید و ستایش از آن‌ها بپردازند و مسئولان باید آستانه تحمل بالایی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چرا برخی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد بجای تعامل و ارتباط داشتن و پاسخگویی درک درستی از رسالت خبرنگاران و رسانه‌ها همواره با من تماس می‌گیرند.

درخشان تاکید کرد: بنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد و حامی رسانه و خبرنگاران هستم و باید آزادانه و در چارچوب قانون و نقد منصفانه به رسالت و وظیفه خود بپردازند.

وی اظهار کرد: نقش پلیس رسانه را بازی نمی‌کنم و حامی خبرنگاران و رسانه‌ها هستم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از شکایت خبرنگاران توسط مدیران دستگاههای اجرایی این استان گفت: چرا مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد بجای تعامل و ارتباط داشتن و پاسخگویی در مراجع قضایی از خبرنگاران و رسانه ها شکایت می کنند. طبق قانون مطبوعات مسئولان با جوابیه و پاسخ می توانند پاسخ رسانه را دهند و سریع دنبال شکایت از رسانه ها نباشند.

درخشان افزود: از مدیران دستگاهای دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار دارم به مناسبت روز خبرنگار شکایات خود را در مراجع قضایی پس بگیرند. رسانه ها هم مطالبات مردم را با نقد منصفانه و دلسوزانه پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: وجود رسانه برای بیان کاستی‌هاست و رسانه های استان در صحنه های و حوادث مختلف از جمله آتش سوزی جنگل‌های استان و انتخابات و... سنگ تمام گذاشتند که قابل تقدیر است.

همچنین سید داود موسویان، رییس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران استان زبان گویای شهروندان این دیار در موضوعات مهمی چون سد خرسان، سد آبریز، زنان گوجه چین و راه‌های ارتباطی ناهموار بوده اند، گفت: توجه به اهالی رسانه در استان تنها محدود به روز خبرنگار است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تجربیات تلخ خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد از بی مهری های سلیقه ای با خبرنگاران افزود: این قشر که به صورت شبانه روزی در سنگر اطلاع رسانی در حال فعالیت‌اند نیازمند تکریم و حمایت هستند.

 در پایان این مراسم به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، از خبرنگاران استان در شهر یاسوج تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha