• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403051610754
  • خبرنگار : 71553

وزیر راه:

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بدترین تجویز است/ برخورد بدون ملاحظه با سوءاستفاده گران بلیت اربعین

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بدترین تجویز است/ برخورد بدون ملاحظه با سوءاستفاده گران بلیت اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید بدون ملاحظه با سوءاستفاده گران از بلیت اربعین برخورد شود.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در همایش تجلیل از دست اندرکاران حج ۱۴۰۳ با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این صنعت پیگیری می کردیم و دولت بعد نیز باید آن را ادامه دهد توسعه ناوگان است، اظهار کرد: توسعه ناوگان یکی از شاخص های عملکرد صنعت است که به شرکت ها واگذار کردیم. به عنوان دولت مداخله می‌ کنیم ولی مداخله باید عاقلانه و دقیق باشد تا منجر به توسعه صنعت شود.

وی افزود:همه در این دولت به آقای پزشکیان گفتیم که در همه تصمیمات ما باید توسعه ناوگان در صدر باشد. شرکت ها می‌توانند به بهترین وجه این توسعه ناوگان را انجام دهند و باید تا ۳ برابر ناوگان افزایش یابد تا به تراز در این بخش برسیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر انتقادی به حکم دیوان عدالت اداری در خصوص آزادسازی بلیت هواپیما داشتیم برای این بود که نمی توانیم در صنعتی با این میزان ناترازی تجویز آزادسازی بلیت داشته باشیم و آزادسازی بدترین تجویز است.

بذرپاش در ادامه گفت: موضوع دیگر در این صنعت توسعه خدمات است. بخواهیم یا نخواهیم مردم از بسیاری از کارهای ما راضی نیستند.در برخی پروازها تاخیر داریم که اگرچه تاخیر در این صنعت ناگزیر است امابرخی از آنها به علت فرسودگی ناوگان است و به همین جهت باید برای بهبود کیفیت خدمات کار کنیم.

وی همچنین به عملیات حج امسال نیز اشاره کرد و گفت:در عملیات حج امسال با وجود چالش ها و مشکلاتی که داشت و می توانست تاخیر ها را بیشتر کند ولی چنین نشد و در این بخش سربلند شدیم و سفرها نیز بدون سانحه و در ایمنی کامل انجام شد.

بذرپاش اضافه کرد: با وجود شرایط تحریمی سازمان هواپیمایی کشور با شرکت های بین المللی قرارداد دارند و عملیات پروازی در ایران انجام می دهند. باید توسعه بازار را در دستور کار قرار داد تا برای شرکت ها نیز مقرون به صرفه باشد.

وی در ادامه همچنین به اهمیت تاب آوری در این صنعت اشاره کرد و گفت: باید بیشتر از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات بزرگ اربعین را پیش و رو داریم، گفت:عملیات اربعین سال ۱۴۰۲ با همه مشکلات به خوبی برگزار شد و امیدوارم امسال هم رکوردهای فوق العاده تر و بهتری در این بخش داشته باشیم.باید نظارت های دقیق تری در این بخش باشد. این خیلی بد است که از بلیت اربعین سوء استفاده شود. باید بدون ملاحظه با متخلفان برخورد شود.

وی در پایان گفت: برآورد می‌کنیم ۱۵ درصد پروازهای اربعین رشد داشته باشد. همچنین برآورد می شود تعداد زائران از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در مسیر رفت و همین میزان برگشت عبور کند.‌ این یعنی عملیات لجستیکی ما برای ۹ میلیون مسافر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha