• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403051610875
  • خبرنگار : 50214

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

رسانه‌‎ها گفتمان سازی و امیدآفرینی کنند/جهاددانشگاهی برای رفع مشکلات کشور همت بلند داشته باشد

رسانه‌‎ها گفتمان سازی و امیدآفرینی کنند/جهاددانشگاهی برای رفع مشکلات کشور همت بلند داشته باشد

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر اهمیت نقش رسانه‌ها در ترویج ارزشها و خوبی‎ها در جامعه با گفتمان سازی و نیز امیدآفرینی بین مردم با توجه به توطئه‌های دشمن تاکید کرد.

 آیت الله «محمدرضا ناصری» با حضور در دفتر ایسنا یزد ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، کار فعالان این حوزه در کشورمان را بسیار مهم خواند و گفت: رسانه‌ها علاوه بر کار اطلاع‌رسانی دقیق که لازمه آن درک درست و بصیرت آگاه از مسائل کشور و رعایت اخلاق حرفه‌ای در این حوزه است، در رابطه با گفتمان سازی مسائلی که کشور را از پیشرفت باز داشته است از جمله فرهنگ مصرف بهینه انرژی و سایر موضوعات تلاش کنند.

وی گفت: رسانه‎ها باید مسئولان را در رابطه با مسائل کشور هوشیار کنند تا از لازمه‎های کشور مانند تاثیر اهتمام به بخش کشاورزی در خودکفایی کشور و تاثیر بی‌توجهی به مسائل فرهنگی مغفول نمانند.

امام جمعه یزد فعالیت رسانه‌های انقلابی در برابر القائات دشمن در برابر تهاجمات فرهنگی از طریق فضاهای مجازی را که ابتدا به عقیده و دین مردم و در ادامه فرهنگ و سنت مردم ضربه می‌زند را خواستار شد و گفت: اهالی رسانه می‌توانند به فرهنگ‌های خوب جامعه رنگ و بویی بدهند که مردم را به رونق آنها تشویق کند و با توجه به تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم از حکومت و پیشرفت کشور، در جامعه امیدآفرینی کنند.

رسانه‎ها گفتمان سازی و امیدآفرینی کنند/جهاددانشگاهی برای رفع مشکلات کشور همت بلند داشته باشد

وی ضمن گرامیداشت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، به تشکیل دولت جدید با رای مردم و تاکید و تنفیذ مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تمام بخش‌ها از جمله جهاددانشگاهی بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید کمک کنند تا دولت عملکرد موفقی بر جای بگذارد چرا که نفع و ضرر توفیق یا عدم توفیق هر دولتی به تمام مردم آن کشور خواهد رسید.

وی گفت: کوتاهی هر یک از ما در موفقیت دولت باعث ضرر وزیان برای کشور است و خسران کشور به نفع هیچ کسی نخواهد بود.لذا هم از نظر عقلی و هم از نظر اجتماعی این اقتضا وجود دارد که همه با هم برای سربلندی کشورمان تلاش کنیم ولو این که با عقیده و حزب ما سازگاری نداشته باشد.

رسانه‎ها گفتمان سازی و امیدآفرینی کنند/جهاددانشگاهی برای رفع مشکلات کشور همت بلند داشته باشد

آیت الله ناصری گفت: دولتمردان نیز باید این نکته را در نظر داشته باشند که به تنهایی و با یک حزب و گروه نمی‌توان کشور را اداره کرد بلکه باید به افکار جامعه مراجعه کرد و همه مردم را در حکمرانی دین مدار و مردم محور مشارکت داد.

وی به فراوانی ظرفیت‌ها، استعدادها و ذخائر الهی در کشورمان و اهمیت اهتمام به موضوع بهره وری بیشتر تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی نیز جزو همین مردم است منتها گروهی است که در مسائل علمی و فنی کار کرده و باید همت و افق نگاه بلندتری داشته باشد تا مسائل کشور را دچار تحول و برتری در دنیا کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که جهاد یعنی مقابله با دشمن، اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید در مقابل پیشرفت‌ها و تکنولوژی امروز دنیا به نحوی حرکت کند که کشور را به قله پیشرفت برساند نه اینکه مانند بسیاری از ارگانهای دیگر دست روی دست بگذارد و از همین ابتدای کار دولت برای رفع مشکلات جامعه پیش قدم باشد و با بلندنظری نواقص کشور را احصا و در جهت رفع آنها تلاش کند.

آیت الله ناصری همچنین به نقش جهاددانشگاهی در الگوسازی مؤثر اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی حرکت جهادی مبتنی بر علم را در جامعه ترویج کند تا بتوان با ارائه الگوهای موثر عقب ماندگی کشور را در برخی بخشها جبران کند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha