• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403051711315
  • خبرنگار : 71974

رئیس جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی می تواند یک الگو برای دستگاه‌های دولتی باشد

جهاددانشگاهی می تواند یک الگو برای دستگاه‌های دولتی باشد

رییس جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی می تواند یک الگو برای دستگاه های دولتی باشد، در کشور ما ثروت و ظرفیت فراوانی وجود دارد که یکی از این گنج های نهفته جهاد دانشگاهی است که می تواند یاور دولت باشد و هر زمان که دولت از آن کمک خواسته جهاددانشگاهی آمادگی خود را برای خدمات رسانی داشته است.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نایینی رئیس جهاد دانشگاهی در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: حلول ماه صفر و پیروزی خون بر شمشیر را تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی منطقه و رژیم جنایتکار و کودکش باشیم و ان شالله همراه با رهبر انقلاب نماز جماعت را در مسجد الاقصی برگزار کنیم.

وی با تشکر از مدیران و مدعوین برای حضور در برنامه جهاددانشگاهی تصریح کرد: از سال گذشته برنامه ریزی برای برگزاری بهتر مراسم چهل و چهارمین سالگرد جهاددانشگاهی آغاز شد و خوشبختانه شاهد برگزاری این مراسم به شکل مناسب هستیم.

مسلمی با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ رتبه اول اول دانشگاه‌های غیرانتفاعی در کشور را دریافت کرد، عنوان کرد: بر اساس اعلام رتبه بندی روزنامه تایمز این دانشگاه در این ۱۵ دانشگاه برتر کشور قرار دارد که کسب این عنوان را به مدیران و دانشجویان این دانشگاه تبریک می‌گویم.

وی افزود: چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی را گرامی میداریم و خدا رو شاکریم که یک سال دیگر در خدمت این جهادگران هستیم. جهاددانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی، پیشران در علم نافع و نهادی خودگردان و درآمدزا با تلاش مدیران گذشته و پیشینیان ما شکل گرفته است که همواره تحسین رهبری را به دنبال داشته و علاوه بر این مقام معظم رهبری در جایگاه مشوق و حامی این نهاد دانشگاهی نقش مهمی در پشتیبانی از نهاد علمی داشته است.

مسلمی نائینی با بیان اینکه مراسم تجدید میثاق با رهبر فقید انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد انقلاب برگزار شد، تصریح کرد: تجدید میثاق و تجدید بیعت با رهبر فقیر و رهبر انقلاب داشتیم، جهاددانشگاهی با توجه به رهنمود رهبر انقلاب راهبرد این نهاد انقلابی را تدوین کرده است و تجدید میثاق با امام راحل نیز در ادامه مسیر فعالیت جهادگران را تقویت خواهد کرد

مدیر جهاددانشگاهی بیان کرد: رهبر انقلاب از اقدامات  جهاددانشگاهی بسیار خرسند بودند و چندبار این نهاد را تحسین کردند، ایشان در یکی از بیانات در خصوص جهاد عنوان کردند تصور می‌شد که فعالیت جهاددانشگاهی به صورت گلخانه ای باشد اما امروز در صف مقدم علم در حال پیشرفت چشمگیر است و این فضا دیگر گلخانه ای نیز بلکه یک فضای سبز معطر است.

وی افزود: ایشان معتقد که جهاد دانشگاهی یک نهاد نیست؛ بلکه یک فرهنگ است و هر چقدر این فرهنگ را گسترده و پایدارتر کنیم کشور را به سمت استقلال حقیقی پیش خواهیم برد.

مسلمی بیان کرد: جهاددانشگاهی می تواند یک الگو برای دستگاه های دولتی باشد، در کشور ما ثروت و ظرفیت فراوانی وجود دارد که یکی از این گنج های نهفته جهاد دانشگاهی است که می تواند یاور دولت باشد و هر زمان که دولت از آن کمک خواسته  جهاددانشگاهی آمادگی خود را برای خدمات رسانی داشته است.

مسلمی نائینی بیان کرد: یکی از مشکلات امروز جهاددانشگاهی خارج شدن از شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم این جایگاه دوباره به جهاد بازگردد. امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و جهاددانشگاهی با توجه به امکانات محدود، پژوهش‌های خود را به سمت کاربردی شدن و رفع نیازهای مردم خواهد برد. امروز بیش از ۶۴۰ نوع علم در جهاددانشگاهی تولید شده که با ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان، باید به محصول تولید شود.

وی بیان کرد: طی روزهای گذشته روند اجرایی یکی از طرح‌های جهاد با بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آغاز شد که به زودی نیز آغاز به کار خواهد کرد. همچنین، در حوزه گیاهان دارویی نیز کارخانه مجهزی با همکاری بخش خصوصی و جهاددانشگاهی ایجاد شده که به زودی آینده روشنی را برای جهاد رقم‌ خواهد زد. ان‌شاالله جهاددانشگاهی به جایی برسد که سازمانی کاملاً خودگردان و مستقل شده و بدون اتکا به بودجه دولتی برنامه‌های خود را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۷ ۱۱:۲۶

خفه شو... این نهاد باید حذف بشه