• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051711328
  • خبرنگار : 71299

مدیرکل تعاون روستایی استان اعلام کرد:

رشد ۵۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به میزان خرید دو سال قبل در ایلام

رشد ۵۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به میزان خرید دو سال قبل در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: در پایان سال زراعی امسال تا کنون توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان میزان ۱۳۴ هزارتن محصول گندم بصورت خرید تضمینی و مباشرتی از اقصی نقاط دور دست روستایی استان از کشاورزان خریداری و تحویل شده که در مقایسه با پایان سال زراعی قبل ۲۵ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۱  به میزان ۵۴۰ درصد رشد داشته است.

حمیدرضا شکری با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: در خرید محصول کلزا تعاونی‌های روستایی امسال مقدار ۱۹ هزار ۱۰۰ تن از کشاورزان خریداری کردند که نسبت به سال گذشته معادل ۳۲۳درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ شرکت تعاونی تولید در قالب تشکل‌های مردم نهاد، در  عملیات کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی استان مشارکت فعال دارند افزود: به میزان ۲۳ هزار ۱۵۳  تن خریدهای توافقی و حمایتی از سوی تشکل‌های تعاون روستایی از کشاورزان بعمل آمده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد بدنبال داشته است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار تن تولید و فرآوری انواع بذور اصلاح‌شده توسط تعاونی‌های تحت پوشش تولید شد که این میزان نیز توسط تعاونی‌ها در بین کشاورزان توزیع شد.

وی با اشاره به تامین و توزیع  ۲۲ هزار و ۱۱۸ تن نهاده دامی در طول سال گذشته به دامداران استان اشاره کرد و در ادامه گفت میزان  ۱۴ هزار و ۶۳۱ لیتر سموم و افت‌کش‌ها بین کشاورزان در طول سال زراعی گذشته توسط تعاونی‌های تولید و روستایی تهیه و توزیع شده است.

این مسئول ادامه داد: به‌منظور توسعه و مرمت انبارها و سیلوهای ذخیره محصولات کشاورزی در اقصی نقاط استان با ایجاد تعریف ردیف اعتباری در استان به میزان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از منابع مالی فنی و اعتباری استان صرف بازسازی و ایجاد فضاها و تجهیزات مورد نیاز انبارها و سیلوها و زیرساخت‌های تعاون روستایی شده است و امسال نیز برای توسعه و تکمیل فعالیت‌های تولیدی تعاون روستایی، این مبلغ به بیش از ۵ برابر به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهاد شده است.

شکری  گفت: در سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی توسط تشکل‌های تعاون روستایی استان در ایجاد و تکمیل زیرساخت تشکل‌ها و تعاونی‌ها تحت پوش تعاون روستایی استان جذب شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان‌ خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵ هزار ۲۶۴ نفر به عضویت نظام صنفی کشاورزی درآمدند و نسبت به ساماندهی تشکل‌های نظام صنفی و خبرگان کشاورزی نیز به تعداد ۱۶ مورد اقدام شده و ۷ هزار ۲۵  فقره پروانه فعالیت در نظام صنفی کشاورزی در استان انجام شده است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha