• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051711527
  • خبرنگار : 50088

رئیس پلیس فتا مشهد خبر داد

فریب دادن شهروندان مشهدی با عنوان اپراتور تلفن همراه 

فریب دادن شهروندان مشهدی با عنوان اپراتور تلفن همراه 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس فتا مشهد از دستگیری متهمی که با ترفند فریب شهروندان با وعده برنده شدن در قرعه کشی یکی از اپراتورهای تلفن همراه از آن ها کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل طالب‌الحق در تشریح این خبر گفت: در روزهای اخیر شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از چند شهروند مشهدی به پلیس فتا ارجاع شد و تیمی از کارشناسان این پلیس پی گیری تخصصی این پرونده ها را آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که افرادی تحت عنوان کارمندان اپراتور یک تلفن همراه با آنها تماس گرفته و اعلام کرده‌اند که به دلیل خوش حسابی و پرداخت به موقع قبض برنده جایزه سفر به عتبات عالیات شده اند.

رئیس پلیس فتا مشهد بیان کرد: در یک سناریوی تکراری افراد تماس گیرنده با به کارگیری شیوه های مختلف، مخاطب خود را برای دریافت مبلغ جایزه به دستگاه های خودپرداز هدایت کرده و با ترفندی خاص، موجودی حساب مخاطب خود را به حساب های موردنظر خود انتقال می‌دادند.

 طالب الحق تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های دیجیتالی به جامانده، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مشهد عنوان کرد: متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس فتا با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری به دست آمده، به ۴ فقره کلاهبرداری تلفنی به مبلغ تقریبی ۵۶۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه خبری پلیس خراسان رضوی، وی با بیان ادامه تحقیقات برای کشف دیگر کلاهبرداری‌های این متهم، خاطرنشان کرد: به محض دریافت هر گونه پیامک و تماس تلفنی از منابع ناشناس و غیررسمی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و درخواست انتقال وجه به صورت کارت به کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، حتما موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha