• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403051711544
  • خبرنگار : 71625

به بهانه روز خبرنگار

خبرنگاران موسیقی از موسیقیدان‌ها چه می‌خواهند؟

خبرنگاران موسیقی از موسیقیدان‌ها چه می‌خواهند؟

اگر مدتی می‌شود که به صورت حرفه‌ای کار موسیقی می‌کنید، احتمالا در میانه مسیر با چند خبرنگار موسیقی برخورد داشته‌اید و یا لیستی از نویسندگان این حوزه که به همکاری با آنها علاقه‌مند هستید، در ذهن دارید. شاید هم یک ایده کلی درباره کاری که انجام می‌دهند یا آنچه انتظار دارند در ذهن داشته باشید اما نکاتی وجود دارند که شاید هیچ‌گاه در نظر نگرفته باشید.

اما به راستی خبرنگاران موسیقی چه می‌خواهند؟

تحقیقات خود را داریم

به گزارش ایسنا، وظیفه ما صرفا دانستن ورودی‌ها و خروجی‌های اثر جدید شما نیست. وظیفه دانستن این است که چه چیزی از شما بپرسیم که جدید و متفاوت از سایر مصاحبه‌ها باشد. اگر در یک مصاحبه همان جواب‌های تکراری و خسته را تکرار کنیم، نه تنها موجب خسته شدن مخاطبان خود تا سرحد مرگ می‌شویم، بلکه با چنین مصاحبه‌هایی موجب تنبل نشان دادن خود نیز می‌شویم. 

یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزهایی که می‌تواند در یک مصاحبه اتفاق بیفتد این است که موزیسین‌ها به مجموعه‌ای از پرسش‌های هوشمندانه خبرنگار، پاسخ‌های تکراری و قابل پیش‌بینی که در 10 مصاحبه دیگر خوانده‌اند، دهند.

بارها برای بسیاری از خبرنگاران موسیقی پیش آمده که با بیش از یک هنرمند گپ زده‌اند که به طرز ناامیدکننده‌ای سؤالات خبرنگار را که به‌دقت درباره‌شان تحقیق کرده‌، گرفته و به سوالات را متناسب با پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده‌ خود تنظیم کرده‌اند که اصلا کار جالبی نبوده است.

قابل درک است که چون هنرمند می‌خواهد برای پاسخ دادن به هر چیزی آماده باشد، پس این کار را انجام می‌دهد. ولی بهتر است یک بعدازظهر را صرف فکر کردن به هر چیزی که یک روزنامه نگار ممکن است از او بپرسد، بگذرانید و در صورت لزوم، نوت برداری کند.

شما هنرمند خلاقی هستید پس به پاسخ‌های خود رنگ و لعاب ببخشید تا قانع‌کننده‌تر به نظر برسند.

خبرنگار موسیقی هستیم چون عاشق این کاریم!

ما نویسنده نشدیم چون فکر می‌کردیم پولدار می‌شویم. ما تصمیم گرفتیم در مورد موسیقی بنویسیم؛ زیرا آن را همانند موسیقیدانان دوست داریم.

در حالی که گاهی اوقات برخی از ما نوازنده‌ هستیم، بسیاری دیگر فقط مخاطب و عاشق موسیقی هستیم. به همین سادگی. بنابراین اگر آهنگی منتشر می‌کنید که خوب نیست، می‌توانیم این مسئله را تشخیص دهیم؛ به همین دلیل اگر طی مصاحبه به یک منبع نامشخص اشاره کنید، در نهایت صحت آن را بررسی خواهیم کرد.

دفعه بعد که با یک خبرنگار موسیقی ملاقات کردید، بدانید که در جمع خوبی هستید. آنها نه تنها یک موهبت برای حرفه شما هستند، بلکه طرفدار یا همکار شما هستند که باید طی صحبت درباره موسیقی با آنها احساس راحتی کنید.

واقعاً هیجان‌زده هستیم که با شما صحبت کنیم! 

اگر با شما مصاحبه‌ای داشته‌ایم، واقعاً شما و موسیقی شما را دوست داریم؛ زیرا اگر قرار بر نقد باشد، در گزارش‌های منتقدانه دستمان برای این کار بازتر است. اگر به اندازه کافی برای درخواست مصاحبه وقت گذاشته باشیم، چیز خاصی در مورد شما وجود دارد که فراتر از حساسیت‌های روزنامه‌نگاری خود آن را دوست داریم. در واقع، احتمالاً از قبل طرفدار شما بوده باشیم.

گپ و گفت با نویسنده‌ای از یک وبلاگ موسیقی مستقل و کوچک را به عنوان اتلاف وقت تلقی نکنید. به احتمال زیاد، آن شخص با وسواس، آهنگ جدید شما را بارها و بارها گوش کرده و با دقت بالا سوالات خود را انتخاب کرده است.  

از صحبت کردن با این نویسندگان هیجان‌زده شوید؛ زیرا آنها هم احتمالاً بسیار مشتاق هستند که با شما صحبت کنند. این امر در رابطه با درخواست مصاحبه در پی یک بیانیه مطبوعاتی از شما هم صدق می‌کند.

بهترین خود را برای شما انجام می‌دهیم تا تصویر خوبی از خود برای شما بسازیم

در حالی که برخی از نویسندگان با «خبرنگاری زرد» زندگی می‌کنند و می‌میرند، اغلب روزنامه‌نگاران موسیقی قصد ندارند شما را بد جلوه دهند.

با نوشتن یک مقاله کوبنده درباره یک هنرمند چه چیزی به دست می‌آوریم؟ بسیار لذت بخش‌تر است که یک مقاله مثبت بنویسیم که هم هنرمند و هم خودمان را خوب جلوه دهد.

به هر حال تاثیر مثبتی که شما در کارنامه کاری ما دارید را نمی‌توان نادیده گرفت و هر گپ و گفت با شما موجب می‌شود که رزومه قوی‌تری به عنوان یک خبرنگار موسیقی برای خود بسازیم.

ما هم زندگی داریم 

زمانی که بارها و بارها درباره وضعیت مصاحبه یا تغییر آن با ما تماس می‌گیرید، واقعا آزار دهنده است؛ به خصوص زمانی که از انتشار مصاحبه منصرف می‌شوید. این امر موجب می‌شود تمام احساس خوبی که درباره شما یا هنرتان داشتیم از بین برود.

ارسال یک پیام درباره زمان انتشار مصاحبه کار جالبی نیست، در عوض بهتر است پیامی ارسال و چک کنید آیا لازم است اطلاعات بیشتری در اختیار ما بگذارید! در این صورت خود خبرنگار شما را در جریان جزئیات انتشار مصاحبه خواهد گذاشت، به هر حال خبرنگاران هم با افراد مختلفی در ارتباط هستند و بعضاً همزمان چند کار را با هم به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha