• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403051610884
  • خبرنگار : 71955

برگزاری اردوهای تابستانی «طلایه داران» در استان‌ها/ ایجاد موکب‌های دانش‌آموزی ویژه اربعین در شهرهای مرزی

برگزاری اردوهای تابستانی «طلایه داران» در استان‌ها/ ایجاد موکب‌های دانش‌آموزی ویژه اربعین در شهرهای مرزی

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه اردوهای تابستانی با عنوان طلایه داران در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها باید ۶۴ اردو برگزار شود.

به گزارش ایسنا، اسماعیل جانعلی پور در نشستی با موضوع تبیین برنامه‌های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با بیان اینکه مجموعه انجمن اسلامی دانش آموزان به دنبال رویداد نیست بلکه همه برنامه‌ها در مجموعه براساس طرحی برای پرداختن به مضمون‌ها و موضوعات قابل توجه است گفت: اربعین یک فرصت تربیتی است؛ پیاده روی اربعین یک اتفاق مبارک است که در دو دهه اخیر رخ داده است.

وی با بیان اینکه موکب‌هایی برای دانش آموزان در مرزهایی که تردد زوار وجود دارد، در نظر گرفته شده است افزود: در این موکب‌ها به دانش آموزان خدمت رسانی می‌شود.

جانعلی پور با بیان اینکه مجموعه هیئت‌های انصارالمهدی ویژه دانش‌آموزان است که می‌توانند در این هیئت‌ها برنامه‌هایی داشته باشند ادامه داد: اردوهای دانش‌آموزی با رعایت همه اصول فنی و بهداشتی انجام می‌شود تا از بیماری‌هایی از جمله سرخک جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تدارک اردوی اربعین در استان‌های که برنامه‌ریزی کرده‌اند با رعایت اصول فنی مناسب انجام می‌شود گفت: اردوهای تابستانی با عنوان طلایه داران در استان‌ها انجام می‌شود که براساس برنامه‌ریزی‌های اتحادیه باید  ۶۴ اردو برگزار شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی با بیان اینکه اردوی زیارتی اربعین برای برخی از استان‌ها در نظر گرفته شده است اظهار کرد: این تابستان یک تابستان تشکیلاتی و معرفتی با اردوی طلایه داران و اردوهای مناسبتی از جمله اربعین است اما تمرکز ما بیشتر بر اردوهای تابستانی است. 

جانعلی پور با بیان اینکه همچنین برنامه‌هایی با عنوان لشکر فرشتگان و همکلاسی آسمانی برای دانش آموزان دختر و پسر درنظر گرفته شده که سالانه یک بار دانش آموزان را به سفر مشهد اعزام می کنیم و سال گذشته نیز برگزار شد اظهار کرد: امسال با حضور هزار دانش آموز دختر و کمتر از هزار دانش آموز پسر این اردو برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی با بیان اینکه با یک تبیین درست از میدان، اتفاقات و حوادث می‌توان گامی درست برای جلوگیری از ناامیدی برداشت اظهار کرد: تمرکز جدید مدیریت بر مدرسه و اتحادیه دانش آموزی است؛ بحث پاسخ به یک دانش آموز نیست، بلکه هدف این است که دانش آموزان توانمند با شبکه سازی مناسب مسایل را برای همسالان خود تبیین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha