• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051610953
  • خبرنگار : 50455

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از ایسنا

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از ایسنا

ایسنا/قم محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایسنا با اعضای هیئت تحریریه این رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم امروز، ۱۶ مردادماه در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد استان قم به مناسبت روز خبرنگار، عنوان کرد: مأموریت‌های جهاد کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی بسیار مهم و خطیر است به ویژه در فصل تابستان به دلیل قطعی برق با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: گرمای هوا، گرد و غبار و قطعی برق واحدهای مرغداری‌ استان را با چالش عدم وزن گیری جوجه‌ها مواجه کرده است لذا حوزه کشاورزی با نظام مسائلی مواجه است که نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی است.

حاجی رضا با اشاره به تنوع ماموریت‌های جهاد کشاورزی، افزود: ۳۰ هزار تن نهاده جو در اختیار دامداران قرار دادیم؛ همچنین در حوزه تنظیم بازار دغدغه‌ای در حوزه تامین کالاهای اساسی نداریم.

وی یادآور شد: ایجاد گروه‌های جهادی، رصد و بازرسی، اجرای طرح امین کاسب، مدیریت آرد، شناسایی و احصا کمبود نانوایی‌ها در مناطق مختلف را با هدف نگاه جامع به زنجیره کشاورزی مدنظر قرار دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، با بیان اینکه جامعه‌ی هدف ۱۵ هزار نفری به صورت مستقیم در بخش کشاورزی استان قم فعال هستند، افزود: با هدف رعایت معادلات اقتصاد کشاورزی و حفظ و افزایش ۸۵۰ هزار تن تولید در کنار بهره‌وران هستیم.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی در گردش داریم، عنوان کرد: هدف گذاری ما افزایش ۱۰ درصدی تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته است و در این راستا تقسیم کار در حوزه‌های مختف شکل گرفته است.

حاجی رضا تصریح کرد: مصرف سالانه مرغ استان قم ۴۰ هزار تن است که از این میزان ۲۵ هزار تن را تولید می‌کنیم، امسال در برنامه جهش بنا داشتیم آن را به ۲۸ تن برسانیم؛ اما این ماموریت برای ما تعریف شده که تا پایان سال ۴۰ تن هزار تن تولید مرغ را مدیریت کنیم.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از ایسنا

وی اظهار کرد: در حوزه دانش بنیانی، مراکز رشد، ارتباط با دانشگاه، ورود تکنولوژی و سرمایه گذاری تدابیر خوبی شکل گرفته است که می‌تواند برای فعالان بخش کشاورزی امید آفرین باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: تنظیم بازار، الگوی کشت، دانش بنیان شدن کشاورزی و سنددار شدن اراضی کشاورزی شاخص فعالیت‌های ما است.

وی مسئله امیدآفرینی در بیانات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و گفت: ظرفیت‌های خوبی داریم و لذا باید با نگاه به توان داخلی به خودکفایی برسیم همانطور که امروز گندم ما به مرز ۱۱ میلیون تن رسیده است.

همچنین سیدمجتبی موسوی رئیس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قم، اظهار کرد: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک بسیار با اهمیت است؛ با نگاه به توان داخلی علی رغم مشکلات می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه اولویت سازمان جهاد کشاورزی تعامل با اصحاب رسانه است، ادامه داد: امیدآفرینی اساس کار جهاد کشاورزی است و امیدواریم با همراهی اصحاب رسانه به نقطه‌ای که شایسته آن هستیم دست پیدا کنیم.

در ادامه احسان شریف‌نیا، سردبیر خبرگزاری ایسنا واحد قم، بیان کرد: می‌توان از ظرفیت اصحاب رسانه در حوزه رصد و نظارت بر بازار استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اگر مردم ناظرها را سطح استان قم افزایش دهیم در حوزه نان، گوشت و به طور کلی کالاهای اساسی عملکرد خوبی خواهیم داشت؛ زیرا تامین نیروی انسانی در حوزه بازرسی را تسهیل می‌کند.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم از ایسنا

 در پایان این مراسم از خبرنگار فعال ایسنا در حوزه کشاورزی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha